וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבחינתי תמות": צעיר ממוצא אתיופי טוען שהותקף בידי שוטרים

13.9.2016 / 16:25

מדריך נוער בנתיבות טוען כי נעצר, הוכה ונאזק לספסל בתחנת המשטרה במשך שעות. להוריו שהגיעו לחפש אותו, נמסר שהוא לא במקום. מגישת התלונה למח"ש: "מי שצבע עורו כהה הופך לחשוד". צפו בתיעוד

ספק 500

מדריך נוער בנתיבות, צעיר בן 17 ממוצא אתיופי, טוען כי שוטרים תקפו אותו באלות ובאגרופים במהלך חודש יולי בלי שום סיבה. הצעיר הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים שבה הוא טען כי סבל מיחס משפיל בתחנת המשטרה.

על פי תלונתו של נ', ערב אחד הוא עשה דרכו אל מרכז הפיס בעיר, שבו הוא מדריך בני נוער וילדים. תוך כדי שהוא משוחח עם הצעירים במקום, הגיעה ניידת משטרה וממנה יצאו שני שוטרים. הם ביקשו מהנוכחים במקום תעודות זהות, ו-נ' אמר להם כי תעודת הזהות שלו בבית - והציע לגשת ולהביא אותה.

בשלב זה, כך על פי דבריו של נ', השוטרים החליטו לעצור אותו מבלי שהסבירו לו את עילת המעצר. שוטר שלישי יצא מהניידת כשהוא אוחז באלה, והחל להכות את נ' בפניו, בצווארו, בגבו וחלקים נוספים בגופו. בנוסף למהלומות באמצעות האלה, השוטר השלישי יחד עם שוטר אחר החלו להכות את הצעיר באגרופים - כל זאת מול עיניהם של ילדים בני 10-12 שהיו במקום. אחד השוטרים הכניס את נ' לניידת כשהוא נעזר באלה שבידו. לטענתו של נ', כשאמר לשוטרים שהוא סובל מבעיות רפואיות בלב, הגיב השוטר בזלזול ואמר: "מבחינתי תמות, מה אכפת לי?".

עוד בוואלה! NEWS:
"החזק ביותר אי-פעם": קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני חמישי
נקודת הרתיחה קרובה? חשש במערכת הביטחון מפיגועי חמאס לקראת החגים
חשד להצתה: שריפות פרצו בשני בתי ספר בטובא זנגרייה

הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי, ירושלים. 1 במרץ 2016. רוני כנפו
הפגנת יוצאי אתיופיה מול המטה הארצי של המשטרה, לפני כחצי שנה/רוני כנפו

לדברי נ', מסכת ההתעללות של השוטרים לא הסתיימה בניידת. לאחר שהובא לתחנת המשטרה, החלו השוטרים לאיים עליו. אחד מהם אמר לנ' כי הוא יחכה ליד ביתו ויכה אותו: "אני אזיין אותך במכות. בכל מקום שתהיה בו - אני אמצא אותך, אתה תראה". עוד טוען נ' כי השוטר השני אמר לו כי בכל פעם שיראה אותו - "ירים אותו עם אלה".

לדבריו, במהלך חקירתו בתחנת המשטרה אמר לו אחד החוקרים כי אם הוא יעשה תנועות חריגות בזמן המעצר, הוא ירה בו. לטענתו של הצעיר, הוא נאזק לספסל בתחנה בחוזקה למשך ארבע שעות, דבר שהותיר על גופו סימנים שלא חלפו גם לאחר ששוחרר מהמקום.

לאחר שלא חזר לביתו, באו הוריו של נ' לתחנת המשטרה כדי לבדוק אם הוא שם, אך שם נאמר להם כי הוא "משחק כדורגל" וכי הוא אינו נמצא במקום, זאת למרות שהיה שם. לדבריו של נ', שוטר אחר שהיה בתחנה ניסה לרסן את השוטרים האלימים אך בלי הצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"המשטרה מתייחסת ליוצאי אתיופיה כחשודים מלידה". המפכ"ל אלשיך/נועם מושקוביץ

זו אינה הפעם הראשונה בה נ' נופל קורבן לאלימות משטרתית. לפני כשנה הוא הותקף באקדח טייזר בשל טעות בזיהוי. כמו באירוע האחרון, גם אז שוחרר נ' לביתו לאחר התקרית האלימה.

בעקבות האירוע החמור הגישה רכזת פרויקט אלימות משטרתית בוועד הציבורי נגד עינויים בישראל עו"ד נועה לוי תלונה למחלקה לחקירות שוטרים. עו"ד לוי ציינה את הקשר בין האירוע לבין נאומו של המפכ"ל רוני אלשיך מהשבוע שעבר. "מעבודתי בקרב נפגעי אלימות משטרתית עולה שהמפכ"ל צודק", אמרה עו"ד לוי לוואלה! NEWS, "המשטרה באמת מתייחסת ליוצאי אתיופיה ולערבים כחשודים מלידה, מחפשת אותם ברחובות, מגיבה לכל תנועה שלהם באלימות יתרה והופכת את כל מי שצבע עורו כהה לחשוד אוטומטית". לדבריה, "מנגנוני הבדיקה והטיפול של מח"ש איטיים ומסורבלים, ולרוב התיקים נגד השוטרים התוקפים נסגרים בלא סנקציה. המדיניות המערכתית הזו חייבת להשתנות".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי התלונה נבדקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully