וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו במלחמה": התגובות של בוש ובכירי הממשל לאחר הפיגוע בתאומים

9.9.2016 / 12:02

מזכיר התקשורת של הנשיא לשעבר חשף לרגל 15 שנה למתקפת 11 בספטמבר את ההערות שרשם עם היוודע לצמרת הממשל, שהייתה באותו זמן במטוס האייר פורס 1, על שאירע. "מישהו הולך לשלם על כך"

יח"צ - חד פעמי

מזכיר התקשורת של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו בוש חושף את רגעי התדהמה, הכאב והזעם בזמן שהנשיא ובכירי ממשלו שמעו על פיגועי 11 בספטמבר במטוס אייר פורס 1. ארי פליישר שחרר את ההערות לציון 15 שנה למתקפת הטרור הקטלנית ביותר על אדמת ארצות הברית מאז ההפצה היפנית על פרל הארבור ב-1941.

"אנחנו במלחמה", אמר בוש לסגנו דיק צ'ייני אחרי ששמע את החדשות. כשהוא הסתובב לעוזריו, הוסיף: "כשנגלה מי עשה זאת, הם לא הולכים לאהוב אותי כנשיא. מישהו הולך לשלם. אני לא יכול לחכות לגלות מי עשה זאת. זה הולך לקחת זמן ואנחנו לא הולכים לתת להם מכה קלה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: נחשף הדוח על מעורבות ערב הסעודית בפיגועי ה-11 בספטמבר
כבאי מניו יורק הובא לקבורה 15 שנה אחר שנהרג בפיגוע 11 בספטמבר
סודות 11 בספטמבר: הדוח החשאי שעלול לטלטל את יחסי ארה"ב וסעודיה

עשר שנים לפיגועי 11 בספטמבר: עשור בתמונות. AP, Gettyimages, רויטרס
הרגע שבו פוגע המטוס השני במגדלי התאומים/רויטרס, AP, Gettyimages

בקטעים של פליישר מתועד רגע דרמטי שבו בוש מנסה להתגבר על התנגדות השירות החשאי לחזרתו לוושינגטון הבירה. המטוס נחת בתחילה בבסיס בלואיזיאנה, ולאחר מכן לבסיס בנברסקה. הוא חזר לבירה באותו לילה. "אני רוצה להגיע כמה שיותר מהר לשם", הדגיש הנשיא. "אני לא מוכן שמי שלא עשה זאת יחזיק אותי מחוץ לוושינגטון".

אחד מעוזריו של הנשיא השיב: "אנשינו אומרים שהמצב עדיין לא ברור". בוש אמר כי הוא שמע את המסר הזה גם מסגנו צ'ייני. ראש הסגל של בוש אנדי קארד אמר: "הדבר הנכון הוא להמתין שהאבק ישקע".

בהערותיו של פליישר יש אזכור מצמרר למה שנשמע בקשר המטוס בעודו על הקרקע. "אנג'ל הוא הבא בתור", נאמר מאחר שהקוד לאייר פורס 1 באותה תקופה היה "אנג'ל", היה חשש במטוס ולפיו המטוס יהווה מטרה. הוא כתב כי מאבטח חמוש הוצב מחוץ לדלת המובילה לתא הטייס של מטוס הנשיא למקרה שמישהו ינסה לפגוע בו. חודש מאחור יותר נמסר לבוש ולצוותו כי השימוש בקוד "אנג'ל" היה טעות. אחת ההשלכות של מתקפת הטרור הייתה שדרוג יכולות התקשורת של אייר פורס 1.

הנשיא, שהיה בבית הלבן רק שמונה חודשים, היה טרוד בדבר נוסף: לוודא שמשפחתו בטוחה. רעייתו, לורה, ושתי בנותיו הוברחו למקומות מסתור. "מה שלום ברני?", התעניין בוש בכלב הטרייר שלו. "הוא נושך את עקביו של אוסמה בן לאדן", השיב לו ראש הסגל שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בכירי הממשל האמריקני ברגעים שלאחר מתקפת הטרור על מגדלי התאומים. הארכיון הלאומי של ארצות הברית, רויטרס
בוש ובכירי הממשל בבית הלבן, שעות לאחר תחילת המתקפה/רויטרס, הארכיון הלאומי של ארצות הברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully