וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

34 שנים להתנקשות בנשיא לבנון: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

14.9.2016 / 7:10

בשנת 1982 נרצח נשיא לבנון בשיר ג'ומאייל על ידי פיצוץ מטען. ינתן גזר דינו של המחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני ב-2014. יוגש הדוח למיגור גזענות בקרב יוצאי אתיופיה לשנת 2016 ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין למחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני ב-2014

אלמוג שילוני החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בתל אביב. באדיבות המשפחה
המחבל תכנן לקחת ממנו את הנשק ולרצוח יהודים נוספים. שילוני/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן גזר דינו של רוצח סמל ראשון אלמוג שילוני, החייל שנדקר למוות ליד תחנת רכבת ההגנה בדרום תל אביב ב-2014. לאחר הרצח הוגש כתב אישום נגד נור א-דין אבו חאשיה, תושב שכם בן 18, שהורשע ברצח במאי האחרון. אבו חאשיה נכנס לישראל באופן בלתי חוקי ב-9 בנובמבר ולמחרת החליט לבצע את הפיגוע. מכתב האישום נגדו עלה כי הוא תכנן לקחת משילוני את הנשק ולבצע פיגוע שבמהלכו ירצח יהודים נוספים. בשנה שעברה ביטל בג"ץ את צו הריסת ביתו של אבו חאשיה בשל שיהוי של 11 חודשים מאז הפיגוע ועד קבלת ההחלטה להרוס את הבית.

הדוח למיגור גזענות בקרב יוצאי אתיופיה

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
הקמת הצוות מהווה הכרה בצורך להתמודד עם הגזענות. הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב ב-2015/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יקבל נשיא המדינה ראובן ריבלין את הדוח למיגור הגזענות בקרב יוצאי אתיופיה לשנת 2016. את הדוח יעניק ראש הצוות שעמל על הכנתו, עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים. הצוות הבין-משרדי למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה מהווה הכרה של ממשלת ישראל בצורך להתמודד עם תופעת הגזענות. בצוות כ-20 חברים' בהם פעילים חברתיים, נציג האקדמיה ובכירים בממשלה. הדוח סוקר ומשקף אירועים משמעותיים שחוו יוצאי אתיופיה בישראל, אירועים אשר יש בהם מן הגזענות והאפליה ובחלקם אף ניכרת גזענות באופן מובהק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

34 שנים להתנקשות בנשיא לבנון ג'ומאייל

נשיא לבנון בשיר ג'ומאייל בשנת 1982. AP
היה בקשרים טובים עם ישראל. ג'ומאייל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 34 שנים, בשנת 1982, נרצח נשיא לבנון בשיר ג'ומאייל. כמה חודשים אחרי פלישת ישראל ללבנון באוגוסט 1982 נבחר ג'ומאייל לנשיאות. מתנגדים רבים טענו כי הוא שליט בובה של ישראל ויצאו נגד המינוי. בתחילת ספטמבר של אותה שנה הוא נועד עם ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ושר הביטחון אריאל שרון לדון בהסכם אפשרי בין המדינות. שבועיים לאחר מכן אירעה ההתנקשות, כאשר מטען הונח בחדר סמוך לזה שבו נשא נאום. האחראים להתנקשות היו חברי המפלגה הסורית הסוציאליסטית הלאומית. אמין ג'ומאייל, אחיו של בשיר, ירש אותו.

33 שנים ללידתה של אימי ווינהאוס

איימי ויינהאוס. GettyImages
מתה בגיל 27 בלבד עקב שתיית אלכוהול מרובה. ווינהאוס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 33 שנים, בשנת 1983, נולדה הזמרת הבריטית אימי ווינהאוס. אלבומיה הפכו פופולריים במיוחד ברחבי העולם, זאת נוכח סגנונה יוצא הדופן שאיחד ז'אנרים רבים כמו סול, ג'אז ובלוז. בשנת 2006 זכתה ווינהאוס בחמישה פרסי גראמי והפכה לאמנית הבריטית הראשונה שעשתה כן. ב-2007 זכתה בפרס המוזיקה הבריטית בקטגוריית הזמרת הטובה ביותר. ביולי 2011 הלכה ווינהאוס לעולמה בגיל 27 בלבד עקב שתיית אלכוהול מרובה.

יום ההינדית הבינלאומי

מתרגלים יוגה ביום היוגה הבינלאומי, ניו דלהי. 20 ביוני 2016. AP
מטרת היום היא להפיץ את השפה. תרגילי יוגה בהודו/AP

אתם צריכים לדעת שהיום זהו יום השפה ההינדית הבינלאומי. מדובר ביום שנחגג באזורים דוברי הינדית, שרובם נמצאים בהודו. ממשלת הודו יחד עם מוסדות, בתי ספר וחברות מציינים את היום באירועים חגיגיים, תחרויות ושירותים יוצאי דופן. מטרת יום זה היא להפיץ את השפה ולהעמיק את תחושת הפטריוטיות בקרב אזורים דוברי הינדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully