וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לשחיתות בעיריית נתניה: מעצרה של פיירברג הוארך בשלושה ימים

11.9.2016 / 16:10

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרה של ראשת העיר בטענה כי "קיים חשד סביר לחשדות נגדה". לאחר מכן, אפשר השופט לבתה לגשת לדוכן החשודים ולחבק אותה. הוארך גם מעצרם של שלושת החשודים הנוספים - ובהם בנה של פיירברג

צילום: נירב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג בשלושה ימים, במסגרת פרשת השחיתות שהיא חשודה כי הייתה מעורבת בה. מעצרה הוארך בשישה ימים ביום רביעי שעבר, והמשטרה דרשה היום להאריך את מעצרה בשמונה ימים.

בנימוקים להארכת המעצר, אמר השופט עמית מיכלס כי "קיים חשד סביר לחשדות נגד החשודה. במהלך הימים היחידה החוקרת ביצעה מספר מהלכי חקירה, וניתן להצביע על התקדמות". השופט התייחס גם לשמועות בנוגע למצבה הנפשי של ראשת העיר, ואמר: "בכל הנוגע לחרושת השמועות, יש להצטער עליהן. בחלקן עיתונאים ובחלקן מסרים שונים שהועברו בקבוצות ווצאפ שונות ופגעו במשפחה של החשודה". לאחר מתן פסק הדין, אפשר השופט לבתה של פיירברג לגשת לדוכן החשודים ולחבק אותה.

לפני כן שחרר בית המשפט את הקבלן והיזם אברהם תשובה למאסר בית מלא של 15 ימים, עד 25 בספטמבר. בתום מעצר הבית נאסר על תשובה להיכנס לעיריית נתניה במשך 60 ימים. נוסף על כך, מעצרם של עורכי הדין צפריר פיירברג ואברהם גוגיג, החשודים אף הם בפרשה, הוארך בהסכמה בשלושה ובארבעה ימים, בהתאמה. מעצרו של החשוד הרביעי, ששמו אסור לפרסום, הוארך גם הוא בהסכמה בשלושה ימים.

פרשת השחיתות בעיריית נתניה | סיקור מיוחד
"טובות הנאה במיליונים": מעצר ראשת העיר פיירברג הוארך ב-6 ימים
הערעור נדחה - פיירברג תישאר במעצר: "יהיה עצוב אם היא תואשם"
"הפכה את נתניה לאחוזת פיירברג": חושף השחיתות מספר על השיטה

הוארך מעצרה של ראשת העיר מרים פיירברג החשודה בקבלת שוחד. ניב אהרונסון
פיירברג בדיון בהארכת מעצרה, בשבוע שעבר/ניב אהרונסון

בהחלטה מהשבוע שעבר ציין השופט ארז יקואל כי הוא אינו חולק על החלטת בית משפט השלום לגבי הארכת מעצרה של פיירברג, אלא שהתבסס בהחלטתו בין היתר על התקדמות החקירה. "התרשמתי כי החוטים הקושרים את העוררת לביצוע העבירות המיוחסות לה אינם כה דקים, באופן המצדיק קביעה כי אין בנמצא רף ראייתי המצדיק את המשך מעצרה. קיים חשד סביר הקושר את העוררת לביצוע העבירות המיוחסות לה ואין המדובר בחשד בעלמא", טען השופט.

בדיון בהארכת מעצרה בשבוע שעבר אמר השופט עמית מיכלס כי מחקירת פרשת השחיתות בעירייה עולה תמונה לא פשוטה, שלפיה מספר גורמים בכירים ביותר חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים. פיירברג טענה מצדה: "אין לי מה להסתיר, הטענות מצוצות מהאצבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אברהם תשובה בהארכת מעצרו – בית משפט השלום – ראשל"צ. ניב אהרונסון
אברהם תשובה בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

נציג המשטרה טען בדיון כי בכירים בעיריית נתניה נחשדים בעבירות שעברו את רף החשד הסביר. "אישי ציבור בכירים שחיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי", הוסיף. בסיום דברי המשטרה ונציגי החשודים, אמר השופט מיכלס כי "קיים חשד סביר שקושר את כל ארבעת החשודים לכל החשדות. עילת המעצר היחידה היא חשש לשיבוש מהלך החקירה". לדבריו, "הפוטנציאל לשיבוש החקירה על ידי החשודים גבוה. מחומר החקירה ניתן לראות הסתרה ואי דיווח על פרטים שעליהם יש חובת דיווח".

(עדכון ראשון: 13:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully