וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב האחרון של הרצל שאול לבנו אורון: "מדמיין אותך בבית"

12.9.2016 / 0:20

אביו של החלל שגופתו מוחזקת בעזה כתב לו בכוחותיו האחרונים. "מאז שעזבת הגוף שלי בוגד בי", כתב, "אני רוצה להתנצל בפנייך, בני האהוב, שלא הקשבתי לאימא ונתתי לך להתגייס לגולני"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: אלפים הגיעו להלוויית הרצל שאול)

החודש האחרון היה קשה במיוחד עבור משפחת שאול. מצבו של האב הרצל הידרדר במהירות רבה, ולא הותיר לבני המשפחה זמן רב להיפרד ממנו. את ימיו האחרונים הקדיש הרצל לכתיבת מכתב אחרון ממנו לאורון. שלושה ימים לפני שאושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר, החל לכתוב את שעל לבו, ותיאר לאורון את כל מה שהרגיש מהרגע שהודיעו על כך שנחטף, דרך הטלת הספק במערכת, ועד הידרדרות המחלה שלו. משהגיע לאפיסת כוחות והמאמץ שבכתיבה גבר, קיבל עזרה מבנו אבירם בהשלמת המכתב.

יום לפני מותו, ביקש הרצל מבנו אבירם, שישב ליד מיטתו, להקליט אותו מקריא את המכתב לאורון. נעשו שני ניסיונות הקלטה שלא צלחו עקב מצבו, וכעבור כמה שעות הרצל איבד הכרתו ומשפחתו הוזמנה להיפרד ממנו בשעותיו האחרונות. הדבר היחיד שביקש בכוחותיו האחרונים זה לחתום בעצמו על המכתב.

לקריאה נוספת:
מת אביו של החלל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה
שרה נתניהו בבית משפחת שאול: "הרצל היה אדם חזק ויקר"
בנו של הרצל שאול ספד: "אבא מת מחרטה על כך שאולץ לשבת שבעה על אורון"

אזכרה בקברו של הרצל שאול בבית העלמין של פוריה, 11 בספטמבר 2016. אלי אשכנזי
"אני ממשיך להיות חזק ולהאמין". קברו של הרצל שאול, היום/אלי אשכנזי

"אורון שלי, בני הגיבור, הלוחם האמיץ שלי", כתב הרצל. "מאז שעזבת, הגוף שלי התחיל לבגוד בי. לא אשקר, מצבי הגופני יכול היה להיות טוב יותר אבל לצערי הוא מידרדר, כל יום, עוד קצת ועוד קצת. ולמרות זאת, אני ממשיך להיות חזק ולהאמין".

"אסור לי לוותר כי אני רוצה להגיע לרגע שאותו אני מדמיין מהיום שנחטפת. הרגע הזה שבו ראש הממשלה והרמטכ"ל של צה"ל מתקשרים אליי ואומרים לי 'הרצל, סמל אורון שאול לוחם בחטיבת גולני במסייעת 13 חוזר הערב הביתה מהמלחמה. אני מדמיין איך מיד לאחר שיחת הטלפון אני מבשר לאימא, אבירם ולאופק שאתה חוזר אלינו בעוד מספר שעות, אמנם פצוע ומותש, שבוי שמצפה לו תהליך שיקום ארוך, אבל בבית. התסריט הזה שרץ לי בראש כל שעה שומר אותי חזק".

"אורון אהובי, אם תראה את ההקלטה הזו כשתחזור, בטח יספרו לך על כל מסכת הייסורים שעברה עלינו עד חזרתך מהשבי. השקרים והמניפולציות של כל אותם אנשים שהערכנו והערצנו בעבר. אבל בקשתי היא שלא תהיה בך טינה או כעס. אתה יודע למה? כי אין אף עם בעולם כמו עם ישראל. מאז חטיפתך, מאות אלפי אנשים שמעולם לא פגשנו או הכרנו, מהצפון ועד הדרום, כולם הושיטו יד ועזרה והרעיפו אהבה אמיתית ואינסופית ורק בגלל שנשלחת למלחמה בשביל לשמור עליהם. אני בטוח שהעם הנפלא הזה לא ישאיר את אימא ואת האחים לבד לרגע, גם אם מחלתי תנצח אותי. אל תשכח את זה לעולם ותהיה גאה בעם הזה ואני מצפה ממך שכשתחזור תסייע ותתרום בכל דרך אפשרית עבור אותם אלו שיזדקקו לעזרה".

"אורון אהובי, יש לי וידוי", סיכם הרצל את מכתבו, "זוכר שכשהודעת שאתה מתגייס לגולני, ואימא התחננה שתחזור בך מההחלטה כי זה מסוכן? אז רק שתדע, למרות שלא אמרתי לך את זה, בלב הייתי מלא גאווה ושמחה. אני רוצה להתנצל בפניך, בני האהוב, שלא הקשבתי לאימא".

(עדכון ראשון: 22:14)

אזכרה בקברו של הרצל שאול בבית העלמין של פוריה, 11 בספטמבר 2016. אלי אשכנזי
זהבה שאול, אמו של אורון ואלמנתו של הרצל, היום בבית העלמין פוריה/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully