וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייוויד קמרון התפטר מהפרלמנט הבריטי: "אסיח את דעת הממשלה"

שלושה חודשים לאחר שהתפטר מראשות הממשלה בעקבות הכישלון במשאל על עזיבת האיחוד האירופי, קמרון הכריז כי יעזוב גם את הפרלמנט. "כל מה שאעשה כחבר פרלמנט מן השורה יפריע לעבודת הממשלה"

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת בריטניה לשעבר דייוויד קמרון הכריז היום (שני) בריאיון לרשת ITV על התפטרותו מהפרלמנט הבריטי. זאת, כשלושה חודשים לאחר שהתפטר מתפקידו כראש הממשלה בעקבות תוצאת משאל העם בנוגע לעזיבת האיחוד האירופי. לדברי קמרון, הוא "חשב רבות" על החלטתו, אולם לבסוף החליט כי נוכחותו בפרלמנט תפגע, לדבריו, בעבודת הממשלה. התפטרותו נכנסת לתוקף באופן מידי.

קמרון, שייצג את מחוז וויטני באוקספורדשייר כחבר פרלמנט מאז שנת 2001, טען פעמים רבות בעבר כי לא יתפטר מהפרלמנט, למרות עזיבתו את מעון ראש הממשלה בדאונינג 10. זמן קצר לאחר שהתפרסמו תוצאות משאל העם מסר בריאיון לרדיו ה-BBC כי הוא "נלהב מאוד להמשיך" כחבר פרלמנט, ואף טען כי הוא מתכנן להתמודד שוב על מושב בבחירות בשנת 2020. כעת, ייערכו בחירות במחוזו, על מנת למנות לו מחליף בפרלמנט.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל סערת האנטישמיות: מנהיג הלייבור דחה הזמנה לבקר ב"יד ושם"
אחרי חמש שנים של נתק: בריטניה ואיראן מחליפות שגרירים
מהמקום שבו נולד האיחוד, מנהיגי אירופה מנסים להצילו מקריסה

פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, 28 ביוני 2016. רויטרס
כבר לא "נלהב להמשיך". קמרון בפגישה אחרונה עם מנהיגי האיחוד האירופי, סוף חודש יוני/רויטרס

"לפי דעתי, בפוליטיקה המודרנית ובהתחשב בנסיבות של התפטרותי, אין לי ממש אפשרות להיות חבר פרלמנט מן השורה כראש ממשלה לשעבר", הסביר קמרון בריאיון. "אני חושב שכל מה שאעשה יהפוך להסחת דעת גדולה ולהטיה חמורה ממה שהממשלה צריכה לעשות עבור המדינה שלנו". הוא הוסיף כי אין לו לפי שעה תכניות להמשך החיים.

בסוף חודש יוני הכריז קמרון כי יפרוש מתפקידו כראש ממשלה. התפטרותו הייתה אמורה להיכנס לתוקפה רק בחודש אוקטובר, אולם השרה לשעבר תרזה מיי מונתה להחליפו כבר בתחילת חודש יולי. בהתייחס לתוצאות משאל העם, אמר אז קמרון כי "אזרחי בריטניה הכריעו בעד עזיבת האיחוד ויש לכבד את רצונם".

עם מינויה הרשמי של מיי, הפציר ראש הממשלה היוצא במחליפתו לשמור על קשרים "קרובים ככל הניתן" עם האיחוד האירופי, והבטיח לחברי הפרלמנט כי "יצפה בהם מהספסל האחורי, וימשיך לעודד אותם". לדבריו, "אנשים מגיעים לכאן עם תשוקה עצומה לנושאים שמעניינים אותם. הם מגיעים לכאן עם אהבה גדולה למקומות שהם מייצגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully