וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "מאבטחיה של קלינטון השליכו אותה כמו חתיכת בשר"

גורם ברשויות אכיפת החוק התייחס לאירוע שבו נצפתה המועמדת הדמוקרטית נעזרת במאבטחיה כדי להיכנס לרכבה כשחשה ברע בטקס הזיכרון לפיגועי 11 בספטמבר. בסקר חדש נרשם לקלינטון יתרון של 5%. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

05:30: קלינטון ביטלה את אירועי הקמפיין שלה ליומיים הקרובים בעקבות דלקת הריאות שבה חלתה. לפי כלי תקשורת אמריקניים, קלינטון תישאר בביתה שבעיירה צ'פקווה שבניו יורק, וטרם נמסרה התייחסות הקמפיין שלה לאירועי הבחירות שנקבעו לה ליום רביעי.

00:28: הרופאה של קלינטון מסרה כי היא אובחנה בדלקת ריאות ביום שישי האחרון וסבלה מהתייבשות בזמן הטקס בניו יורק. בהצהרה מטעם הרופאה, ד"ר ליסה ברדק, נמסר כי קלינטון מטופלת באנטיביוטיקה ו"מחלימה יפה".

23:04: גורם ברשויות אכיפת החוק אומר לאתר "דיילי ביסט" כי המאבטחים שהכניסו את הילרי קלינטון למכוניתה לאחר שמעדה בטקס לציון 15 שנה לפיגועי התאומים בניו יורק "השליכו אותה כמו חתיכת בשר". המועמדת הדמוקרטית עזבה את האירוע לאחר שסבלה מהחום במקום, כך לפי הקמפיין שלה.

21:05: המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון נמצאת בדרכה לביתה שבצ'פקוואה, ניו יורק, לאחר שיצאה מוקדם מטקס הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר בעיר ניו יורק. קלינטון תועדה עוזבת את אנדרטת הזיכרון בסיוע שומרי הראש שלה, ומועדת בדרך למכוניתה.

הילרי קלינטון יוצאת מבית בתה צ'לסי בניו יורק, אחרי שמעדה. 11 בספטמבר 2016. רויטרס
קלינטון מנופפת לעיתונאים לאחר שנחה בביתה של בתה, צ'לסי, בניו יורק, היום/רויטרס

20:55: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לציון 15 שנה לפיגועי התאומים ואמר כי "היום הוא יום של עצב". בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב טראמפ כי "חובתנו היחידה להרוגים היא לעבוד יחד כאומה אחת כדי לשמור על ביטחונם של כל אנשינו מפני האויב המבקש להרוס את אורח חיינו". הוא הוסיף כי הוא "מתפלל עבור אלה שאיבדו את יקיריהם ועבור האחדות שלה אנו זקוקים כדי לעמוד באתגרים הצפויים לנו".

18:05: ממטה קמפיין הבחירות של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון נמסר כי במהלך טקס הזיכרון בניו יורק "היא סבלה מהחום, ולכן עזבה לדירת בתה". עוד נמסר כי כעת "היא מרגישה הרבה יותר טוב". מוקדם יותר דווח כי קלינטון עזבה את הטקס לציון 15 שנה לפיגועי התאומים בשל בעיה רפואית.

16:43: המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, טענה היום בריאיון מיוחד לרשת CNN לרגל יום הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר כי יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ "נתן סיוע רב לפעילי דאעש ואף לבכירי הארגון, שמבקשים להפוך את זה לסוג של התנגשות ציוויליזציות, מלחמה דתית". לדבריה, "לא זה הדבר, ואסור שזה יהפוך לזה". כמו כן, קלינטון טענה כי טראמפ הפגין בורות והעביר מסר שטחי לאזרחים. "עוצמה אמיתית היא לדבר לעם האמריקני בגובה העיניים ולהבהיר שנביס את דאעש", אמרה.

הילרי קלינטון בטקס הזיכרון ל-11 בספטמבר, גראונד זירו, ניו יורק, 11 בספטמבר 2016. רויטרס
קלינטון באנדרטת הזיכרון לפיגועי ה-11 בספטמבר, ניו יורק, היום/רויטרס

10:40: סוכנות הידיעות רויטרס מנבאת כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ סלל לעצמו דרך בטוחה יותר לבית הלבן, שכן כמה מדינות, בהן פלורידה ואוהיו, אינן נחשבות יותר לכאלה שבהן תזכה אוטומטית המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. לפי התחזית של סוכנות הידיעות ומכון IPSOS, לקלינטון עדיין יש את הסיכוי הגבוה יותר לזכות בבחירות לנשיאות, אם נערכו היום. עם זאת, טראמפ מצליח לסגור את הפער ברמת התמיכה אליו במדינות מסוימות. לפי השקלול, אם הבחירות היו נערכות היום, הייתה קלינטון זוכה ל-229 אלקטורים מתוך 270 הדרושים כדי לזכות, טראמפ היה זוכה ב-199, וכל 112 האלקטורים הנותרים נמצאים במדינות מתנדנדות, שכל אחד מהשניים עוד יכול לקחת. לשם השוואה, בדיוק לפני שבוע, אותה תחזית בדיוק ניבאה לקלינטון 273 אלקטורים - יותר ממה שדרוש כדי לזכות, ורק 182 לטראמפ.

7:36: סקר חדש של ה"וושינגטון פוסט" ורשת ABC מצביע על יתרון של 5% למועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 46% מהנשאלים השיבו כי יצביעו לה, לעומת 41% שאמרו כי יבחרו במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זכה בסקר ל-9%, והמועמדת מטעם המפלגה הירוקה, ג'יל סטיין, ל-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully