וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי עין גדי הכריעו: לא יוקמו בית כנסת ומקווה בשטח הקיבוץ

14.9.2016 / 6:32

בהצבעה שנערכה ביישוב התנגדו רוב התושבים ליוזמת המועצה האזורית תמר להקמת המבנים במקום. יו"ר המועצה, שתמך בתכנית, אמר כי מדובר ב"טעות מצערת והיסטורית". הנהלת הקיבוץ: "מכירים בצורך למקום תפילה, אך לא במתכונת שהוצגה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוקם בית כנסת בקיבוץ. עין גדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי קיבוץ עין גדי דחו אתמול (שלישי) ברוב קולות את התכנית להקמת בית כנסת ומקווה ביישוב. זאת, בניגוד לכל ההערכות ועל רקע הוויכוח המר שפרץ סביב הסוגיה בתקופה האחרונה בין תומכי היוזמה ומתנגדיה. 90 חברים בקיבוץ השוכן לחופו של ים המלח הצביעו נגד התכנית של המועצה האזורית תמר להקמת המבנים החדשים בסמוך למלון בקיבוץ, בעוד 60 חברים בלבד תמכו בה.

"הכרעתם של תושבי קיבוץ עין גדי נגד הקמת בית הכנסת העתיק והייחודי בשטחם היא טעות מצערת והיסטורית", אמר ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, שתמך ביוזמה. "אין מדובר בבית תפילה 'פשוט', אלא בהעתק של בית כנסת עתיק שעמד בעין גדי לפני כ-1,600 שנה והיה אמור להוות מוקד עלייה לרגל עבור תיירים שוחרי מורשת, תרבות ודת מכל העולם. אנו מכבדים את ההחלטה שהתקבלה באופן דמוקרטי, אולם בכוונתי לבחון אפשרויות להקמת הפרויקט במיקום חלופי שיהיה מוסכם על כולם".

מלון עין גדי ים המלח. שרון כרמי, מערכת וואלה! NEWS
"בית הכנסת היה אמור להוות מוקד עלייה לרגל עבור תיירים". בית המלון בעין גדי/מערכת וואלה! NEWS, שרון כרמי

מהנהלת קיבוץ עין גדי נמסר בתגובה כי על אף ההצבעה נגד היוזמה, הציעו החברים רעיונות חלופיים שעשויים להיות מקובלים על רוב התושבים. "במהלך הדיונים הפנימיים עלתה שוב ושוב השאיפה למתן מענה לצרכים של אורחי המלון וחברי היישוב במקום לתפילה ואמונה, אבל לא במתכונת ובתנאים שהוצגו", נכתב בהודעת הקיבוץ. "אחד הרעיונות הבולטים שעלו הוא הקמתו של 'אולם השלום' - אולם תפילה המכיל בצורתו ובמהותו את ערכי היסוד של המקום, שיהיה פתוח ויפנה לכל הזרמים והדתות".

במהלך השבועות האחרונים טענו המתנגדים לתכנית כי היא תגרום לפגיעה קשה בזהות ובאופי הקיבוץ החילוני, וכי מדובר בהתערבות המועצה האזורית במתרחש בשטח הקיבוץ. מנגד, התומכים ציינו כי הקמת המבנים החדשים תביא\ לפריחה כלכלית, וכי בנייתם ליד המלון תעודד הגעת נופשים המקיימים אורח חיים דתי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully