וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיקרתי לבנות שאבא חי": משפחות הנעדרים לא מאבדות תקווה

אשתו של אולג מישאלוב מעכו עדיין מקווה לחדשות טובות, אחותו של הנעדר השני בעכו מבקשת שימשיכו להתפלל למענו. בפיקוד העורף לא מוותרים: "תמיד יש תקווה למצוא אנשים חיים", מספרת רב-סרן ענבר. מחשש לקריסה - שונתה תכנית העבודה באתר

ניב אהרונסון

"אין עדיין שום דבר חדש, שיקרתי לבנות שלי שאבא חי והוא בבית החולים", סיפרה היום (רביעי) לוואלה! NEWS אנה מישאלוב מעכו, שבעלה אולג נעדר מזה יומיים בחניון ברמת החייל. "אני לא יודעת מה לעשות, רק מקווה שיהיו חדשות טובות". גם אחותו של הנעדר השני מעכו לא מאבדת תקווה, ובעמוד הפייסבוק שלה כתבה "עברו כבר הרבה שעות, אבל התקווה בלבנו שאתה חי וימצאו אתכם מהר, בבקשה אל תפסיקו להתפלל".

צוותי החילוץ של פיקוד העורף עובדים ללא הפסקה כבר כמעט 48 שעות כדי לאתר את הלכודים בחניון שקרס ברמת החייל שבתל אביב. רב-סרן סיוון ענבר, ראש מדור תורת החילוץ בפיקוד, מתרוצצת בין ערימות ההרס והאבק במשך שעות ארוכות, תחת השמש הקופחת, חדורת מוטיבציה להציל כמה שיותר פועלים באסון, שכבר גבה את חייהם של שלושה בני אדם.

עוד על הקריסה ברמת החייל בוואלה! NEWS:
המשימה הפשוטה שהסתיימה בקריסה: האסון בתל אביב - שלב אחר שלב
בעקבות אסון קריסת החניון: רחפנים יאתרו ליקויים באתרי בנייה
התפתחות משמעותית בחקירת קריסת החניון בתל אביב

רב סרן ענבר מפיקוד העורף, הפועלת בזירת קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב, 6 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
"חייבים לשים את התחושות בצד". רב-סרן ענבר בזירת קריסת החניון, אתמול/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט בפייסבוק של אחות הנעדר מעכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תמיד יש תקווה למצוא אנשים בחיים ולחלץ אותם, זו המטרה העיקרית", אמרה ענבר לוואלה! NEWS. "אנחנו עדיין מקווים שנצליח לאתר את שלושת הלכודים הנותרים, ושנצליח לעשות את זה כשהם עדיין בחיים".

הבוקר (רביעי) התעורר חשש לקריסה של הקיר שנמצא בסמוך לכביש בזירת האסון. הוחלט על שינוי בתכנית העבודה ועל הכנסת מחפרים באמצעות מנופים לזירה. המחפרים יפנו את האפר והאדמה שהצטברו בשטח בגובה של כשני מטרים, וכוחות פיקוד העורף יצאו מהאזור לכמה שעות. לאחר שייחפר האפר החוצה ישובו המחלצים לעבודה, והאפר ישמש לתמיכה בקיר. המהלך נעשה כדי לנסות להגיע לקומה מינוס ארבע בחניון, שבה ככל הנראה נמצאים הלכודים.

שידור מזירת ההריסות

LIVE

ענבר סיפרה כי אנשי פיקוד העורף הגיעו לחניון זמן קצר לאחר שקרס, והחלו מיד לסייע בפעולות החילוץ יחד עם יתר ארגוני החירום. "כעת יש כאן מאות אנשי חילוץ, מהנדסים, אנשי רפואה וגורמי הצלה שונים שאנו רגילים לעבוד איתם", ציינה.

המראות בזירה אינם קלים, אך ענבר הדגישה כי ברגעים אלה "חייבים לשים את התחושות בצד". "הגענו לסביבה חיה וניסינו לא לחשוב על כך שאנחנו הולכים למצוא גופות, כי התחושות מאוד קשות", אמרה. "אנחנו רגילים לראות באימונים בובות ופה זה בני אדם, אין לעגל פינות גם אם אנחנו רוצים ללכת הביתה. זה קשה פיזית ומנטלית, אבל אנחנו מאומנים גם לדבר הזה ואנחנו עובדים על עצמנו כל הזמן. למעשה, אנחנו מנסים להתנתק מהמוות, משום שלא משנה אם הלכוד חי או מת – המטרה שלנו היא בכל מקרה להוציא אותו מתחת להריסות".

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
אנשי פיקוד העורף הגיעו לזירה תוך זמן קצר. החיילים צוברים כוחות לקראת המשך העבודות/ניב אהרונסון

זהו האירוע הראשון שעמו ענבר וחיילי החטיבה הסדירים מתמודדים, ולדבריה בעת פעילות הכוחות בשטח היא נוכחה לדעת שהאימונים הרבים שהם עורכים באופן שוטף מוכיחים את עצמם בזמן אמת. "אנחנו מבצעים בשגרה המון אימונים יחד עם גורמי ההצלה השונים: מד"א כיבוי והצלה, זק"א ומשטרת ישראל. האימונים האלה מתמקדים גם בשיתוף פעולה ורואים שזה עובד", הדגישה. "אנחנו עובדים ביחד וזה עזר לנו לחלץ מהר יותר לכודים מהאתר".

ענבר ציינה כי הצוותים עובדים במשמרות כדי לאפשר מנוחה פיזית ונפשית. "עבודות החילוץ הן תמיד מאוד אינטנסיביות. זו עבודה כירורגית וצריך לעבוד לאט לאט בצורה הטובה ביותר שאנחנו יכולים, כי גם אם אנחנו רוצים לבצע את החילוץ כמה שיותר מהר, אסור לנו לפגוע באדם".

לדברי ענבר, בשלב זה של החילוץ לא ניתן להוריד כלים כבדים מדי לשטח הן מתוך חשש בטיחותי, בשל העובדה שהאתר עלול לקרוס, והן כדי לא לפגוע בלכודים. "אנחנו פועלים עם כלים קלים יחסית שמורידים אותם עם מנוף", אמרה. "בקטעים שבהם אנחנו מגיעים לבטון אנחנו שוברים אותו כדי לחלץ את הלכודים, וגם זה נעשה בזהירות כדי לא לפגוע בהם".

מאמצי החילוץ בחניון שקרס באתר בנייה ברמת החייל, 7 בספטמבר 2016. ניב אהרונסון
כוחות החילוץ בחניון שקרס, הבוקר/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
"צריך לעבוד לאט לאט בצורה הטובה ביותר". עבודות החילוץ בזירה/ניב אהרונסון

"גם באירוע הזה, בדומה לאירועים רבים אחרים, חלקם בחוץ לארץ, אנשי פיקוד העורף הגיעו ראשונים, על אף שמדובר באנשי מילואים. המיומנות והמקצועיות שלהם הן בין הטובות בעולם", העידה ענבר. "כולם מתפקדים פה בצורה מדהימה - גם הסדירים, על אף שזו הפעם הראשונה שלהם באתר חי. אתמול הגיעו המון כוחות והבנו שאנחנו לא צריכים אותם. כולם רוצים להיות פה וכולם מבצעים את העבודה שלהם בצורה מעולה וראויה לציון".

ענבר סיכמה כי חייליה ושאר הכוחות ימשיכו בעבודה ככל שיידרש עד לסיום הפעולות באתר. "נערכנו תחילה ל-48 שעות ואנחנו יודעים להיערך ולהישאר כמה שיידרש. אנחנו נהיה כאן עד שאחרון הלכודים יחולץ".

זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
"ערוכים להישאר כמה זמן שיידרש"/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת האירוע ברמת החייל/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
רמת החייל, אמש/ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון, רמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully