וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בעמונה על דברי ליברמן: "תחושת בגידה, הוא נכנע לשמאל ולפלסטינים"

13.9.2016 / 0:14

במאחז שנבנה על אדמות פלסטיניות הגיבו בכעס להבטחתו של שר הביטחון לקיים את פסיקת בג"ץ ולפנות את עשרות המשפחות מהמקום. אחת התושבות: "תוהה אם ממשלת ימין זה בכלל לטובתי, המתנחלים לא מעניינים את נתניהו וליברמן". תושב אחר: "עברנו את אולמרט, נעבור גם את ליברמן"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

במאחז עמונה, שעתיד להתפנות בעוד שלושה חודשים בהתאם לפסיקת בג"ץ, הגיבו אמש (שני) בזעם לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שאמר כי יכבד את קביעת בית המשפט. "שר הביטחון הרים דגל לבן של כניעה מול ארגוני השמאל הקיצוני והרשות הפלסטינית, שמנצלים לרעה את מערכת המשפט הישראלית על מנת להגשים את שאיפתם להרס ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון", נמסר ממטה המאבק למען המאחז שנבנה על אדמות פלסטיניות פרטיות.

"אנחנו קוראים לליברמן להתעשת ויחד עם ראש הממשלה ושאר מפלגות הקואליציה לחוקק את חוק ההסדרה כבר בפתיחת מושב הכנסת, כדי למנוע את פינוי עמונה, עפרה, גבעת האבות ועוד אלפי בתים במעמד דומה בהתיישבות", טענו בעמונה. "בעיית עמונה היא לא משפטית, אלא סופר מדינית. הסיפור בעמונה, יישוב של 40 משפחות, מטריד את הממשל האמריקני ואת אירופה - לא כי זו שאלה משפטית, אלא כיוון שמדובר בהכרעה בשאלה אם יישבו יהודים ביהודה ושומרון או לא".

לקריאה נוספת:
"יכול להגיע לתל אביב - אך לא לאדמה שלי": בעל הקרקע בעמונה מדבר
השמאל "זומם להחריב את ההתיישבות": החל המאבק נגד פינוי עמונה
פסיקת בג"ץ לפינוי המאחז מעוררת שדים ישנים בקואליציה

חברי כנסת של הליכוד – כנס פעילים בעמונה. הלל וידל ממטה המאבק עמונה,
"אתמול מגרון, מחר עמונה, בהמשך כל ההתיישבות". כנס חירום בעמונה, הערב/הלל וידל ממטה המאבק עמונה

לפי המטה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לעמוד בהבטחתו. "ראש הממשלה הבהיר שהוא לא ייתן יד לטיהור אתני. עכשיו ראש הממשלה צריך לממש את קריאתו ולא לאפשר את הטיהור האתני של תושבי עמונה, עפרה, בית אל, שילה, עלי, נתיב האבות ועוד אלפי משפחות שצפויות לטיהור. יש לו דרך אחת לעצור את הטירוף הזה: לכנס את הקואליציה ולחוקק את חוק ההסדרה, שיקפיא מצב וימנע הריסת בתים שכונות ויישובים ופינוי אלפי משפחות. אתמול מגרון והאולפנה, מחר עמונה ועפרה ונתיב האבות - ובהמשך כל ההתיישבות היהודית כולה. 50 שנה אחרי ששת הימים - הגיע הזמן להסדיר את החיים היהודיים ביהודה ושומרון".

רב ההתנחלות עפרה, אבי גיסר, אמר לאחר ששמע את דברי ליברמן כי "שר הביטחון לא נבחר כדי לספר לנו מה הבעיות שלנו, הוא נבחר כדי לפתור לנו את הבעיות ולקדם את ההתיישבות, והוא תמיד היה גאה בזה שהוא לא כמו אותם שרי ביטחון קודמים שאין להם מילה והם לא יכולים להזיז כלום. אנחנו מצפים ממנו למעשים ולא לפילוסופיה, שיאמר לנו מה כן הוא עושה כדי לחזק את ההתיישבות כדי ששום פינוי לא יהיה. אחר כך יאמר לנו מה הוא לא יכול, אבל קודם שיאמר לנו מה הוא כן יכול ויראה לנו מה הוא עושה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
"מצפים משר הביטחון וממשלה ימנית לפתור את הבעיה". עמונה/מגד גוזני
"הציפייה שלי משר הביטחון היא לפתור לי את הבעיה. אם הייתה ממשלת שמאל לפחות היה לי גב. בסוף זה גם יגיע ליישוב שלו, לנוקדים. אין לזה סוף"

תמר ניזרי, תושבת עמונה, הביעה אכזבה עמוקה מליברמן. "כששמעתי את דבריו של שר הביטחון להבטיח לפנות את עמונה, הרגשתי נבגדת. הציפייה שלי משר הביטחון שנבחר על ידי המחנה הלאומי ומממשלה ימנית היא לפתור לי את הבעיה. לפעמים אני תוהה אם ממשלה ימנית זה לטובתי; אם הייתה ממשלת שמאל לפחות היה לי גב. אני, כאזרח הקטן שהגעתי לכאן לפני 18 שנה עם בעל ותינוקות ובניתי את הבית שלי, מבקשת מליברמן ומראש הממשלה פתרון.

"אני יודעת ומאמינה שיכול להיות פתרון", הוסיפה ניזרי. "כל הזמן אומרים לי שלא הייתה ממשלה ימנית יותר מהממשלה הזו. אני רוצה לשאול איך אפשר לתת לדבר כזה לקרות. אני לא יודעת ממה אכפת לליברמן ולביבי, אבל זה נשמע שאנחנו המתנחלים לא מעניינים אותם. ובמקום שאין רצון, למה שמישהו יעשה משהו? בעיניי הגדולה של אדם נמדדת ביכולת שלו להודות בטעותו. אני מבקשת משר הביטחון: חזור בך, זו טעות. כולם יודעים שאפשר לשנות את החוק. אם זה יתחיל מאתנו זה ימשיך לעפרה לנתיב האבות וזה גם יגיע ליישוב שלך בנוקדים. גם שם יש 14 בתים לא חוקיים, אין לזה סוף. אנחנו מבקשים ממך, ליברמן, הגיע הזמן להסדיר את הבתים שלנו ולהסדיר את החיים שלנו".

אלעד שוורץ, גם הוא תושב עמונה, הוסיף: "כואב ומאכזב לשמוע את הדברים דווקא משר ביטחון שמתיימר לחזק את ההתיישבות. אבל עברנו את אולמרט ונעבור גם את ליברמן. אנחנו כאן נחושים וחזקים, ואם פניו של ליברמן להרס - הוא ימצא אותנו כאן יחד עם אלפי תומכי ההתיישבות. עמונה כבר הוכיחה בעבר שהיא לא מוותרת". לדבריו, "דין עמונה כדין עפרה, קדומים ונוקדים. אנחנו מקווים שיתעשת ויתמוך בחוק ההסדרה יחד עם שאר סיעות הקואליציה, שכבר הפנימו את הצורך".

ליברמן אביגדור ואשתו – אלה ליברמן  באוניברסיטת אריאל. ראובן קסטרו
"אם פניו להרס, הוא ימצא פה אלפי משפחות". ליברמן באוניברסיטת אריאל, הערב/ראובן קסטרו

ח"כים מהליכוד הגיעו אמש לכנס חירום בעמונה, ובהם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, אורן חזן, יואב קיש ויהודה גליק. ח"כ חזן התייחס לדבריו של שר הביטחון ואמר כי האחרון שכח את הבטחותיו.

"ליברמן, אתה מבלבל אותי. אני זוכר אותך עומד לצדי, לצד החייל אזריה, והיום אתה אומר אחרת. תקפת את תפיסת הביטחון - לא יכול להיות שהעמדות שלך הביאו אותך לתפקיד שלך ודווקא במקום שאתה נמצא בו שכחת את כל העמדות שלך והאידיאולוגיה שלך. תחזור לדרכך - הסר את החרב מבתי עמונה ומאלפי בתים אחרים", תקף.

ליברמן: "אין סיכוי שעמונה תישאר כפי שהיא היום"

שר הביטחון התייחס מוקדם יותר לסוגיית פינוי עמונה בדברים שנשא באוניברסיטת אריאל, במסגרת ביקורו בעיר ביחד עם חברי סיעתו. "יש פסק דין חלוט בנושא עמונה ולכן אין שום סיכוי להשאיר את עמונה כפי שהיא בנויה היום – כשהיא נמצאת על קרקע פלסטינית פרטית", אמר.

עם זאת, הוא הוסיף כי "כל אותם כללים שחלים על עמונה חלים על מקומות אחרים. לא יכול להיות שחלק מהחברה ישראלית והקהילה הבינלאומית יכבדו רק פסקי דין נגד מתיישבים יהודים, ובמקרים אחרים של פסקי דין נגד פולשים פלסטינים כולם יעמדו על הרגליים האחריות. צריך להבין שיהיה אותו דין גם בנושא פולשים בסוסיא, ולא יהיה דין אחר לגבי יהודים ופלסטינים. אנחנו מדינת חוק - נכבד את החלטת בית המשפט גם לכיוון הזה וגם לכיוון הזה".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully