וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוחות עזבו את שטח החניון בתום החילוץ: "משימה חשובה - ותוצאה קשה"

עם מציאת גופת הנעדר האחרון, העבירו אנשי פיקוד העורף את האחריות על זירת ההרס למשטרת ישראל בנוכחות מאות מאנשי מד"א וכיבוי אש. מפקד יחידת החילוץ הארצית הודה לכוחות: "האירוע הזה מבטא היטב את מוכנותנו למצבי חירום"

צילום: יותם רונן

מאות מאנשי כוחות החילוץ שפקדו בששת הימים האחרונים מסביב לשעון את אתר ההרס בחניון ברמת החייל בתל אביב, שבו נהרגו שישה בני אדם ונפצעו 23, פינו אמש (שבת) את המקום עם חילוץ גופת הנעדר האחרון. בסוף השבוע האחרון אותרו וחולצו גופותיהם של שלושה מתוך ששת ההרוגים, ואנשי פיקוד העורף, מד"א וכיבוי האש העבירו את הפיקוד על הזירה למשטרת ישראל.

אלוף פיקוד העורף, יואל סטריק, אמר בטקס שהתקיים בזירת האסון: "מדובר באירוע קשה למדי, אך החילוץ הושלם. אני גאה על הנחישות, על החריצות ועל רוח הלחימה. אנשים נרתמו והתייצבו כמו נמלים חרוצות".

"יש לנו תשתית ענפה של הפקת לקחים", הוסיף. "מדובר באירוע חריג ברמת הבטיחות. נמשיך להתכונן לכל משימה וכל אתגר. הרשו לי להביע את תנחומי לכל המשפחות ולפצועים שישאו את פצעי האירוע".

עוד בנושא:
"מה אעשה עם הילדות עכשיו?": אבל כבד במשפחות הרוגי אסון החניון
אחות ההרוג באסון ברמת החייל: "לא מאמינה שבורא עולם לקח אותך ממני"
"ממשיכה להגיד שאבא חי": משפחות הנעדרים מקריסת החניון לא מתייאשות

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת ההרס, השבוע/ניב אהרונסון

"הצוותים הוכיחו את נחישותם להציל חיים ופעלו תוך סיכון, כתף אל כתף יחד עם כוחות החירום והחילוץ של הכיבוי, פיקוד העורף ומשטרת ישראל", אמר אמש מנכ"ל מד"א אלי בין. "לאחר שהות ממושכת ורצופה של ימים בשטח, שבמהלכה כוחות מד"א עמלו ביתר שאת במטרה לסייע ולאבטח רפואית את כוחות החילוץ שחילצו את גופות הנעדרים, אנחנו מסיימים את המשימה החשובה כשהתוצאה קשה מאוד. בשם עובדי ומתנדבי מד"א, אני משתתף בצער משפחתם של ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

הכוחות פעלו בששת הימים האחרונים מסביב לשעון, בניסיון להצליח לאתר עוד אות חיים מתחת לארבע הקומות של החניון התת-קרקעי שקרסו לעומק של עשרות מטרים. כ-500 חיילים וקצינים של פיקוד העורף היו בזירה, ובהם בעיקר אנשי יחידת החילוץ הארצית ואנשי הגדודים הסדירים רם ותבור. במהלך סוף השבוע חולצו שלוש הגופות האחרונות.

אלוף-משנה (מיל') דודי מזרחי, מפקד יחידת החילוץ הארצית, הודה ללוחמים ואמר: "ב-125 השעות האחרונות עבדנו ללא הפסקה להציל חיים ולתת תקווה. מדינה שלמה צפתה בנו. מימשנו את מחויבותנו". לדבריו, "האירוע הזה מבטא הכי טוב את מוכנות פיקוד העורף למצבי חירום שלא קורים כל יום. כשזה קורה אנחנו מוכנים ויודעים להיות שם כשצריך אותנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
עבודת פיקוד העורף בשטח/דובר צה"ל

לאחר סיום מבצע החילוץ, שינויים בהסדרי התנועה יחולו מהבוקר ועד להודעה חדשה באזור רמת החייל שבתל אביב. מהשעה 06:30 יוסרו כל החסימות בצירי התנועה: הגישה לרחובות הברזל והארד תחזור לשגרה, והתנועה ברחוב הנחושת תהפוך לתנועה חד סטרית מכיוון הברזל לכיוון ראול ולנברג.

בסביבות השעה 11:30 ביום שני נשמטה הקרקע של חניון שהיה אמור להיפתח בעוד כחודשיים ליד בית החולים אסותא שברמת החייל. החניון קרס לתוך פיר בעומק ארבע קומות. עשרות הפועלים שעבדו באתר הבנייה נקברו תחת ההריסות.

ביום שלישי, החליט מפקד מחוז תל אביב במשטרה משה אדרי כי מפלג ההונאה של משטרת העיר הוא זה שיחקור את קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. מפקד היחידה, סגן-ניצב דוד מישקיין, הקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את הכשלים שהביאו ככל הנראה לקריסת המבנה. צוות החוקרים ייעזר ביועצים חיצוניים העוסקים בהנדסה אזרחית.

רונן גינזבורג מנכ"ל דניה סיבוס בוועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"'דניה סיבוס' תשתף פעולה עם גורמי החקירה". גינזבורג/נועם מושקוביץ

ביום חמישי התקיים דיון דחוף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ואליו הגיע גם מנכ"ל חברת "דניה סיבוס" שהייתה אחראית על בניית החניון, רונן גינזבורג. "למרות שהדיון מתרכז בבטיחות בעבודה, המקרה הזה לא כל כך קשור לאירוע בטיחות בעבודה. יש פה כפי הנראה כשל הנדסי", אמר.

"ככל, כל האירוע הזה קשה לי מאוד. מהכבוד שאני רוחש לרשויות החוק ולוועדה הסכמתי להופיע כאן למרות הלחץ הגדול. קשה לי להתייחס לאירוע, בגלל צו איסור הפרסום ואני לא רוצה לפגוע בחקירה. 'דניה סיבוס' תעשה הכל כדי לשתף פעולה עם גורמי החקירה".

אבי אשכנזי השתתף בהכנת הכתבה

(עדכון ראשון: 21:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully