וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למדנו את הלקח": נעץ נשלף מריאותיו של נער בן 13 מהגליל

12.9.2016 / 2:40

רופאי בית החולים זיו בצפת הצליחו להוציא את הנעץ, שנבלע בטעות, ולמנוע חסימה, ניקוב ודימום בדרכי הנשימה - שיכלו להוביל לניתוח מסובך. רופאיו של הילד הזהירו: "משחק עם חפצים בחלל הפה מסכן חיי ילדים"

נעץ שבלע נער בן 13 והוצא בבית החולים זיו לאחר שכמעט חדר לריאתו. 11 בספטמבר 2016. המרכז הרפואי זיו,
"בטעות בלעתי אותו, זה היה מאוד מבהיל". הנעץ שנבלע/המרכז הרפואי זיו

טעות קטנה שיכולה הייתה לעלות ביוקר: רופאי בית החולים זיו בצפת שלפו בסוף השבוע האחרון נעץ שבלע נער בן 13 והגיע עד לריאותיו, ובכך הצליחו למנוע סיבוכים כמו ניקוב, חסימה או דימום, שהיו מצריכים ניתוח מורכב בחזה. מצבו של הילד טוב והוא אושפז למשך סוף השבוע להשגחה בבית החולים.

הנער, תושב הגליל, הובא על ידי הוריו לחדר מיון ילדים במרכז הבריאות לילד שבבית החולים לאחר שבלע נעץ מתכת בעל קודקוד מפלסטיק. "ליוויתי את אימא לקניות ושמתי לב שנתקע לי נעץ בנעל. שלפתי אותו ושיחקתי איתו בפה, כמו קיסם לניקוי שיניים", סיפר הנער. "פתאום נשמתי נשימה עמוקה ובטעות בלעתי אותו, זה היה מאוד מבהיל".

עוד בוואלה! NEWS:
המכתב האחרון של הרצל שאול לבנו אורון: "מדמיין אותך בבית"
"שינוי מהותי": עין גדי סוערת בשל הקמת בית כנסת ומקווה
ברכבת מזהירים: "השבתת התחנות בתל אביב אינה האחרונה"

נעץ שבלע נער בן 13 והוצא בבית החולים זיו לאחר שכמעט חדר לריאתו. 11 בספטמבר 2016. מרכז רפואי זיו,
צילום הנעץ בכניסה לריאתו של הנער/מרכז רפואי זיו

בסיום ההליך הרפואי הודתה אמו של הנער לרופאים והבטיחה כי אירוע שכזה לא יישנה. "אין ספק שמאוד נבהלנו. הבנו את הסיכון הרב שבבליעת נעץ חד בגודל כזה לריאות", סיפרה. "ילדים לעיתים עושים דברים שלהורים אין כל כך שליטה עליהם, אבל הבן שלי למד את הלקח וגם חשבנו לספר על כך בכיתה לילדים האחרים על מנת למנוע הישנות של מקרים מסכני חיים כאלו. בכלל, כדאי לחשוב על הסברה בעניין זה בבתי הספר".

ד"ר ליאוניד ליפשיץ, רופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון, הסביר כי לנער נערכו בדיקות מקיפות וצילומי הדמיה שהראו כי הנעץ חדר דרך קנה הנשימה לתוך הסימפון שבכניסה לריאה. "הילד הורדם בהרדמה כללית והוכנס לחדר הניתוח, שם הכנסנו לקנה הנשימה שלו צינור גמיש שבתוכו סיב אופטי ותופסן ושלפנו בהצלחה נעץ בגודל של סנטימטר עם ראש פלסטיק גדול", אמר. הוא הוסיף כי הפעולה מנעה סיבוכים כמו ניקוב או חסימה בדרכי הנשימה ואף דימום מהריאות, שהיו מצריכים ניתוח מסובך בפתיחת החזה.

במרכז הרפואי ביקשו לפנות להורים ולמורים עם פתיחת שנת הלימודים כדי להזהיר מפני השימוש בנעצים ובכלים חדים אחרים. "יש למנוע מילדים לשחק עם חפצים זרים בחלל הפה", אמר ד"ר פיטר גילבי, מנהל מחלקת אף אוזן וגרון בבית החולים. "פעולה זו מסכנת את חייהם. ניתן בקלות ובחוסר תשומת לב לשאוף אותו לתוך הגרון ואף לריאות. זה בהחלט מסכן חיים". הוא הוסיף כי בכל מקרה שבו יש תלונה או חשד לבליעה או שאיפה של חפץ זר יש לפנות מידית לחדר המיון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully