וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: תומכת דאעש נורתה ונעצרה בחשד לקשר למכונית בלוני הגז בפריז

שלוש נשים נעצרו בפרבר של פריז במסגרת חקירת המכונית החשודה שנמצאה ליד כנסיית נוטרדאם. אחת מהן, תומכת הארגון הקיצוני שדקרה שוטר ונורתה, היא בתו של בעלי הרכב. עוד חמישה חשודים במעצר. "תכננו פיגועים"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(סרקוזי תוקף את הממשלה לאחר הפיגוע בנורמנדי, בחודש שעבר)

שלוש חשודות נעצרו אתמול בפשיטה של כוחות הביטחון של צרפת בפרבר של פריז כחלק מחקירת כלי הרכב החשוד שנמצא ליד קתדרלת נוטרדאם. אחת מהן נורתה ונפצעה, כמו גם שוטר שנדקר ונפצע באורח קל. גורם המקורב לחקירה אמר היום (שישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החשודה, בתו של בעלי הרכב, נשבעה אמונים לדאעש. ברשת BFMTV דווח כי הן תכננו לבצע פיגוע בתחנת הרכבת גאר דה ליון בפריז ולתקוף שוטרים. גורם אחר מסר כי אדם נוסף נעצר ובסך הכל נעצרו שמונה חשודים בפרשה.

שר הפנים ברנאר קזנוב אישר אתמול את הדיווחים בהודעה רשמית שמסר בפריז, והוסיף כי שלוש החשודות הן בנות 19, 23 ו-39. הוא אמר כי הן נעצרו במסגרת חקירת המכונית הממולכדת, אולם הן "תכננו לבצע באופן מידי מתקפות אלימות נוספות". קזנוב ציין כי השוטר נפצע בכתף וכי לא נשקפת סכנה לחייו, ואמר כי אחת מהנשים נפצעו. השר מסר כי מתחילת השנה נעצרו 260 בני אדם בחשד למעורבות בטרור.

לפי רשת RTL, החשודה שנשבעה אמונים לדאעש היא אינס מדאני, ילידת המדינה, וכי היא עשתה זאת לפחות פעמיים. באחת מהן במכתב שהשאירה לאימא שלה ובו כתבה כי בכוונתה לעבור לסוריה ולפעול בשורות הארגון. עוד דווח ב-RTL שהחוקרים בודקים קשר אפשרי שלה לחייאת בומדיין ומעריכים שהפיגועים שתכננה היו אמורים להיות נקמה על חיסולו של דובר דאעש אבו מוחמד אל-עדנאי. בדיווח לא פירטו מעבר לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
ואלס מגיב לדיווחים על דיכוי מוסלמיות: "בצרפת נשים חופשיות"
מסמכי החקירה של פעילי דאעש חושפים מידע חדש על המתקפה בפריז
מלצר בפריז גירש שתי מוסלמיות שלבשו חיג'אב: "טרוריסטיות"

בלוני גז שנמצאו בכלי רכב בסמוך לקתדרלת נוטרדאם בפריז, צרפת, ספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
המכונית החשודה עם בלוני הגז שאותרה בפריז/צילום מסך, טוויטר

בנוסף לשלוש החשודות והחשוד, נמצאים במעצר ארבעה אנשים נוספים – שני אחים ובנות זוגן. הזוג הראשון - בני 34 ו-29 - היה מוכר לשירותי המודיעין ונעצר בשלישי. למחרת נעצר הזוג השני, שניהם בני 26.

כלי הרכב מדגם פז'ו 607 אותר ביום שבת בלילה, ובו שישה בלוני גז. מסכמים בערבית נמצאו אף הם במכונית, שלה לא היו לוחות רישוי. בכלי הרכב לא היו אמצעי נפץ שהיו מחוברים לבלוני הגז. הוא אותר לגדות נהר הסן, ברצועה שנקראת קואי דה מונבלו.

בכלי התקשורת המקומיים דווח אתמול כי כוחות מיוחדים של המשטרה, יחד עם נציגי סוכנות ביטחון הפנים הצרפתית DGSI פתחו במבצע המעצר באזור תחנת הרכבת של בוסי-סן-אנטואן בסמוך לשעה 20:00 (שעון מקומי).

חיילים ותיירים מחוץ לכנסיית נוטרדאם בפריז, יום אחרי מתקפת הטרור, נובמבר 2015. רויטרס
בכלי הרכב לא היו אמצעי נפץ. חיילים מאבטחים את קתדרלת נוטרדאם, פריז/רויטרס

ראש העירייה רומן קולה אישר כי "החל מבצע משטרתי במסגרת המאבק בטרור, וכוחות אכיפת החוק מבטיחים כי הביטחון הציבורי לא יאויים". לדבריו, המבצע התרכז בדירה פרטית באזור, והרחובות המובילים לרחוב שה-קי-פש, שבו הדירה המדוברת, נחסמו לתנועה. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר לעיתון הצרפתי "לובזרבטור" כי אחת מהעצורות היא בתו של בעלי הרכב.

במהלך הערב דווח על חשש מפני פיגוע התאבדות בתחנת הרכבת המקומית, וזו פונתה, אולם ככל הידוע היה מדובר בהתראת שווא, במסגרת המבצע המשטרתי בעיר למעצר שלוש החשודות.

יותר מ-200 בני אדם נהרגו בשורת מתקפות טרור בצרפת בשנה וחצי האחרונה. היא נותרה בכוננות מקסימלית לאחר שארגון "המדינה האסלאמית" קרא לתומכיו לתקוף את המדינה, שמפציצה את יעדיו בעיראק ובסוריה.

(עדכון ראשון: 23:07)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully