וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן על סרטון נתניהו: "ישראל היא זו שמבצעת טיהור אתני"

יו"ר הרשות טען בהודעה שפרסם לרגל חג הקורבן כי "ישראל ניסתה לפזר 'רוחות רעילות' כדי לשבור אותנו". גם הליגה הערבית ומשרד החוץ הפלסטיני גינו בחריפות את הסרטון. עריקאת: "נתניהו חצה את כל הקווים האדומים"

צילום: עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אמש (ראשון) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפינוי ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, אותו השווה ל"טיהור אתני", והאשים את ישראל כי היא זו שמבצעת טיהור אתני בפלסטינים. בברכה שנשא לרגל חג הקורבן בטלוויזיה הממלכתית, אמר אבו מאזן כי בניגוד לטענתה של ישראל, היא זו שנמצא בבידוד בינלאומי - ולא הפלסטינים, משום שהיא לא מעוניינת, לדבריו, בקידום השלום.

אבו מאזן שב ואישר כי הפלסטינים נענו להצעת נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לקיים פסגה משותפת עם נתניהו. בנוסף, הגיב יו"ר הרשות בעקיפין לדיווחים על כך ששימש בעבר סוכן של שירות הביון הסובייטי, קג"ב. "בימים האחרונים ישראל ניסתה לפזר 'רוחות רעילות' כדי לשבור אותנו, וכמה כלי תקשורת לקחו חלק בקמפיין הישראלי הזה", אמר, "אך המלחמה הפסיכולוגית הזו לא תשבור אף אחד מאתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
הימין תחילה: "הטיהור האתני" של נתניהו מכוון בעיקר ללייקים בישראל
ח"כ עודה על סרטון "הטיהור האתני": "נתניהו משכתב את ההיסטוריה"
ארה"ב על דברי נתניהו בדבר "טיהור אתני": "לא ראויים"

נתניהו, אבו מאזן וקרי, שיחות המשא ומתן עם הפלסטינים. AP
"דברי נתניהו נגועים בשחצנות". ראש הממשלה ויו"ר הרשות/AP

גם בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הגיב אתמול לסרטון השנוי במחלוקת של נתניהו, וטען כי ראש הממשלה "חצה את כל הקווים האדומים". לדברי עריקאת, בריאיון לתחנת הרדיו "קול פלסטין", הצהרתו של ראש הממשלה "בוטה ולא מוסרית, ומנוגדת לחוק הבינלאומי, לנורמות הדיפלומטיות ולהחלטות מוסדות האו"ם".

עריקאת פנה לקהילה הבינלאומית בבקשה לדרוש מנתניהו לקבל אחריות על הפגיעה בתהליך השלום, והוסיף כי דבריו של נתניהו מרחיקים את הצדדים מפתרון שתי המדינות. הוא הוסיף כי דבריו של ראש הממשלה, שמבטלים את נוכחותם של הפלסטינים באזור במשך דורות רבים, "ראויים לכל גינוי". לדבריו, הקשרים הקרובים של מדינות העולם עם ישראל מפתיעים, "בעיקר לאור המצב הנוכחי, והעובדה שישראל מערערת את השלום ואת היציבות באזור".

הליגה הערבית גינתה אתמול אף היא את דברי נתניהו. סגן המזכיר הכללי של הליגה לענייני פלסטין והשטחים הכבושים, סעיד אבו עלי, טען כי ראש הממשלה מבקש בדבריו לתת לגיטימציה להתנחלויות, באמצעות הטחת אישומים קשים וחסרי כל בסיס, לדבריו, בקהילה הבינלאומית שדוחה פעם אחר פעם את הבנייה בהתנחלויות כבלתי-חוקית. הוא הוסיף וטען כי דבריו של נתניהו נגועים בשחצנות, וכי הוא מנסה לקבוע עובדות בשטח. אבו עלי התחייב "לעשות את מה שניתן" על מנת להגן על הפלסטינים, כולל פנייה למועצת הביטחון של האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
ישראל מערערת את השלום ואת היציבות באזור". עריקאת/AP

בהודעה ממשרד החוץ הפלסטיני, נמסר כי "נתניהו מוכיח שוב כי הוא אינו שותף לשלום". ההודעה טוענת כי ראש הממשלה "יורה שקרים, פנטזיות והמצאות שיכולים למלא סיפורי מעשיות". עוד נטען כי "נתניהו, שעומד בראשה של קואליציית ימין קיצוני, מנסה להציל את הפופולריות שלו" בקרב הציבור הישראלי בכלל, ובקרב המתנחלים בפרט.

שלשום טען יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, כי ראש הממשלה "מנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה כשהוא מסביר לנו שההתנחלויות הם לא מכשול לשלום". בהתייחסות לסרטון שפרסם נתניהו, פרסם עודה פוסט בפייסבוק, שבו כתב כי "ראש ממשלת ישראל החליט ללכת צעד נוסף, בבניית מציאות מדומיינת".

עודה יצא נגד ההשוואה של נתניהו, לדבריו, בין המיעוט הערבי במדינה לבין המתנחלים. "הוא משווה בין מיעוט ילידי, שחי במקום דורות על דורות, שמדינת ישראל היא זאת שהגיעה וקמה עליו, לבין המתנחלים שהועברו בניגוד לחוק הבינלאומי לשטח כבוש, תוך דריסה גסה של כל זכויות האדם של תושבי הגדה ועזה", כתב. "אבל המציאות אף פעם לא הפריעה לנתניהו. אחר כך בראיונות בחו"ל הוא ימלמל עוד שקר על תמיכה בפתרון שתי המדינות, אבל לפחות עכשיו כבר אף אחד לא יאמין לו".

לדברי עודה, "נתניהו מתחיל לעטוף את סרבנות השלום שלו בשיח ליברלי ריק. הוא מעמיק את המשטר הצבאי והדיכוי בשטחים הכבושים תוך רדיפת קבוצות בתוך מדינת ישראל, ובראשן המיעוט הלאומי הערבי, אך מדבר על סובלנות ושלום". הוא הוסיף כי "בחוצפה ובלי להתבלבל, הוא משתמש במושג חדש מבחינתו - טיהור אתני, כי לנתניהו זה לא משנה שדווקא ההתנחלויות הן אלה שנוסדו בדיוק במטרה לדחוק באכזריות קהילות פלסטיניות מכלל שטחי הגדה, לשטח מצומצם סביב הערים הגדולות".

ח"כ איימן עודה בטקס לציון יום הנכבה, אוניברסיטת תל אביב. 15 במאי 2016. ראובן קסטרו
"המציאות אף פעם לא הפריעה לנתניהו". עודה בטקס לציון יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

בסרטון בשפה האנגלית שהעלה אתמול לעמוד הפייסבוק הרשמי שלו אמר נתניהו כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום "תמוהה" בעיניו. הוא המשיל את המצב בגדה המערבית לנוכחותם של קרוב לשני מיליון אזרחים ערבים בשטחי ישראל וטען כי "הם אינם מהווים מכשול לשלום". לדבריו, ההנהגה הפלסטינית דורשת כי לא יימצאו יהודים בשטח המדינה שאותה הם שואפים להקים. "לזה קוראים טיהור אתני", אמר נתניהו בסרטון והוסיף כי "זו דרישה מקוממת".

בהמשך טען ראש הממשלה כי מה שיותר מקומם בעיניו היא העובדה שהעולם אינו מוצא את הדרישה הזו של הפלסטינים מקוממת. "מדינות אחרות, נאורות בדרך כלל, אף מקדמות את הדרישה השערורייתית הזו", הוסיף. "אני חושב שמה שהופך את השלום לבלתי-אפשרי הוא חוסר סובלנות כלפי אחרים. חברות שמכבדות את כל בני האדם הן אלה שמבקשות שלום. חברות שדורשות טיהור אתני אינן מבקשות שלום", אמר נתניהו.

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully