וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמות טכנולוגיות וקידום ההייטק: שנותיו האחרונות של פרס

28.9.2016 / 22:09

הנשיא לשעבר שמעון פרס המשיך בעשייה גם לאחר פרישתו מהחיים הציבוריים. הוא פעל לקידום סטארטאפים ויזמות, בהם ראה גשר לדו-קיום אזורי, ועמד במרכז פרס לשלום ובמרכז האקדמי הנושא את שמו

קריינות: שי ענבל, עריכה: אוהד פיטר

בשנים האחרונות לחייו דאג הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, שהלך לפנות בוקר (רביעי) לעולמו, להמשיך את מלאכת חייו בעשייה חינוכית ומנהיגותית. עם תום כהונתו בבית הנשיא בשנת 2014 הוא פרש לעשייה ציבורית רחבת היקף שעסקה בעיקר בקידום יוזמות טכנולוגיות ובקידום תהליך השלום. הוא שב לעמוד בראש מרכז פרס לשלום שנשא את שמו ועסק בעיקר בפעילות התנדבותית.

בין היתר, עסק פרס רבות בקידום חברות הייטק ישראליות ואף עסק בפרויקט לשילוב מהנדסים פלסטיניים בחברות הייטק ישראליות. הוא אף הניח אבן פינה למרכז החדשנות של ישראל במטרה לייצר את הדור הבא של סטארטאפיסטים ויזמים ישראליים. "אני פונה לשכנינו, בואו נשתף פעולה וניצור Startup region (אזור סטארט-אפ). בואו נאמץ את דרך השלום והחדשנות, שלעד תהיה עדיפה על מלחמה וכאב", אמר באירוע הנחת אבן הפינה.

בנוסף לכך, המשיך פרס לקדם במסגרת המרכז שיתופי פעולה בין יהודים לערבים במסגרות ספורט שונות ופרויקטים חינוכיים. באחרונה אף הכריז על שחקן הכדורגל ערן זהבי כ"שגריר של שלום".

בשנים האחרונות התגורר פרס במגדלי נאמן בתל אביב ונזקק לסיוע של עוזר. למרות זאת, המשיך פרס לשמור על שגרת יומו כשהוא ממשיך בפגישותיו ובקידום היוזמות השונות של המרכז שבראשו עמד, וכן המשיך להיות מעורב במרכז האקדמי שנשא אף הוא את שמו.

למרות שעזב את הפוליטיקה, המשיך פרס להתייחס לסוגיות אקטואליות ולקיים פגישות רבות עם אישי ציבור. הוא המשיך לעמוד בקשר אף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשניים נהגו לשוחח מעת לעת. האחרון אף סיפר באחרונה כי נהג להתייעץ עם הנשיא לשעבר. בריאיונות האחרונים אף התייחס לבחירות בארצות הברית, שבמסגרתן הביע תמיכה במועמדת הילרי קלינטון.

נשיא המדינה שמעון פרס נושא דברים בוועידת תקשורת יהודית של לשכת העיתונות הממשלתית. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
המשיך בפעילותו הציבורית עד מותו. פרס ב-2014/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
  • עוד באותו נושא:
  • שמעון פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully