וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון קריסת החניון בתל אביב: חולצה הגופה האחרונה מבין ההריסות

כוחות החילוץ בשטח הוציאו את גופת הנעדר האחרון מאתר האסון בשכונת רמת החייל בעיר. במהלך שישה ימים של עבודה מסביב לשעון בניסיון למצוא אות חיים, נהרגו שישה בני אדם וחולצו 23 פצועים במצב קל

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיון חירום בוועדת הרווחה, העבודה והבריאות בנושא קריסת החניון ביום חמישי)

גופת הנעדר האחרון מקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב חולצה היום (שבת) בהריסות על ידי כוחות החילוץ וההצלה. בסך הכל נהרגו באירוע שישה בני אדם וחולצו 23 פצועים במצב קל מאז הקריסה ביום שני.

הכוחות פעלו בששת הימים האחרונים מסביב לשעון, בניסיון להצליח לאתר עוד אות חיים מתחת לארבע הקומות של החניון התת-קרקעי שקרסו לעומק של עשרות מטרים. כ-500 חיילים וקצינים של פיקוד העורף היו בזירה, ובהם בעיקר אנשי יחידת החילוץ הארצית ואנשי הגדודים הסדירים רם ותבור. במהלך סוף השבוע חולצו שלוש הגופות האחרונות.

עוד בנושא:
בעלי עסקים נגד "דניה סיבוס": "קריסת החניון הובילה להפסדים של מיליונים"
ממעצרים ברמאללה – לחילוץ ברמת החייל: "עושים סוויץ' כדי להציל חיים"
אסון החניון: האבא נהרג בקריסה, בנו החורג לא יגורש מהארץ

: צוותי חילוץ בקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב 09 ספטמבר 2016. מור שאולי
: צוותי חילוץ בקריסת החניון ברמת החייל בתל אביב 09 ספטמבר 2016/מור שאולי

בסביבות השעה 11:30 ביום שני נשמטה הקרקע של חניון שהיה אמור להיפתח בעוד כחודשיים ליד בית החולים אסותא שברמת החייל. החניון קרס לתוך פיר בעומק ארבע קומות. עשרות הפועלים שעבדו באתר הבנייה נקברו תחת ההריסות.

ביום שלישי, החליט מפקד מחוז תל אביב במשטרה משה אדרי כי מפלג ההונאה של משטרת העיר הוא זה שיחקור את קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. מפקד היחידה, סגן-ניצב דוד מישקיין, הקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את הכשלים שהביאו ככל הנראה לקריסת המבנה. צוות החוקרים יעזר ביועצים חיצוניים העוסקים בהנדסה אזרחית.

זירת אסון קריסת החניון ברמת החייל. מגד גוזני
הבור שנפער ביום שני באדמה/מגד גוזני

ביום חמישי התקיים דיון דחוף בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ואליו הגיע גם מנכ"ל חברת "דניה סיבוס" שהייתה אחראית על בניית החניון, רונן גינזבורג. "למרות שהדיון מתרכז בבטיחות בעבודה, המקרה הזה לא כל כך קשור לאירוע בטיחות בעבודה. יש פה כפי הנראה כשל הנדסי", אמר.

"ככל, כל האירוע הזה קשה לי מאוד. מהכבוד שאני רוחש לרשויות החוק ולוועדה הסכמתי להופיע כאן למרות הלחץ הגדול. קשה לי להתייחס לאירוע, בגלל צו איסור הפרסום ואני לא רוצה לפגוע בחקירה. 'דניה סיבוס' תעשה הכל כדי לשתף פעולה עם גורמי החקירה".

(עדכון ראשון: 16:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully