וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצדיעים ללוחמים בני העדה הבדואית: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

נמשכים מאמצי החילוץ אחר הלכודים תחת הריסות החניון שקרס בתל אביב. ראש הממשלה ימריא לביקור ממלכתי בהולנד. יום הספר הבינלאומי יצוין ברחבי העולם - ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

ממשיכים החיפושים בחניון שקרס בתל אביב

כלב יחידת עוקץ עם צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
החיפושים נמשכו כל הלילה. זירת האסון, אמש/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום ממשיכים אנשי פיקוד העורף, כוחות כיבוי האש והמשטרה את החיפושים באתר הבנייה ברמת החייל שבתל אביב, שם קרס אתמול חניון. בקריסת המבנה נהרגו שני בני אדם, ובנוסף נפצעו 23 באורח קל וחמישה מוגדרים נעדרים. החיפושים מתוכננים להימשך עד שיימצא אחרון הלכודים באתר.

ראש הממשלה נתניהו ממריא להולנד

ראש הממשלה נתניהו המריא לפגישה עם פוטין. לשכת העיתונות הממשלתית
ידון עם שורת בכירים על יחסי שתי המדינות. נתניהו בעלייה למטוס/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום ימריא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור מדיני בהולנד. במהלך הביקור צפוי נתניהו להיפגש עם מלך הולנד, וילם אלכסנדר, ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, יו"ר הסנאט, אנקה ברוקרס ויו"ר הפרלמנט חדיג'ה עריב. נתניהו ידון עם הבכירים במערכת היחסים בין שתי המדינות. במקביל, יצא היום שר הביטחון אביגדור ליברמן לביקור בלונדון. במהלך הביקור ייפגש ליברמן עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר, ומזכיר המדינה של בריטניה, מייקל פאלון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

אירוע הוקרה והצדעה למשרתי כוחות הביטחון בני העדה הבדואית

לוחמי גדוד הסיור המדברי. דובר צה"ל
הטקס יתקיים באנדרטה הממלכתית לחללי בני העדה. לוחמי גדוד הסיור המדברי/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים אירוע הוקרה והצדעה למשרתי כוחות הביטחון בני העדה הבדואית באנדרטה הממלכתית לזכר החללים הבדואים ליד צומת המוביל שבגליל התחתון. הטקס יתקיים בנוכחותו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שיניח זר ויישא דברים. כמו כן, באירוע ינכחו אלוף פיקוד צפון, אביב כוכבי, יושב ראש "יד לבנים הבדואים", זיאד סאלח סעדי, לוחמים ומשפחות מהעדה, בכירי צה"ל, נציגי המשטרה ונציגי מג"ב.

75 שנים לטלאי הצהוב

טלאי צהוב. ShutterStock
ההצעה לחייב יהודים לענוד אותו עלתה לראשונה לאחר ליל הבדולח ב-1938. טלאי צהוב/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 75 שנים, בשנת 1941, בזמן מלחמת העולם השנייה, התקבלה ההחלטה בגרמניה כי על כל היהודים לענוד טלאי צהוב שיסמן אותם. מדובר בסימן מזהה ואות קלון המיועד לכל היהודים בשטחי הכיבוש הנאצי. ההצעה לסמן את היהודים באמצעות הטלאי הצהוב הועלתה לראשונה אחרי ליל הבדולח ב-1938. החל משנת 1939 החלו ערים מסוימות לחייב בהדרגה את היהודים בתחום שיפוטן לענוד את הטלאי הצהוב. בספטמבר 1941 הפכה ההנחיה לכוללת עבור כל היהודים מגיל שש. יהודי שנתפס ללא טלאי צהוב, דינו היה מוות במקום, ללא משפט.

יום קריאת הספר הבינלאומי

ילד קורא ספר. ShutterStock
ספריות ברחבי העולם דיווחו על ירידה בהשאלות הספרים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום קריאת הספר הבינלאומי. אף על פי שהמקור לציון היום לא ידוע, בספריות ברחבי העולם ממשיכים לציין אותו במטרה להעלות את המודעות לקריאת ספרים. זאת, במיוחד נוכח המהפכה הדיגיטלית שהובילה לירידה במכירות הספרים, בהשאלות מספריות ובקריאה באופן כללי. ואולם, לאחרונה הבהירו ברחבי העולם כי גם קריאת ספרים בצורה דיגיטלית נחשבת כחלק מחגיגות היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully