וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשור לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

12.9.2016 / 7:00

נציין עשר שנים לסיום הסגת הכוחות במסגרת ההתנתקות לאחר נוכחות צבאית של 38 שנים ברצועה. השרים שקד ובנט ישאו דברים בכנס המכון למדיניות נגד טרור. ראש ממשלת לוקסמבורג יבקר בישראל ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

כנס המכון למדיניות נגד טרור

לוחמי מג"ב סמוך לקלקיליה, 10 בנובמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
ידונו בתופעת פיגועי "זאב בודד". לוחם מג"ב ליד קלקיליה בשנה שעברה/חטיבת דובר המשטרה

אתם צריכים לדעת שהיום יחול יומו השני של הכנס הבינלאומי ה-16 של המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה. במסגרת הכנס ינאמו היום שרת המשפטים איילת שקד, שר החינוך נפתלי בנט, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני), יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) ונוספים. בין הנושאים שבהם עוסק השנה הכנס: התפתחות איום הג'יהאד, פיגועי "זאב בודד", ניצול המדיה החברתית, איום הטרור על הדמוקרטיה, דילמות מלחמה ועוד.

ראש ממשלת לוקסמבורג בביקור בישראל

ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל עם בן זוגו גות'ייה דסטניי לאחר חתונתם, 15 במאי 2015. AP
ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע ראש ממשלת לוקסמבורג, קסאבייה בטל, לביקור בישראל. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישת עבודה בלשכת ראש הממשלה בירושלים. בין היתר, ידונו השניים על שיתופי פעולה בין המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חברי ההנהלה הבכירה של הקונגרס היהודי העולמי בישראל

נשיא המדינה, רואבן ריבלין. יוסי ציפקיס
יארח את חברי ההנהלה. הנשיא ריבלין/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיעו חברי ההנהלה הבכירה של הקונגרס היהודי, הכוללת נשיאי קהילות יהודיות, לביקור בישראל. במהלך הביקור הם ייפגשו בבית הנשיא שבירושלים עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שגם צפוי לשאת דברים. באירוע ישתתפו נשיא הקונגרס רונלד לאודר, יו"ר חבר ההנהלה הברון דוד דה רוטשילד וגזברית הקונגרס צ'לה ספרא.

עשור לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה במסגרת ההתנתקות

טרקטור הריסה בכניסה לנצר חזני, דרום רצועת עזה. AP
כוחות צה"ל הורסים ציוד בדרום רצועת עזה/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני עשור סיימו כוחות צה"ל להסיג את כוחותיהם מרצועת עזה במסגרת תכנית ההתנתקות, ובכך הביאו לסיומן של 38 שנות נוכחות צבאית במקום. הכוחות פינו את התשתיות שהוקמו במקום והרסו תשתיות בלתי ניתנות להזזה. הציוד הצבאי נלקח מהשטח במלואו יחד עם החיילים. באמצע אוגוסט 2005 יצאה לדרך תכנית ההתנתקות שבה פונו ההתנחלויות ברצועה. תכנית ההתנתקות היא תכנית שבוצעה על ידי ממשלת ישראל בראשותו של אריאל שרון כאשר ישראל פינתה באופן חד-צדדי את תושבי ההתנחלויות מרצועת עזה. התכנית הייתה שנויה במחלוקת הן בקרב הציבור והן בקרב חברי הכנסת ושרי הממשלה. עד היום עדיין לא הושלם הליך שיקום המפונים.

יום הולדת לעידן רייכל

בקרוב – הפרוייקט של עידן רייכל עם שי צברי.
מזל טוב! עידן רייכל

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג עידן רייכל יום הולדת 39. רייכל הוא מוזיקאי, זמר, יוצר, מלחין ומעבד מוזיקלי וידוע בעיקר בשל ה"פרויקט של עידן רייכל", שם יצר שיתופי פעולה מגוונים. חמשת אלבומי הפרויקט מכרו עותקים רבים. רייכל זכה לפרסים רבים, בהם זמר העשור של תשס"ט, תואר עמית של כבוד ממוזיאון ישראל, "הגיבור האלמוני" על שם מרטין לותר קינג על פעילותו למען זכויות אדם ואות הוכרה לטיפוח קשרי ישראל עם התפוצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully