וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים ניצחון בצ'כית? ההישג הדיפלומטי שלפיד וברקת מנכסים לעצמם

8.9.2016 / 10:04

יו"ר יש עתיד וראש עיריית ירושלים זעמו בפייסבוק על כך שמשרד החינוך בצ'כיה מתכוון להציג את תל אביב כבירת ישראל. פראג הבהירה שהמצב יישאר על כנו - ונתנה את האות לקרב על הקרדיט. במשרד החוץ מסרבים להתרשם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבים על הקרדיט. לפיד וברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרב קרדיטים פוליטי-דיפלומטי מתנהל בין משרד החוץ, מי שמחשיב עצמו שר החוץ בפועל - יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. ברקע: אטלס גיאוגרפי רשמי של מערכת החינוך הצ'כית, שבעקבות לחץ פלסטיני הוחלט לתייג בו את תל אביב, ולא ירושלים, כבירת ישראל. בימים האחרונים העבירו גורמי ממשל בצ'כיה מסרים למשרד החוץ שלפיהם, נכון לעכשיו, לא יחול שינוי באטלס. כעת, שני פוליטיקאים – יאיר לפיד וניר ברקת – מנסים לגזור את הקופון. לפיד פרסם פוסט ניצחון בפייסבוק שבו זקף את השינוי לפוסט קודם שפרסם בשבוע שעבר – בו קרא לגולשים להציף את דף הפייסבוק של נשיא צ'כיה בפניות. ברקת, מנגד, טוען כי מכתב ששלח לראש ממשלת צ'כיה השפיע על ההחלטה.

תחילת הסיפור בדיווחים בתקשורת הצ'כית שהופיעו בחודש שעבר, לפיהם לחץ פלסטיני הוביל את משרד החינוך בפראג להגדיר את תל אביב כבירת ישראל בספר גיאוגרפיה רשמי של בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. מיד לאחר קבלת הידיעה, לפני כשלושה שבועות, במשרד החוץ החלו לפעול מול גורמי הממשל בצ'כיה בניסיון לשנות את ההחלטה. בשבוע שעבר הגיע הסיפור לתקשורת הישראלית, ולפיד וברקת נזעקו תוך שעות; לפיד פרסם סטטוס בפייסבוק שבו הפנה לעמוד הפייסבוק של נשיא צ'כיה מילוש זמאן. "בואו נפעיל יחד לחץ חזרה", כתב, וקרא לגולשים להציף את קיר הפייסבוק שלו במשפט בצ'כית: "אני ישראלי וירושלים בירתי".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שיגר מכתב לראש ממשלת צ'כיה בו קרא לו להפוך את ההחלטה. "הדורות הבאים של תלמידי צ'כיה ראויים לאמת: מעמדה של ירושלים כבירת ישראל וכליבו הפועם של העם היהודי לא ניתן להכחשה", כתב ברקת.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת צ'כיה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הסאגה מאחורינו, הקרב על הקרדיט עדיין כאן. נתניהו וראש ממשלת צ'כיה, סובוטקה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בימים האחרונים קיבלו אנשי משרד החוץ הודעה מגורמים במשרד החוץ והחינוך בצ'כיה כי נכון לעכשיו לא יחול כל שינוי באטלס, וירושלים תמשיך להיות מוגדרת בו כבירת ישראל. אתמול, עם פרסום ההחלטה, לפיד וברקת הזדרזו שניהם לעדכן את תומכיהם כי ידם בדבר. "אני מודה לכל מי שנענה לקריאה וכתב לנשיא צ'כיה. בפעם המי-יודע-כמה הוכח שאם מתגייסים לזה ועובדים נכון, דווקא אפשר לנצח את הפלסטינים בזירה הבינלאומית", כתב לפיד בפייסבוק, זוקף את השינוי לתרגיל הפייסבוק שיזם בשבוע שעבר. לפיד היה מוכן לחלוק חלק מהקרדיט גם עם משרד החוץ וראש עיריית ירושלים "שגם הם פעלו רבות בנושא", כדבריו, אך המסר לעוקביו היה שהמהלך הוירטואלי שלו היה עיקר המניע לשינוי.

במקביל, ברקת הודיע לתומכיו כי "האמת ניצחה את השקר", וכמובן זקף את השינוי למכתב שהוא שלח. "אני שמח שהמכתב ששלחתי לראש ממשלת צ'כיה והמאמצים הדיפלומטיים הנוספים השפיעו על ההחלטה ואני מודה לממשלת צ'כיה שקיבלה את ההחלטה הנכונה ולא נכנעה לשקרים והסתה פלסטינית פרועה", כתב ברקת בפייסבוק.

במשרד החוץ פרסמו הודעה מנומסת בה "הודו לכל מי שנרתם לסייע", אך לדברי גורמים במשרד, מובן וברור כי לא המהלכים המתוקשרים של לפיד וברקת הם שהובילו לשינוי, אלא עבודה דיפלומטית שקטה של אנשי משרד החוץ מאחורי הקלעים. לדבריהם, האטלס הנוכחי יצא במהדורותו עד סוף 2017, ולאחר מכן ידונו מחדש בנושא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ניסיונות המיתוג של לפיד

מאז הבחירות האחרונות, כשיש עתיד נותרה מחוץ לקואליציה, לפיד מקדיש את מרבית זמנו לפעילות מדינית והסברתית, במה שרבים במערכת הפוליטית מכנים כ"שר חוץ בפועל". בשנה וחצי האחרונות לפיד מקיים בקביעות ביקורים לחו"ל, פגישות עם שרי חוץ ובכירים אחרים, ומשתתף בפורומים בינלאומיים.

זו לא הפעם הראשונה שלפיד מנסה לעשות סיבוב פוליטי על אירוע דיפלומטי. במרץ האחרון, כאשר נתלו פוסטרים אנטי ישראליים ברכבת התחתית בלונדון, לפיד סיפר כי פנה לראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון וביקש ממנו להסיר את הכרזות. עם זאת, לאחר מכן התברר בפרסום ב"הארץ", כי חרף הרושם שלפיד ניסה ליצור, לא היתה כל שיחת טלפון בין לפיד וג'ונסון אלא שהראשון שיגר לאחרון הודעת סמס בלבד וכי השלטים הוסרו בעיקר תודות למאמץ של שגרירות ישראל בלונדון.

פעילותו הבינלאומית של יו"ר יש עתיד לא נעדרת מעיני הכנסת, שקנסה אותו על היעדרותו מהישיבות, בהחלטה של ועדת האתיקה מיוני האחרון הוחלט לשלול שכר של ארבעה ימים ממשכורתו בשל העובדה שנעדר מכמעט ממחצית מישיבות הכנסת במושב החורף. עם זאת, כפי שהראה סקר ערוץ 2 מהשבוע האחרון, הפופולריות של לפיד במגמה חיובית ביותר, ובסקר האחרון יש עתיד זכתה ל-24 מנדטים - כמפלגה הגדולה ביותר, עם שני מנדטים יותר מהליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully