וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשלנות שעולה בחיי אדם: "ענף הבנייה בארץ ידוע בקמצנותו"

6.9.2016 / 0:48

מומחה הנדסה טוען כי בענף משתדלים לחסוך, אך העלות לתיקון הליקויים גבוהה מהכסף שהיה משמש לבנייה איכותית. יו"ר הסתדרות עובדי הבניין: "אין מספיק ענישה ואכיפה". אולפן וואלה! NEWS

צילום: דני שכטמן, עריכה: יאיר דניאל

"ענף הבנייה בארץ משתדל להוציא מעט מאוד כסף עבור איכות, שלא לומר ידוע בקמצנותו. היום ראינו תוצאה קיצונית של ההתנהלות הזאת – הנזק שנגרם הוא לא רק כספי, אלא יש גם קורבנות בנפש", תקף פרופ' יחיאל רוזנפלד מהמכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון, את ההתנהלות בענף הבנייה בארץ, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. בדבריו התייחס לקריסת החניון שאירעה אתמול (שני) באתר בנייה ברמת החייל שבתל אביב, שבה נהרגו שני בני אדם ונפצעו 23.

"המצב היום צריך לשמש תמרור אזהרה", התריע רוזנפלד, וציין כי בסופו של דבר העלות לתיקון הנזקים גבוהה בהרבה מהכסף שהיה משולם עבור בנייה איכותית, שתמנע תאונות עבודה. "אנחנו משלמים שישה שקלים כשאפשר לשלם רק שקל אחד. העלויות שגובות לקויות בנייה גבוהות פי שישה על מה שהיינו משלמים על מניעת תאונות מלכתחילה", טען.

עוד על קריסת החניון בוואלה! NEWS:
עם רדת החשכה: אבד הקשר עם כל שבעת הלכודים בחניון שקרס
ח"כ עודה על קריסת החניון בת"א: "להקים ועדת חקירה ממלכתית"
הפועל צילם את החניון שעות לפני הקריסה: "המשטח רעד כשעבדנו"

צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
"אין אחראי ברור לתאונה". כוחות החילוץ באתר התאונה, אמש/מגד גוזני

"מוקדם עדיין לתת אבחנה מדויקת של מה שהתרחש. הגופים שמתעסקים בתחום הבנייה הם רבים ושונים ולכן אין אחראי ברור לתאונה. זה לא בית חרושת שמייצר מכונית מ-א' עד ת' ואחראי לה", הסביר רוזנפלד. "ענף הבנייה בארץ מתנהל במיקור חוץ: יש קבלן ראשי שלוקח קבלני משנה וספקים, והעבודה מפוצלת בין עשרות גורמים. מן הראוי שיהיה גורם מלווה, לא בהכרח מפקח, אלא מישהו ששומר על העושים במלאכה כדי למנוע טעויות. את העלות שלו צריך לשלם בחפץ לב, היא שישית ממה שעולה לתקן לקויות בניה".

רוזנפלד אמר כי "'דניה סיבוס' נחשבת לאחת החברות היותר טובות במשק באיכות ובבטיחות", אך ציין כי אינו מכיר את הפרטים של המקרה הנוכחי. "אם בארזים נפלה שלהבת, תחשבי מה קורה בחברות הקטנות", סיכם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חילוץ פצוע מהריסות קריסת בניין ברמת החייל. מגד גוזני
"תמרור אזהרה". כוחות החילוץ ברמת החייל, אתמול/מגד גוזני

איציק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, טען כי "יש רק 17 פקחים שמפקחים על אלף אתרי בנייה, חלקם צריכים להגיע בתחבורה ציבורית לאתרים והשכר נמוך". הוא ציין כי "אין מספיק ענישה למתרשלים, אין הרתעה ואין אכיפה". לדברי מויאל, העובדים הזרים בענף הבנייה לא עוברים קורס בטיחות והם אף לא עוברים תדריך בטיחות כל בוקר כפי שצריך. הוא העיר כי במקרה זה "רואים שמדובר בכשל הנדסי", אך הדגיש כי "גם ענייני הבטיחות הם חשובים".

מויאל ציין כי הוא הפנה את הטענות בנושא ליקויי הבטיחות באתרי הבנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק הכלכלה. "מי ששיתף פעולה זה אריה דרעי, שעזב את המשרד, וח"כ אלי אללוף (יו"ר ועדת העבודה – ה"ק). ראש הממשלה לא חזר אליי", אמר. "חייבים להקים כאן מועצה שתהיה מורכבת מכל הגורמים, כי גם אם קורה אירוע אין הפקת לקחים ואין משרד שיעשה זאת".

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully