וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה הפשוטה שהסתיימה בקריסה: האסון בתל אביב - שלב אחר שלב

7.9.2016 / 0:01

פיזור אדמה על גג החניון הפך לקריסה לתוך פיר בגובה ארבע קומות. שלוש גופות חולצו, אחת מהן של פועל שהספיק לשוחח עם המחלצים בטלפון. פרטי החקירה אסורים לפרסום. כך נראו שתי יממות בין ההריסות

צילום: רס?ר ניסים אבו חצירה, ימ?ר כבאות והצלה, עריכה: טל רזניק

עשרות פועלים הגיעו שלשום (שני) בשעות הבוקר לחניון שמאחורי בית החולים אסותא ברמת החייל שבתל אביב. החניון, בפינת הרחובות הנחושת והברזל, אמור היה להיפתח בעוד כחודשיים לאחר שנתיים שבהן נבנה לעומק של ארבע קומות. מטרת הפועלים הייתה ביצוע משימה פשוטה יחסית שמיוחסת לשלבים המתקדמים של בניית החניון - פיזור של אדמה על גגו, והידוק החול באמצעות טרקטור ומכבש כבישים.

בשעה 11:30 נשמטה הקרקע, והחניון קרס לתוך פיר בעומק ארבע קומות. בתחילה חשבו המעורבים כי מנוף קרס באתר הבנייה, אך עד מהרה התבהרה התמונה והיקף האסון נגלה כשהאבק החל להתפזר.

עוד על הקריסה ברמת החייל בוואלה! NEWS:
מחפשים את ארבעת הלכודים: "מעריכים היכן הם - ומסלקים את העפר"
בור ענק במרכז רמת החייל: תיעוד מהאוויר של זירת קריסת החניון
חשש לחייו של לכוד שאותר תחת הריסות החניון ברמת החייל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני צוותי כיבוי מתחנה סמוכה הגיעו ראשונים למקום, עם שוטרי מרחב ירקון שתחנתם נמצאת ברחוב הסמוך. אנשי מד"א נפרסו בסמוך, וטיפלו בפצועים שחולצו מההריסות. לארח זמן קצר, הזעיקו הצוותים שהיו במקום שלושה גדודים של פיקוד העורף והכבישים באזור נחסמו.

ב-13:00 אותרו לכודים תחת ההריסות, וכשעה לאחר מכן דווח על מותם של שניים, ועל חילוצם בחיים של שניים אחרים - אך הכוחות הצליחו להוציא רק גופה אחת מההריסות. סמוך ל-15:00 נוצר קשר טלפוני עם לכוד שסיפר שהוא נמצא עם חברו, אך הקשר נותק עם רדת החשכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוצאת הגופה השלישית, אחר הצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום לפנות בוקר אותר הלכוד ששוחח עם המחלצים, ללא רוח חיים. לקראת השעה 16:00, הצליחו הכוחות לחלץ את אחד מהשניים שזוהו אתמול כמתים. גופתו נלקחה לזיהוי בידי אנשי זק"א, והצוותים ממשיכים בעבודות המאומצות.

במישור הפלילי, חקירת האירוע הוטלה על צוות מיוחד במפלג ההונאה של משטרת תל אביב. בשעות הערב חלה התפתחות משמעותית בחקירה, אך על פרטיה הוטל צו איסור פרסום.

כוחות החילוץ של פיקוד העורף בפעילות לילית באתר קריסת החניון ברמת החייל שבתל אביב. 6 בספטמבר 2016. דובר צה"ל
כוחות החילוץ פעלו כל הלילה/דובר צה"ל

שר הרווחה והעבודה חיים כץ הודיע כי יפנה בימים הקרובים לראש הממשלה בנימין נתניהו ויבקש לקיים ישיבת ממשלה דחופה בנושא. כמו כן, הוא הורה למנהלי אגף הבטיחות והבריאות התעסוקתית לצאת במכרז מידי לאיסוף, ניתוח ועיבוד נתונים מאתרי בנייה באמצעים כלים טכנולוגיים מתקדמים.

בין היתר, הציע כץ לעשות שימוש ברחפנים, שיהוו תוספת משמעותית לבקרה על אתרי בנייה, ובאמצעותם יתאפשר למשרד העבודה למקד את הפיקוח האנושי לאתרים שבהם קיים חשש למפגע בטיחותי. דוח הרחפנים, שינווט לחדר בקרה מיוחד, יאפשר לזהות במהירות וביעילות מפגעים באתרים בנייה ויכלול מדדים דוגמת תמונות ומיקום המפגעים שזוהות, ופרטים על החברה המבצעת ומנהל העבודה, מיקום המבנה, כתובת וגוש חלקה בצדה.

פינוי גופה מתוך הריסות קריסת החניון ברמת החייל, תל אביב. ספטמבר 2016. ניב אהרונסון
פינוי הגופה השלישית מאתר הקריסה, היום/ניב אהרונסון

כעת, "השאיפה והמטרה היא לאתר לכודים נוספים בחיים", סיפר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אלוף-משנה אמיר אולו לוואלה! NEWS. "הזמן לא משחק לטובתנו", הודה. "ככל שחולף הזמן, יותר בעייתי למצוא לכודים חיים, למרות שבעבר נמצאו לכודים בחיים גם אחרי 30 שעות".

האתגר הנוסף שהזכיר מפקד מחוז דן בפיקוד העורף הוא סכנת הקריסה. "יש שני מוקדים עיקריים אחרים ואנחנו עוקבים באופן קבוע. המבנה הפסיק לזוז - זו בשורה טובה", אמר. "מדובר באתר מאוד מורכב. סיוט עבור המחלצים, אבל אנחנו פועלים תחת תנאי בטיחות מחמירים".

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully