וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה לקיום מסיבת רחוב בבני ברק - בשבת: "נלחמים על החופש לחיות"

8.9.2016 / 17:33

אלפי גולשים כבר אישרו הגעה לאירוע שנפתח בצל הפסקת עבודות התשתית ברכבת בשבת האחרונה. מוביל המאבק נגד הפסקת העבודות בשבת מתנגד לאירוע, אך דווקא בבני ברק מקבלים בברכה את הציבור: "נשמח לקבל אותם בסבר פנים יפות"

צילום: מאצ'י הוף, שלומי גבאי, רוני כנפו, בני בן סימון, יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: המשבר בקואליציה שנוצר בעקבות העבודות בשבת)

"הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהילחם על החופש לחיות. אי אפשר לשתוק יותר על הפרת הסטטוס קוו" - כך מסבירים מארגני מסיבת רחוב בבני ברק את יוזמתם בעמוד האירוע שנפתח עבורה בפייסבוק. בימים האחרונים הרשת החברתית סוערת בגלל קיום מסיבת המחאה בעיר החרדית בעוד כשבוע, שבא בתגובה להפסקת עבודות התשתית של הרכבת בשבת האחרונה. לאירוע המופץ בפייסבוק אישרו הגעה כבר יותר מעשרת אלפים משתתפים.

"אי אפשר להגביל את תנועת האנשים בשבת וגם ביום חול בגלל גחמות פוליטיות חרדיות. זהו קול השעה לשפויים שעוד נותרו פה, למי שלא רוצה לראות את משמרות המהפכה של החרדים בתל אביב", נכתב עוד. המארגנים הוסיפו בתיאור האירוע: "שירתנו בצבא, אנחנו עושים מילואים, משלמים מסים ועובדים כמו חמורים. הגיע הזמן להבהיר שמיעוט קיצוני לא ישלוט בנו! אנחנו, שמניעים את המדינה הזאת, נהיה בה חופשיים, או נילחם עד שנהיה כאלה!".

עוד בוואלה! NEWS:
משה פרץ בבית המשפט: "לא ראיתי כלום מלבד ההצלחה, אני מתחרט"
ממעצרים ברמאללה – לחילוץ ברמת החייל: "עושים סוויץ' כדי להציל חיים"
מעקבים, מעצרים וכתבי אישום: המלחמה העיקשת בקבצנים ברחבת הכותל

תורים ארוכים בתחנת האוטובוס לתל אביב בתחנה המרכזית חוף הכרמל, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
עומסים בתחנה המרכזית חוף הכרמל בחיפה בתחילת השבוע/שלומי גבאי

מארגני האירוע קראו להמונים להגיע בשבת הבאה לבני ברק "עם מוזיקה, מגפונים והרבה מצב רוח כדי להוכיח לכולם שהציבור החילוני לא פראייר ולא שקט. עברתם את הגבול ועכשיו שומרי הגבול יגיעו אליכם".

חלק מהגולשים שאישרו את הגעתם לאירוע, לא הסתירו את התלהבותם. הגולש אלמוג גלזר כתב: "אנחנו הולכים לתפוס שורה ראשונה". ואילו הגולשת יעל קשת הוסיפה: "איש איש באמונתו יחיה אינה הכוונה בכוח ובכפייה. היכן היא למעשה זכות הבחירה? הניחו לנו לחיות את חיינו כפי שנרצה, עם זכות תנועה בסיסית וחופשית".

אך נראה כי תושבי בני ברק אינם מודאגים מהמחאה. יוסף חיים רבין, תושב העיר, כתב לחוגגים: "חבר'ה, בואו בשמחה. תושבי בני ברק שמחים לשתף את שמחת השבת עם שכנינו, אחינו בני ישראל, בכל מקום שהם. יהיה חמין, קוגל ודג מלוח לכולם עם זמירות שבת עד לב השמים". הוא הוסיף כי "מי שלא הרגיש טעם שבת אמתי בחייו פשוט חסר לו את נשמת החיים. לצערנו ולדאבוננו, מדינת ישראל לא דאגה לחנך את בית ישראל ולהסביר מהי שבת - והיום אנו עדים לתוצאות של הפשע הזה עם חיכוכים ועימותים סביב היום הכי יקר לנו בכל השבוע". עם זאת, הוא קרא לגולשים לכבד את השבת "עם מנוחה אמתית".

עיריית בני ברק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"בטוחים שאנשים לא יגיעו לעשות פרובוקציות". עיריית בני ברק/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "עד לשעה זאת אף גורם מטעם מארגני האירוע לא פנה אל גורמים בעיריית בני ברק כדי להסדיר את נושא מסיבת הרחוב, נוסף לזאת איננו מבינים מה הקשר למה שקורה בתל אביב בכל נושא פתיחת החנויות, לבין לבוא ולהפריע למנוחת השבת של תושבים מבני ברק שמאז ומתמיד שמרו על השבת ואין להם קשר למקורות אחרים. יחד עם זאת כל תושב שיבוא לפה נשמח לקבל אותם בסבר פנים יפות ובטוחים שאנשים לא יגיעו לעשות בעיר פרובוקציות".

מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית השותפים למחאה נגד הפסקת העבודות ברכבת בשבת, מסר כי הוא מתנגד לכל פגיעה בציבור החרדים. "האמירה שלנו היא אמירה פוליטית מוצקה ועם זאת אנו מתנגדים לכל פגיעה מן הסוג הזה", אמר. "אנו חושבים שחילונים וחרדים כאחד, חייבים לכבד אורחות חיים ואמונות. האמירה שלנו הגיעה בעקבות ניסיונות להכתיב את אופי השבת בתל אביב ולסגור אותה, כאשר המקבילה לה בצד החרדי באופן טבעי היא בני ברק. אנו מאמינים שעכשיו, כשיש הסכמה הדדית והבנה שהפעילות בתל אביב תמשיך כסדרה – אין שום ערך לקיומה של מסיבת התרסה שכזו, שאף מחטיאה את המטרה שלנו להגיע לדו-קיום בינינו, שבו כל אחד יחווה את השבת שלו כראות עיניו".

את תגובת מארגני האירוע לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully