וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים נגד דניה סיבוס: "קריסת החניון הובילה להפסדים של מיליונים"

8.9.2016 / 19:30

בתביעה קבוצתית שתוגש בקרוב טוענים בעלי מסעדות וחנויות כי חסימת הכבישים בימים שלאחר האסון גרמה ללקוחות רבים להדיר את רגליהם ממקומות הבילוי - ולפיכך להפסד של כ-20 מיליון שקלים. "יותר מ-70% מהלקוחות ביטלו", סיפר בעל רשת מסעדות "טייגר לילי"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

בעלי עסקים במתחם רמת החייל בתל אביב יגישו בשבוע הבא תביעה קבוצתית לפיצויים מחברת דניה סיבוס, האחראית על בניית החניון שקרס בתחילת השבוע בשכונה. בתביעה נטען כי חסימת הרחובות והצירים המרכזיים באזור שגרמה לעומסים כבדים בסביבה הובילה לפגיעה כוללת המוערכת בכ-20 מיליון שקלים לעסקים הסמוכים, שכן לקוחותיהם נמנעו מלהגיע אליהם.

התביעה, שבה נכללים מסעדת frame, רשת המסעדות "טייגר לילי", מסעדת ג'פניקה, וכן עסקים במתחם שוק צפון, מכוונת כאמור נגד חברת דניה סיבוס. מנכ"ל החברה טען היום במהלך דיון חירום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת כי קריסת החניון, שבו נהרגו שלושה בני אדם ונעדרים שלושה אחרים, נבעה מכשל הנדסי ולא מכשל בטיחותי.

לקריאה נוספת:
מנכ"ל "דניה סיבוס" בדיון החירום: "הכשל היה הנדסי, לא בטיחותי"
ממעצרים ברמאללה – לחילוץ ברמת החייל: "עושים סוויץ' כדי להציל חיים"
קריסת החניון בתל אביב: הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון

מאמצי החילוץ בחניון שקרס באתר בנייה ברמת החייל, 7 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
חסימת רחובות ברמת החייל בעקבות קריסת החניון/ניב אהרונסון

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר עו"ד דוד מנע, שיגיש את התביעה המשפטית בשמם של בעלי העסקים, כי "מחדלים כמו קריסת החניון גורמים לא רק נזק לעובדים באתר ולפגיעה בנפש אלא גם להפסדים כספיים לכל בעלי העסקים ברמת החייל משום שהאזור נסגר לתנועה זה כשבוע ואין יוצא ואין בא".

מנע טען כי רבים הדירו את רגליהם מרמת החייל בשל סגירת המתחם ובשל המחסומים שהוצבו. "המסעדה ובתי האוכל היו ריקים בשבוע האחרון", סיפר. לדבריו, ישנו צפי לירידה גדולה בהכנסות גם בימים הקרובים בבחינת "אפטר שוק". מנע הסביר כי תביעות בעלי העסקים עוסקות בנזקים עקיפים בגין הפסדי הכנסות ומניעת רווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טייגר ליל רמת החייל. גוגל סטריט וויו, צילום מסך
"נותרנו עם מספר סועדים מצומצם". "טייגר לילי" ברמת החייל/צילום מסך, גוגל סטריט וויו

ארז אטיאס, מנהל רשת המסעדות "טייגר לילי", שאחת מסניפיה נמצאות ברמת החייל ומשתתפת גם היא בתביעה הייצוגית, אמר כי "כיאה למסעדות שעובדות ברמת החייל סרוויס הערב שלנו פועל בעיקר על פי אנשים שמזמינים מקום ומגיעים במיוחד לאזור". לדבריו, כבר בערב הראשון 90% מהלקוחות ביטלו את הגעתם, אך "דבר זה היה מובן לנו לחלוטין, עקב גודל האירוע שהיה בשיאו של המקרה וכולנו התפללנו שימצאו אנשים חיים".

עם זאת, אטיאס טוען כי סגירת הרחובות שגלשה כבר להמשך השבוע לטובת העבודות באתר הבנייה, שרחוק כ-300 מטרים מהמסעדה, הביאה למצב בעייתי עוד יותר. "במהלך כל השבוע יותר מ-70% מהלקוחות ביטלו ונשארנו עם מספר סועדים קטן ומצומצם. מצאנו את עצמנו מעבירים את הלקוחות שלנו לסניף בשרונה עם פיצוי הולם. גם אתמול, יום רביעי, שהוא יום חזק בתחום המסעדנות, אף שהחלטנו להישאר פתוחים ולא להיכנע למצב, יצאנו בהפסד רב".

זירת אסון קריסת החניון ברמת החייל. מגד גוזני
"התפללנו שימצאו אנשים חיים". אזור העבודות ברמת החייל/מגד גוזני

לטענתו, "מישהו צריך לקחת אחריות על הרשלנות שהביאה לאסון החניון ולא רק גבתה חיי אדם אלא גם שיתקה אזור מסחרי שלם ובעצם פגעה בציבור עובדים גדול". בעל מסעדה אחרת באזור התלונן גם הוא על סגירת האזור לימים שלמים. "כל האזור נחסם לתנועה החל מרחוב ראול ולנברג, הנחושת והברזל ואנשים לא הגיעו לאזור ונגרמו הפסדים כבדים לבתי העסקים באזור", אמר.

הפגיעה בעסקים בעקבות קריסת החניון תמשיך גם אחרי שיפונו כל רכבי החירום וההצלה. בעקבות אי פתיחת החניון כמתוכנן, תימשך מצוקת החנייה במתחם רמת החייל. שכן, עם הקריסה נגרעו כ-540 מקומות חנייה שתוכננו בחניון. גריעה זאת תגרום להמשך מצוקת החנייה במתחם בעיקר בשעות הערב.

ג'פניקה רמת החייל. גוגל סטריט וויו, צילום מסך
הפסדים כבדים לעסקים. "ג'פניקה" ברמת החייל/צילום מסך, גוגל סטריט וויו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully