וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר זק"א מסכם את העבודה בזירת האסון: "אחת הזירות המורכבות שראינו"

11.9.2016 / 14:30

יהודה משי זהב, שהיה נוכח בזירות אסון רבות ברחבי העולם, סיפר לאולפן וואלה! NEWS על "מיטב האנשים" שפעלו ללא הפסקה לחילוץ הלכודים והגופות באתר הבנייה. "המשפחות ביקשו 'תעשו כל מאמץ להחזיר אותם אלינו'"

עריכת וידאו: ניר חן.

"אנשים לא מבינים את המורכבות, זה אחד מהאתרים היותר מורכבים שכוחות חילוץ התמודדו איתם" – כך הסביר היום (ראשון) יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על זירת קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. לדבריו, צוותי החילוץ ובהם אנשי זק"א פעלו באתר הבנייה יותר מ-150 שעות עבודה רצופות. "אנשים לא נחו לרגע, אתה רואה את מיטב האנשים של מדינת ישראל. אנשים במילואים שעוזבים את העבודה, הלימודים, האישה והבית", אמר.

משי זהב הסביר כי בישראל, לעומת מקומות אחרים בעולם, עוסקים רבות בקדושת המת ומטפלים בגופות באסונות כמו זה במשנה זהירות ובעדינות. "יושבים פה מיטב המוחות עם הטכנולוגיה הכי חדישה שיש ושוברים את הראש כדי להגיע לעוד נעדר ואולי להציל חיים, ובמקרה הגרוע להביא את גופתו", הסביר. "אני זוכר שהייתי באין ספור אסונות בעולם, בקניה ובטאבה, והמקומיים אמרו לי 'עוד מעט יגיעו השופלים והטרקטורים ויפנו את הגופות'. הם לא מבינים את המושג קדושת החיים וקדושת המת".

עוד על קריסת החניון ברמת החייל:
אסון קריסת החניון בתל אביב: חולצה הגופה האחרונה מבין ההריסות
הכוחות עזבו את שטח החניון בתום החילוץ: "משימה חשובה - ותוצאה קשה"
אחות ההרוג באסון ברמת החייל: "לא מאמינה שבורא עולם לקח אותך ממני"

הוצאת גופה מהריסות החניון ברמת החייל. ניב אהרונסון
"בחו"ל לא מבינים את קדושת המת". כוחות החילוץ בחניון שקרס ברמת החייל, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

הוא הוסיף כי המאמצים הכבירים נעשו למען המשפחות, כדי שניתן יהיה להביא אפילו גופה שעמה אפשר להתייחד. "בשבת המשפחות של הנעדרים האחרונים היו אתנו פה על הגדרות, על הגגות. רק מי שראה את העצב בעיניים שלהם, את הבכי, את התחנונים שלהם, יבין זאת. הם ביקשו 'תעשו כל מאמץ להביא אותם אלינו. גם אם לא חי, העיקר שיהיה לנו משהו שיישאר אתנו'", אמר.

משי זהב התייחס גם להתלבטות ההלכתית לגבי עבודות החילוץ בשבת, ואמר כי ועד הרבנים של הארגון נתן החיות הלכתיות ברורות. "גם למען כבוד המת יש דברים שמותר לעשות לפי ההלכה, בלי היסוס", אמר. בהתייחסו לאפשרות של רעידת אדמה וזירות רבות של קריסת מבנים, אמר יו"ר זק"א כי לארגונו "יש את האנשים הטובים ביותר עם הניסיון הכי גדול. אנו מתפללים שלא יהיה משהו כזה, אבל יש לנו את הניסיון והידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully