וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חרדי הורשע בהעלבת עובד ציבור משום שקילל חייל צה"ל

11.9.2016 / 14:44

אהרון קורלנדסקי הטיח עלבונות בצעיר שנכנס לבית כנסת בירושלים כשהוא לבוש מדים. בית משפט השלום אומנם זיכה אותו מעבירת תקיפה שבה הואשם בשל המקרה, אך קבע כי מדובר ב"פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל"

צילום סטילס: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(ביוני: פעיל בארגון המעודד בני נוער חרדים להתגייס קיבל שיחת איומים)

בית משפט השלום בירושלים רשם היום (ראשון) תקדים כשלראשונה במדינה הורשע אדם בהעלבת עובד ציבור, שכוונה לחייל. אהרון קורלנדסקי הואשם בכך שהטיח עלבונות בחייל שהגיע להתפלל בבית כנסת בשכונת גאולה בעיר כשהוא לובש מדים.

כשראה את החייל קרא לעברו "חרד"ק (כינוי גנאי לחרדים המשרתים בצה"ל, א"ס), תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה". מעשה, שעל פי פסק הדין, "מהווה פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל". עם זאת, בית המשפט זיכה את קורלנדסקי מעבירת תקיפה שיוחסה לו בשל המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנוסעים זועמים על השינויים ברכבות: "מה רוצים מאיתנו? תמיד אנחנו נפגעים"
המכשול שמעכב את הסכם הסיוע - ומונע פגישה בין נתניהו לאובמה
תיאום גרסאות? שני עדי הגנה של אזריה הגישו חוות דעת זהות

אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד חוק הגיוס המתוקן. מור שאולי
"פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל". הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים/מור שאולי

לפני כשלושה שבועות הציבו חברי פלג קיצוני בעדה החרדית דוכן הסברה מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר שבה חילקו חומרי הסברה לצעירים חרדים המגיעים למקום. הפעילים ניסו לשכנע את הצעירים לחתום על דחיית גיוסם בטענה כי הצבא מנסה להכשיל אותם וייעצו להם כיצד לנהוג במהלך הליכי המיון כדי למנוע את גיוסם.

בחודש יוני קיבל אלי אדלר, תושב אלעד בן 54, העובד בארגון שמעודד צעירים חרדים להשתלב בשוק התעסוקה, באקדמיה ובשירות בצה"ל, שיחות איומים. גורמים חרדיים קיצוניים האשימו את אדלר כי הוא "זורק נוער נושר לתהום", בכך שהוא שולח אותם לצה"ל. רעייתו של אדלר אמרה אז לוואלה! NEWS כי המשפחה סובלת מאיומים וקללות מזה כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully