וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן המפכ"ל לשעבר ניסים מור הורשע בהטרדה מינית ובהפרת אמונים

ניצב בדימוס מור הודה בעבירות המיוחסות לו במסגרת הסדר טיעון, ובתום הדיון אמר: "אדבר בסיום ההליך". כעת, עורך דינו צפוי לבקש שלא תירשם נגדו הרשעה, בעוד מח"ש תדרוש הרשעה פלילית ועבודות שירות

צילום: אשר דיין, עריכה: אביב אירגז

סגן מפכ"ל המשטרה לשעבר, ניצב בדימוס ניסים מור, הורשע היום (שלישי) בהטרדה מינית ובהפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון ובהתאם להודאתו. שופט בית המשפט השלום בבאר שבע רון סלוקין הרשיע אותו והורה כי מור יישלח לתסקיר מבחן. עם תום הדיון אמר סגן המפכ"ל לשעבר: "המתנו בסבלנות עד עכשיו, בסוף אני אדבר, נמתין לסיום ההליך".

העונש טרם נקבע, אך הצדדים כבר סיכמו מה כל אחד מהם צפוי לבקש מהשופט לאחר תסקיר המבחן. סנגורו של מור, עו"ד מיכה גבאי, יטען לביטול ההרשעה ולכך שמור יבצע רק שירות לתועלת הציבור. נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) יטענו להרשעה פלילית, וידרשו מאסר בפועל שיומר לעבודות שירות.

עוד בנושא:
"איזה שפתיים טעימות יש לך": אישום בעבירות מין נגד הסמפכ"ל לשעבר
בכפוף לשימוע: הסמפכ"ל לשעבר ניסים מור יואשם במעשה מגונה
הג'וב החדש של הניצב שנחשד בהטרדה מינית: מנהל בחברת לייף סטייל

ניסים מור סגן המפכ"ל, יוני 2015. ראובן קסטרו
העונש טרם נקבע. מור/ראובן קסטרו

בחודש יולי הגישה מח"ש לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מור בגין מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. על אף שבפועל ניתן היה להאשים אותו גם במעשה מגונה בעקבות נשיקה לשוטרת, במח"ש המירו בהסדר הטיעון את הסעיף בעבירה של הטרדה מינית בלבד. בנוסף לכך, במח"ש בחרו שלא להגיש נגד מור כתב אישום בגין שיבוש הליכי חקירה, על אף שהשמיד את מכשיר הטלפון הנייד שלו ברגע שראש מח"ש התקשר אליו לצורך זימונו לחקירה.

המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו פיטר את מור חודש לאחר שפורסמו החשדות נגדו, בחודש ינואר 2015. החקירה בעניינו החלה כששוטרת צעירה סיפרה כי הוטרדה על ידי הקצין הבכיר כשביקשה ממנו סיוע בנוגע לתפקידה, בשיא תקופת הטלטלה בצמרת המשטרה. לדבריה, הוא נישק אותה בניגוד לרצונה בעת המפגש ושלח לה מסרונים בעלי אופי מיני בוטה. את המסרונים המפלילים לכאורה היא הציגה לחוקרי מח"ש.

בהמשך, הגיעו למשרדי מח"ש כמה שוטרות נוספות, בהן שתי מתנדבות, שטענו כי גם הן הוטרדו מינית על ידי מור במשך השנים. מור קיבל אחריות על מעשיו והביע עליהם חרטה עוד בשלב החקירה, שנוהלה בידי צוות חשיפה של מח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully