וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המדליסט האתיופי שמחה נגד ממשלתו נחת בארה"ב ויבקש מקלט

לאחר שהצליב את ידיו כסימן למחאת קבוצתו האתנית נגד הממשלה, הצהיר המרתוניסט פייסה לילסה כי אם יחזור למדינתו חייו יהיו בסכנה. פעילים באתיופיה דיווחו כי הוא נחת בארצות הברית וצפוי לבקש מקלט מדיני

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: מאות מפגינים התעמתו עם שוטרים באתיופיה במחאות על אי השוויון במדינה)

רץ המרתון האולימפי מאתיופיה, פייסה לילסה, נחת בארצות הברית, ככל הנראה כדי לבקש מקלט מדיני – כך דווח היום (שישי) ברשת BBC, לאחר דיווחים שהתקבלו אתמול מפעילים באתיופיה. זאת, לאחר שהצליב את ידיו כסימן למחאת בני קבוצתו האתנית נגד תכנית הממשלה להשתלט על שטחם, בעת שחצה שני את קו הסיום באולימפיאדה בריו דה ז'נרו וזכה במדליית כסף.

לילסה חזר על המחווה פעם נוספת במסיבת עיתונאים, ואמר כי אם יחזור למדינתו חייו יהיו בסכנה. עם זאת, באדיס אבבה הצהירו לפני כשבועיים כי חרף הביקורת של לילסה על המדינה, הוא לא יעמוד לדין אם ישוב למולדתו, וכי יתקבל כ"גיבור".

עוד בוואלה! NEWS:
המחאה האמיצה של המדליסט האתיופי נגד הטבח של הממשלה בארצו
גבון: עימותים בבירה לאחר שהנשיא המכהן ניצח בבחירות בפער זעום
"סיכון ביטחוני": מדוע ממשלת סומליה לקחה לאזרחים את הגת?

פייסה לילסה רץ מרתון אתיופי. GettyImages
150 אלף דולר גויסו בידי תורמים כדי לממן את הוצאותיו המשפטיות. לילסה/GettyImages

"אם הם לא יהרגו אותי, הם ישימו אותי בבית הכלא. עדיין לא החלטתי כיצד אנהג, אבל אולי אעבור למדינה אחרת", התעקש לילסה לאחר המרוץ. זמן קצר לאחר מכן דיווחה משפחתו כי הוא רוצה לבקש מקלט בארצות הברית. קמפיין מימון המונים הצליח לגייס 150 אלף דולרים כדי לסייע בהוצאות המשפטיות של לילסה וכן לתמוך במשפחתו שנותרה באתיופיה.

למרות הצהרתה של ממשלת אתיופיה, ביקורת רבה הוטחה כלפיה בשבועות האחרונים בשל אגרסיביות כוחות הביטחון נגד מפגינים בניסיונות למגר את המחאות הקשות של בני האורומו במדינה. לפי נתונים של ארגוני זכויות אדם, העימותים במחוזות אורומיה ואמהרה באתיופיה גבו את חייהם של יותר מ-400 בני אדם בידי כוחות הביטחון.

הממשלה במדינה דחתה את הטענות ואמרה כי היא פתוחה לדיאלוג שקט מול המפגינים כדי להגיע לפתרון שמקובל על שני הצדדים. עם זאת, שר המידע באתיופיה הודה כי מפגינים אכן נהרגו בעימותים, אך טען כי כוחות הביטחון נהגו "במקצועיות ובאחריות".

הפגנה של בני האורומו באדיס אבבה, אתיופיה, 6 באוגוסט 2016. רויטרס
"כוחות הביטחון נהגו במקצועיות ובאחריות". מחאות בני האורומו באדיס אבבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully