וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופאי בדיון בכנסת: "אני פחות ממספר, מי שומר עלי?"

8.9.2016 / 17:25

דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי ויינשטיין, השתתף בדיון המיוחד בכנסת לאחר קריסת החניון בתל אביב."כל עוד המנוף עובד - לאף אחד לא אכפת מה קורה שם", אמר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

רועי ויינשטיין, דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, השתתף היום (חמישי) בדיון המיוחד שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא אתר הבנייה שקרס בתל אביב. "אני הפועל השקוף", אמר ויינשטיין, "אני יושב שם בקבינה ועומד בלחץ של מנהל העבודה. הקבלנים לא שם - הם לא קיימים". דובר הארגון ציין בדבריו את הקושי בעבודת המנופאים ואת ההתעלמות, לדבריו, של גורמים שונים בענף מבעיות הבטיחות באתרי הבנייה. "אני המוצר הכי זול, אני פחות ממספר", טען ויינשטיין בפני חברי הוועדה, "מי שומר עלי?". במהלך דבריו הוא ציין כי במהלך השנה צפויים עוד הרבה תאונות באתרי בנייה.

"כל עוד המנוף הזה עובד - לאף אחד לא אכפת מה קורה שם", אמר ויינשטיין במהלך הדיון המיוחד. "דניה סיבוס מעבידה אותי 320 שעות, עם מי אני מדבר? למה חובת ההוכחה היא עלי? למה אני צריך להציג הוכחות על זה שדורכים עלי?". לדבריו, המקצוע שלו נמצא בידיים של אנשים שלא אכפת להם מהחיים שלו. "אני לא מבין את השפה של מנהלי העבודה. הם מדברים טורקית, רוסית", אמר ויינשטיין, "לחברות הקבלן לא אכפת מהחיים שלי כי הם יכולים". ויינשטיין ציין כי החוק אוסר עליו לעבוד על המנוף ברוח חזקה, אך לדבריו אין לאיש את הידע הטכני ולמנופים אין שבשבות רוח שתפקידן להתריע מרוח כזו. "אני יכול לקבל בבקשה שבשבת רוח?", התחנן בפני חברי הוועדה.

קריסת חניון ברמת החייל | סיקור מיוחד:
ממעצרים ברמאללה – לחילוץ ברמת החייל: "עושים סוויץ' כדי להציל חיים"
מנכ"ל "דניה סיבוס" בדיון החירום: "הכשל היה הנדסי, לא בטיחותי"
קריסת החניון בתל אביב: הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון

רועי ויינשטיין, דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, בדיון בוועדת העבודה והרווחה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. דנה ירקצי
"לאף אחד לא אכפת מה קורה". רועי ויינשטיין בכנסת/דנה ירקצי

בנוסף לביקורת הקשה שמתח על חברות הקבלן, לויינשטיין יש בטן מלאה גם על הפיקוח על אתרי הבנייה. "אם אני מתקשר למפקחת עבודה אזורית, היא אומרת לי 'דבר עם ממונה הבטיחות'", אמר דובר הארגון במהלך הדיון הדחוף. הוא הוסיף כי בישראל ישנם חמישה מפקחים שתפקידם לבדוק 1,500 מנופים אותם עליהם לבדוק בכל חצי שנה. "אנחנו לא שקופים", אמר ויינשטיין, "אני מתחנן, לפני שהנושא הבא יעלה לסדר היום - יש אזרחים שבונים את המדינה. עם שיתוף פעולה נפתור את הכל".

במהלך הדיון אמר מנכ"ל חברת "דניה סיבוס", רונן גינזבורג, כי החברה תעשה הכל כדי לשתף פעולה עם גורמי החקירה. הוא הוסיף כי "למרות שהדיון מתרכז בבטיחות בעבודה, המקרה הזה לא כל כך קשור לאירוע בטיחות בעבודה. יש פה כפי הנראה כשל הנדסי". לדבריו, דניה סיבוס "חרטה על דגלה בשנים האחרונות את תחום הבטיחות" והוסיף כי לחברה יש 12 ממוני בטיחות. ח"כ אחמד טיבי פנה לגינזבורג ואמר לו "שמעתי אותך מתראיין והרגשתי לא בנוח, תהיה יותר צנוע. באתר עבודה שאתה אחראי עליו, אחרי שבאתר אחר באשקלון שאתה אחראי עליו הייתה קריסה - לומר שאתם שופרא דשופרא זה יהיר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רונן גינזבורג מנכ"ל דניה סיבוס בוועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"כנראה כשל הנדסי". מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג/נועם מושקוביץ
יו"ר האופוזיציה  - מבקר בזירת אסון החניון ברמת החייל. מגד גוזני
אתר הבנייה לאחר שקרס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully