וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה אירועי טרור ב-48 שעות: "הפיגועים לא יסתיימו בקרוב"

אלוף במילואים איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התייחס לפיגועים ביומיים האחרונים על רקע המציאות הביטחונית. "הטרור הנוכחי מובנה על התפרצות 'רוצח מביא רוצח' ונולד בעקבות מספר הנפגעים מצה"ל בשבועיים האחרונים", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: בני בן סימון, איחוד הצלה, 'חדשות השואגים לימין', עריכה: ניר חן

הירידה בהיקף הפיגועים אינה מבשרת על סיום גל הטרור שנמשך זה שנה, כך העריך היום אלוף (במיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, "הטרור לא יסתיים אף פעם".

דנגוט התייחס לששת אירועי הטרור – פיגועים וניסיונות לבצע פיגועים – שאירעו ב-48 השעות האחרונות. "הטרור הנוכחי מובנה על התפרצויות של 'רוצח מביא רוצח'. התנאים שבהם הוא התפרץ בסוף השבוע האחרון הם בעקבות מספר הנפגעים בעימותים מול צה"ל בשבועיים האחרונים – סיום חג הקורבן (עיד אל-אדחא) והאווירה הנוכחית ברשות הפלסטינית", הסביר. לטענתו, "סטטיסטיקה איננה מאפיינת את הטרור הנוכחי: גם ירידה בהיקף הפיגועים איננה מבשרת על סיום הטרור שאנחנו חווים יותר משנה".

במבט לעתיד הקרוב, העריך דנגוט כי המתיחות הביטחונית לא תשתנה. "בשבועות הקרובים אנו צפויים לניסיונות לשיבוש שגרת החיים ומרקם החיים של תושבי ישראל – מעבר ובתוך הקו הירוק. המדינות שנוקטת מערכת הביטחון מוכיחה את עצמה בכל הנוגע להפעלת הכוח בנקודות הנדרשות, למודיעין ולסיכול, לצד מדיניות אזרחית מבדלת לרוב תושבי יהודה ושומרון, שבוחרים להמשיך בשגרת חייהם".

לקריאה נוספת:
דיווח בסוריה: חייל מצבא אסד נהרג במתקפה ישראלית באזור קוניטרה
אחרי הפיגועים: צה"ל מתגבר את גזרת חברון בגדוד לוחמים נוסף
שני יירוטים ברמת הגולן: "התושבים הם חיילים-אזרחים של המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי דנגוט, צה"ל עומד איתן באיומי הטרור וראוי להערכה. "פעילות ותגובת חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב באירועי סוף השבוע ראויה לציון לשבח והערכה של כל אזרחי מדינת ישראל. הם מצליחים לסכל ניסיונות רצח בקור רוח, בשיקול דעת ובמקצועיות. זה לא מובן מאליו. זה מראה על איכות המוכנות, הפקת לקחים ועבודת הקודש שהיתה בתחום זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נתניהו: תגברנו כוחות לנוכח הסיכון המוגבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח ישיבת הממשלה לאירועי הטרור שאירעו בסוף השבוע והבוקר. "לקראת חגי תשרי, רף הסיכון עולה. צה"ל והמשטרה מעבים כוחות ונמצאים בערנות מוגברת", אמר. "במקביל, עינינו נשואות גם לצפון - לא ניתן לפתוח חזית נוספת ברמת הגולן. לא שם ולא בשום מקום אחר".

פיגוע באפרת, ספטמבר 2016. קבוצת מדברים תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
"הטרור לא יסתיים אף פעם". הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע באפרת, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת מדברים תקשורת

הבוקר נפצע קצין צה"ל באורח בינוני-קשה בפיגוע דקירה בהתנחלות אפרת בגוש עציון. מחבל שחדר ליישוב דקר את החייל, מפקד פלוגה במילואים בשנות ה-20 לחייו, בבטנו. הפלסטיני נורה בראשו ונפצע באורח אנוש. השניים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול רפואי.

האירוע החל בשעה 03:00 לפנות בוקר. מצלמות האבטחה בהתנחלות זיהו דמות חשודה חודרת לתוך היישוב, ובתגובה הוקפצו כוחות ונעשו סריקות באזור. שלוש שעות לאחר מכן הגיח בכביש ההיקפי של אפרת המחבל, בהאא א-דין עודה, בן 20 מוואדי רחאל, ותקף את המ"פ במילואים. חייל בחפ"ק הבחין במחבל וירה בו.

פיגוע בחברון מחבל מוסר מכתב לחייל ודוקר אותו מצבו קל. ספק 500
"צה"ל והמשטרה מעבים כוחות". פיגוע הדקירה בחברון, אתמול/ספק 500

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס אמש לפיגועי דקירה האחרונים ואמר כי הצעירים עושים זאת בשל תחושת הייאוש, ולא בעקבות הסתה. "מדי יום נופלים ילדים פלסטינים כשהידים", אמר אבו מאזן בדברים שנשא בפני סטודנטים פלסטינים במהלך ביקור בוונצואלה. "הילדים נושאים סכינים ומקריבים את חייהם בפעולות דקירה. טועים אלו שאומרים שישנם גורמים המסיתים ודוחפים אותם לעשות כך, אלא הם עושים זאת משום שאיבדו את התקווה".

אבו מאזן הוסיף כי ידם של הפלסטינים מושטת לשלום, אולם זה לא יושג ללא מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים וללא זכות השיבה. "אני פליט ושבתי לרמאללה, אולם עדיין לא זכיתי לקבל את זכות השיבה", אמר.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully