וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסון קריסת החניון: רחפנים יאתרו ליקויים באתרי בנייה

השר חיים כץ הורה לצאת במכרז מידי, לאור הטרגדיה ברמת החייל, ובכך יתאפשר לעבד נתונים בזמן אמת מאתרי בנייה ולקבל תמונת מצב מהימנה. במקביל, מפקד מחוז תל אביב הקים צוות חקירה מיוחד

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

מפקד מחוז תל אביב במשטרה משה אדרי החליט היום (שלישי) כי מפלג ההונאה של משטרת העיר הוא זה שיחקור את קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. מפקד היחידה, סגן-ניצב דוד מישקיין, הקים צוות חקירה מיוחד שיבדוק את הכשלים שהביאו ככל הנראה לקריסת המבנה. צוות החוקרים יעזר ביועצים חיצוניים העוסקים בהנדסה אזרחית.

צוות החקירה שיופקד על בדיקת נסיבות הקריסה עשוי לחקור בעלי תפקידים רבים מבין המתכננים והחברות המבצעות בפרויקט. כמו כן, הוא יבדוק גם את התכניות שהוגשו לוועדות התכנון ולתכניות העבודה שנמסרו לקבלן הביצוע, זאת כדי לוודא אם קיימים פערים ביניהן.

קריסת החניון ברמת החייל | סיקור מיוחד
"יממת הזהב" חלפה: "יודעים לאן הנעדרים ברחו להסתתר - ושם מתמקדים"
תיעוד: כוחות החילוץ במאמצים לאיתור הנעדרים בחניון שקרס
"הבת של אולג שואלת מתי אבא יחזור": משפחות הנעדרים עדיין מקוות

קריסת חניון באתר בנייה ברמת החייל שבתל אביב. 5 בספטמבר 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
ארבעה עדיין מוגדרים נעדרים. החניון שקרס, אתמול/תצפית TPS, איתן אלחדז

כמו כן, החוקרים יבדקו באמצעות מעבדות חוזק חומרים את הבטון והברזל ששימשו לבניית החניון, וינסו להגיע לתוצאות בדיקות המעבדה של הבטון שנדגמו בשלב היציקות. כמו כן, מונה צוות חוקרים של מרחב ירקון, בפיקודה של רונה פינגלואי מורד, שיהיה אחראי על זיהוי גופות ההרוגים ואיתור משפחות הנעדרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הפתרון של השר חיים כץ: רחפנים באתרי הבנייה

מוקדם יותר היום כינס השר הרווחה והעבודה חיים כץ דיון מיוחד עם ראשי מנהל הבטיחות והבריאות במשרדו, בעקבות קריסת החניון ברמת החייל אתמול. "רק הרתעה, קנסות מנהליים ושיתוף פעולה בין כלל הגורמים, ימגרו את התופעה האיומה שבה מקפחים חייהם עשרות עובדים בשנה", אמר השר בהתייחס למחדלי הבטיחות הרבים במסגרת עבודתם של פועלי הבניין.

כץ הודיע כי יפנה בימים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו ויבקש לקיים ישיבת ממשלה דחופה בנושא, והורה למנהלי אגף הבטיחות והבריאות התעסוקתית לצאת במכרז מידי לאיסוף, ניתוח ועיבוד נתונים מאתרי בנייה באמצעים כלים טכנולוגיים מתקדמים - דוגמת רחפנים, שיהוו תוספת משמעותית לבקרה על אתרי בנייה, ובאמצעותם יתאפשר למשרד העבודה למקד את הפיקוח האנושי לאתרים שבהם קיים חשש למפגע בטיחותי.

דוח הרחפנים, שינווט לחדר בקרה מיוחד, יאפשר לזהות במהירות וביעילות מפגעים באתרים בנייה ויכלול מדדים דוגמת תמונות ומיקום המפגעים שזוהות, ופרטים על החברה המבצעת ומנהל העבודה, מיקום המבנה, כתובת וגוש חלקה בצדה.

"נושא בטיחות העובדים ובריאותם לא טופל ברצינות מזה שנים וחייב להיות מטופל בריכוז ובמאמץ של כלל משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים, החל בפרקליטות והמשטרה ועד הקצאת משאבי האוצר ותקני נציבות", אמר. "האחריות על חייהם ובריאותם של העובדים היוצאים בבוקר לעבודה ורוצים לשוב לביתם בערב, אינה עניינו של משרד כזה או אחר, אלא של ממשלה אחראית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חילוץ הגופה השלישית מאתר הבנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחמד דוואבשה, בן 29 מדומא, אולג מישאלוב, בן 28 מעכו, תושב עכו נוסף ותושב מזרח ירושלים עדיין מוגדרים כנעדרים בהתרסקות החניון ברמת החייל בתל אביב, שבה נהרגו שלושה בני אדם. היום חולצה גופתו של אדם שעוד שוחח בטלפון עם המחלצים מתוך ההריסות אתמול, עד שאבד הקשר.

כוחות פיקוד העורף עברו אמש לפעילות תחת משמרות כדי לשמור על אותו קצב עבודה עם חיילים רעננים. "אנחנו לא מצמצמים את הכוחות, ההיפך הוא הנכון. רק עברנו לסבבי מנוחה", אמר הקצין הבכיר, "אנחנו משלבים באתר יכולות שלא היו לנו בעבר בעיקר מעולם האיתור והחילוץ, הכוללות יכולות טכנולוגיות ויכולות קידוח מתקדמות. העיקר הוא עבודה ממוקדת".

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
כוחות ההצלה בזירת האירוע, אתמול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully