וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסים ועדויות אישיות: כך יציינו בבתי ספר את יום הגירוש ממדינות ערב

7.9.2016 / 0:13

שר החינוך נפתלי בנט ממשיך ביישום המלצות ועדת ביטון, והודיע כי ב-30 בנובמבר יציינו בבתי הספר את יום היציאה והגירוש ממדינות ערב. בין היתר יתקיימו דיונים בכיתות והתלמידים יסיירו באתרים שקשורים לנושא

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(המלצות ועדת ביטון הוגשו לבנט, בחודש יולי)

שר החינוך נפתלי הודיע אמש (שלישי) כי בתי הספר וגני הילדים יציינו את יום היציאה והגירוש ממדינות ערב ב-30 בנובמבר, בהתאם להמלצות ועדת ביטון. במסגרת יום הנצחה זה יגיעו לבתי הספר יוצאי ארצות ערב ואיראן ויספרו את סיפוריהם האישיים. אנשים אלה ייבחרו מתוך מאגר שמגבש משרד החינוך של "מנציחי מורשת יהדות המזרח וספרד", כפי שמכנה אותו המשרד.

בתי הספר יפתחו את היום בטקסים שבהם יוקרנו סרטונים המציגים בין היתר שיחות עם "מנציחי המורשת". בנוסף לכך, יתקיימו בכיתות שיעורים בנושא, וכן דיונים בסיפורים האישיים של מגורשי ארצות המזרח ואיראן ושל ישראלים שעלו מהן לארץ, שיעסקו בחוויותיהם ובהליך הקליטה שלהם בישראל. כמו כן, במהלך יום ההנצחה יסיירו התלמידים באתרים הקשורים למורשת של ישראלים שהגיעו מארצות אלה, כגון שכונת הבוכרים בירושלים, ובמרכזי מורשת כמו מרכז המורשת ליהדות עיראק.

עוד בנושא ועדת ביטון בוואלה! NEWS:
הפרק בהיסטוריה שתלמידי ישראל לא ילמדו השנה: קריסת הדמוקרטיות באירופה
בנט מיישם את דוח ביטון: "בשנה הבאה תלמידים יסיירו בעיירות פיתוח"
האקדמיה תתנגד, התקציב מופרך: מכשולי היישום של מסקנות ועדת ביטון

השר נפתלי בנט והמשורר ארז ביטון, כנס ועדת ביטון. אוניברסיטת בר אילן. 28 ביולי 2016. מגד גוזני
משרד החינוך יגבש מאגר של "מנציחי מורשת יהדות המזרח וספרד". נפתלי בנט וארז ביטון/מגד גוזני

"אנחנו ממשיכים ביישום המלצות ועדת ביטון. השנה נציין את יום היציאה והגירוש ממדינות ערב בכל בתי הספר. מהיום ילדי ישראל ילמדו את סיפורה של ספינת אגוז ואת סיפור מסע הציונות המופלא של בני עדות המזרח", אמר בנט, והוסיף: "יום היציאה והגירוש הוא ציון דרך בהשלמת הסיפור השלם של המורשת המפוארת של יוצאי מדינות ערב".

משרד החינוך פירט מיהם האנשים שייכנסו למאגר "מנציחי המורשת". "עולים לשעבר, יוצאי ארצות ערב ואיראן מכל רחבי הארץ, שיוזמנו לפגוש את התלמידים ולספר מנקודת מבטם את סיפור יציאתם מהמדינות השונות", נכתב בהודעת המשרד. בנוסף לכך, הוחלט כי בתי הספר יזמנו סבים וסבתות יוצאי ארצות המזרח כדי לספר את סיפורם בליווי תמונות, חפצים, קטעי עיתונות וסרטונים.

המלצות הוועדה בנוגע ליום הגירוש והיציאה ממדינות ערב, בהן מדינות כמו מרוקו, עיראק ואלג'יריה, גובשו בעקבות החוק לציון יום הגירוש שנחקק בשנת 2014. מדובר ביום זיכרון שמצוין דווקא ב-30 בנובמבר, משום שהוא חל למחרת כ"ט בנובמבר, יום החלטת האו"ם על סיום המנדט הבריטי בארץ ישראל. בעקבות החלטת האו"ם חשו קהילות רבות של יהודים בארצות ערב ובאיראן לחץ מצד שכניהם, ולכן נאלצו לעזוב את מדינותיהם.

(עדכון ראשון: 20:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully