וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכישלון יהיו השלכות קשות: מפעילי "אופק 11" לא מרימים ידיים

17.9.2016 / 9:15

כשלושה ימים לאחר השיגור, בחדר הבקרה ביהוד פועלים מסביב לשעון כדי לחדש את הקשר עם לוויין הריגול, שלמצבו השפעות גיאו-אסטרטגיות. בכל 90 דקות מקיף הלוויין את כדור הארץ, וניסיונות ליצור עמו קשר עלו עד כה לא צלחו

צילום: דביר יניב, עריכה: אוהד פיטר

שלושה ימים לאחר ששוגר לוויין הריגול "אופק 11" לחלל, בתחנת הבקרה והשליטה של התעשייה האווירית ביהוד ממשיכים לפעול מסביב לשעון כדי לנסות וליצור עמו קשר. גורמים המצויים בפרטי הפרוייקט אמרו אתמול (שישי) כי "אין כל חדש במצבו של הלוויין, וכשתהיה התפתחות בנושא יתפרסם עדכון". במערכת הביטחון מסרבים בשלב זה להתייחס לגורמים שהובילו לבעיות בתקשורת עם הלוויין.

מרגע ש"אופק 11" נכנס למסלולו בחלל, הוא מקיף את כדור הארץ בכל 90 דקות. בחלק מההקפות, ניתן לנסות ליצור עמו קשר, אך ניסיונות אלה עד כה לא הצליחו. הזמן שחלף אפשר למפעילי תחנת הלוויין לבצע סדרה ארוכה של פעולות בתחומים שונים בניסיון להביא לשינוי במצבו של הלוויין.

עוד בוואלה! NEWS:
לא הכול נוצץ: התעשיות הביטחונית עלולות לשלם את מחיר הסכם הסיוע
230 אלף רקטות על ריכוזי אוכלוסייה: תרחיש האימים למלחמה כוללת
צפו: 60 שנה אחרי, לוחמי הצנחנים שחזרו את הצניחה במיתלה

שיגור הלוויין אופק 11, ספטמבר 2016. מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון, ספק 500
עדיין מנסים ליצור קשר. שיגור הלוויין אופק 11/ספק 500, מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

אף שעד כה לא פורסמה הודעה חדשה פרט להודעה שפרסם משרד הביטחון לפני יומיים, מנהלי הפרויקט לא איבדו תקווה. בשבוע הבא יקיימו כלל הגורמים האחראים על הפרויקט במשרד הביטחון, בתעשייה האווירית ובצה"ל, ולאחריה תפורסם הודעה רשמית נוספת.

למצבו של לוויין הריגול יש השלכות גיאו-אסטרטגיות. כישלון של הפרוייקט עשוי לגרור אחריו תחקור מעמיק ביותר. בקרוב אמור להתקיים דיון מקצועי ומשמעותי על פרויקט החלל הצבאי של ישראל, בלי קשר להצלחת או כישלון המאמצים להחזיר את "אופק 11" לתפקוד תקין. הדיון צפוי לכלול לעסוק גם במימון פתוח משגר ולוויין נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קשיים בתקשורת עם הלוויין דווחו ביום שלישי

ביום שלישי דיווחו במשרד הביטחון ובתעשייה האווירית לראשונה על קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית "אופק 11" ששוגר היום מבסיס פלמחים. מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון, אמר כי "יש אינדיקציות שחלק מהמערכות עובדות לא כמו שציפינו, ואנחנו מנסים לייצב אותו".

הוא הוסיף כי השעות הראשונות של הלוויין "תמיד קשות". לדבריו, ניסיונות הייצוב עשויים להימשך ימים רבים. ראש מנהלת לוויין במשרד הביטחון אמנון הררי אמר כי "הלוויין נכנס למסלול ויצרנו קשר איתו". הוא הוסיף כי "פועלים לתקשר עם המערכות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully