וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בחוק הבחירות: "מפלגות יתחרו מול פרסומות של חברות מסחריות"

14.9.2016 / 3:00

הפרסומאי אילון זרמון התייחס בריאיון באולפן וואלה! NEWS להמלצות ועדת בייניש לפיהם ישובצו תשדירי תעמולת בחירות במקבצי פרסומות בערוצים המסחריים. "הייתי מוותרת לחלוטין על כל הדבר הזה", אמרה קריינית התשדירים רות פרמינגר

צילום: באדיבות 'המערך' ו'הליכוד', עריכת וידאו: ניר חן .

הפרסומאי אילון זרמון התייחס אתמול (שלישי) בריאיון באולפן וואלה! NEWS להמלצות ועדת בייניש לבחינת חוק הבחירות שפורסמו שלשום בדוח ביניים. "זה דבר נהדר ונכון מכל הבחינות והיה צריך לעשות את זה כבר בבחירות האחרונות", אמר זרמון שהגדיר את המלצות הדוח כראויות. "הערך של התשדירים הציבוריים בבחירות האחרונות, היה אפסי כבר אחרי ערב השידורים הראשון. היה מדובר ברסיסי רייטינג בלבד. מקבץ הפרסומות היה בלתי נסבל ואי אפשר להעביר מסר לציבור בשיטה הישנה הזאת", הוסיף.

על פי המלצות הוועדה יבוטלו תשדירי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה הנהוגים כיום ולכל מפלגה יוקצבו ארבע דקות שידור שיחולקו באופן שווה בין היום ה-14 והיום השביעי שלפני מועד הבחירות. בנוסף לכך, כל מפלגה תוכל לרכוש פרסומות בערוצי הטלוויזיה בשעות השידור הרגילות. זאת, במטרה "להגדיל את האמצעים שבידי רשימות המועמדים להעברת המסרים שלהן לציבור", על פי דוח הוועדה. עוד המליצה הוועדה כי בין פרסומות הבחירות לפרסומות המסחריות יפריד אות שידור מיוחד וכי כמות הפרסומות שתותר לשידור תוגבל בחוק.

זרמון, שבין השאר היה חלק מצוות קמפיין הבחירות של אהוד ברק לראשות הממשלה בשנת 1999, אמר עוד כי אם המלצות הוועדה יעברו, נראה פרסומות שלא הכרנו בעבר. "התחרות לא תהייה בין מפלגה למפלגה אלא בתשומת הלב הציבורית באותו מקבץ. הם יתחרו פתאום מול אסם, שטראוס ונייק", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא לשעבר שמעון פרס אושפז במצב קשה בעקבות אירוע מוחי
קשיים בתקשורת עם לוויין התצפית אופק 11 ששוגר הערב לחלל
צבא אסד מאותת לישראל: ינסה להפיל כלי טיס של חיל האוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הערך של התשדירים היה אפסי". פרמינגר בתשדיר הליכוד משנת 1988/מערכת וואלה!, צילום מסך

רות פרמינגר, שהייתה הקריינית המיתולוגית של תשדירי הבחירות של הליכוד מ-1977 ועד 1992, התייחסה אף היא להמלצות ועדת בייניש ואמרה כי באותה תקופה היחס לתשדירים היה כמו להצגת קולנוע. "אנשים בעבר לא הכירו את הפוליטיקאים, לא ידעו מי הם ואיך הם נראים. זו הייתה הזדמנות פז להיחשף אליהם. בשנת 1977 כשהיה המהפך, זאת הייתה הזדמנות להרגיש קצת קרובים, לפוליטיקאים, לחברי הכנסת, לבגין", הוסיפה.

פרמינגר סיפרה כי המקורבים לה לקחו ברצינות את התשדירים אותם קריינה והאשימו אותה בבגידה, דבר שעלה לה אפילו במשרתה. "מי שעשה עבודה לליכוד היה אקס-טריטוריה לגבי כל האחרים. זה היה בלתי נסבל. למדתי באוניברסיטה העברית, ואחרי המהפך אמרו לי 'מה עשית למדינה שלנו'? 'איזה אסון הבאת', 'בוגדת'", אמרה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מוצפים גם ככה במסרים פוליטיים ברשת". תשדיר של ש"ס בבחירות 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמינגר הוסיפה כי היא אינה רואה צורך בפרסומות תעמולה למפלגות השונות, גם אם הן יהיו בחינם. "אני הייתי מוותרת לחלוטין על כל הדבר הזה. גם לא בתשלום. אני לא רואה סיבה לעשות את זה כשאנחנו מוצפים גם ככה במסרים פוליטיים ברשתות חברתיות", אמרה.

זרמון דחה את טענותיה והשיב כי הפער בין הרשתות החברתיות למציאות הוא גדול. "הציבור עדיין מוזן מהטלוויזיה, למרות ההצפה. אנחנו רואים את זה במבחן האימפקט .כאשר יש קמפיין רק ברשתות חברתיות האימפקט שלו קטן יותר מאשר אם משלבים אותו עם טלוויזיה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully