וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שינוי מהותי": עין גדי סוערת בשל הקמת בית כנסת ומקווה

11.9.2016 / 19:37

תכנית שהגישה המועצה האזורית תמר להקמת בית מורשת בקיבוץ כוללת בנייתם לראשונה של מבני דת בשטחו. תומכי התוכנית מאמינים שהיא תגדיל את הכנסות בית המלון שבקיבוץ, מתנגדיה מוחים על השינוי באופי המקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לערוך ישיבות ודיונים לפני שמחליטים דבר כזה". קיבוץ עין גדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי קיבוץ עין גדי שבדרום צפויים להכריע מחר (שני) בסוגיה שעוררה לאחרונה מחלוקת חריפה. לא מדובר בוויכוח על הפרטה או על אופן ניהול הקיבוץ, אלא בתוכנית שהגישה בחודש שעבר המועצה האזורית תמר להקמת בית כנסת ומקווה בשטח הקיבוץ, לראשונה בתולדותיו. זאת, כחלק מהקמתו של בית מורשת בתחומי הקיבוץ – תוכנית שזכתה גם לתמיכתו של חבר הקיבוץ וראש המועצה האזורית, דב ליטבינוף. הערב יתכנסו חברי הקיבוץ לאסיפה שבה ידונו בנושא, לקראת ההצבעה הגורלית מחר.

יוזמת המועצה האזורית גררה מחלוקת מרה וקשה - מצד אחד המתנגדים לה טוענים כי היא תגרום לפגיעה קשה בזהות ובאופי הקיבוץ. ומנגד בהקמת המבנים החדשים טוענים שהם יביאו לפריחה כלכלית. בבעלות הקיבוץ ישנו מלון אליו מגיעים מדי חודש נופשים רבים, שמספרם אף מגיע בשיא עונת התיירות באזור לאלפים. תומכי התוכנית טוענים כי הקמת בית כנסת ומקווה בקיבוץ יעודדו גם נופשים המקיימים אורח חיים דתי להתארח במלון.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שלוש שנים: תפנית דרמטית בחקירת אונס נערה בדימונה
15 שנה לפיגועי 11 בספטמבר: ארה"ב מתייחדת עם זכר הקורבנות
ברכבת מזהירים: "השבתת התחנות בתל אביב אינה האחרונה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שינוי אופי של הקיבוץ". מקוואות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת המתנגדים מעבר לבעייתיות בבניית בית כנסת ומקווה בשטח הקיבוץ החילוני ישנה שאלה עקרונית של התערבות המועצה האזורית במתרחש בשטח הקיבוץ. "זה שינוי אופיו של הקיבוץ, אנחנו סבורים כי יש לעשות ישיבות ודיונים לפני שמחליטים דבר כזה, מדובר במשהו מהותי לתושבי הקיבוץ החילוני. לפני כשנה הפכו את חדר האוכל בקיבוץ לכשר בגלל פנימייה הפועלת בקיבוץ. אנחנו צריכים לחשוב טוב ולעומק על השינוי המהותי", אמר אחד מחברי הקיבוץ המתנגד לתוכנית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פרויקט בעל חשיבות בקנה מידה לאומי"

מקיבוץ עין גדי נמסר: "המועצה האזורית תמר אכן הניחה על שולחן הקיבוץ הצעה שנועדה לתת מענה להיבטים משלימים למלון עין גדי. נדרשת חשיבה והחלטה של חברי הקיבוץ על אופן השילוב עם אורחות חייהם. הדיון המתקיים הוא לגיטימי ומבורך כחלק ממערך חיים דמוקרטי אמיתי וכחלק מהתמודדות שלנו כחברה עם הצורך בפנייה לכלל הקהלים בארץ ובעולם אל מול סייגים הקיימים בקרב חלק מאנשי היישוב".

מהמועצה האזורית תמר נמסר: "מדובר בפרויקט יוצא דופן ובעל חשיבות בקנה מידה לאומי, היסטורי, תרבותי וארכיאולוגי. ההחלטה על הקמת בית הכנסת התקבלה לאחר דיונים מעמיקים עם נציגי הקיבוץ ותעבור לשלב הביצוע רק לאחר שתעבור ברוב קולות בהצבעה בקלפי, באסיפה של חברי הקיבוץ. רק קומץ מבין ותיקי הקיבוץ, שאינו רואה את המכלול ואת הפוטנציאל העצום של אתר מורשת זה התנגד לבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully