וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריסה החזירה את ניצולי ורסאי 15 שנה אחורה: "הלקח לא נלמד"

5.9.2016 / 21:39

האירוע בת"א שבו נהרגו שני בני אדם ונמצאים לכודים תחת ההריסות, הביא לא מעט מניצולי האסון ב-2001 ליום הקשה שבו נשמטה הקרקע תחת רגליהם. "23 נפצעו היום, 23 נהרגו אז", סיפרה אחת הפצועות

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

קריסת החניון היום (שני) בתל אביב, החזירה לא מעט מניצולי אסון ורסאי שאירע ב-2001 בירושלים לרגעי הזוועה שבהם נשמטה הקרקע מתחת לרגליהם בזמן החתונה. "אלה אותן התמונות והתחושה נוראית", אמרה לאה חסין, שנפצעה באולם ורסאי. "23 נפצעו היום, ואני נזכרת שבווסאי נהרגו 23 - והם עומדים לי בעיניים זה מול זה".

את התמונות הקשות ראתה חסין בטלוויזיה, כשישבה לנוח בגלל כאבי הגב שמהם היא סובלת מאז האסון. "אני עם כאבי תופת בשבועות האחרונים מהפציעה שלי", סיפרה. "לא למדו את הלקח. בוורסאי גם הרגישו לפני שהרצפה רועדת . אין לי מה להגיד, זה הרבה יותר עמוק מרשלנות. כבר 15 שנה מתעללים בנו, לא נותנים לנו להמשיך לחיות".

עוד בנושא:
עם רדת החשכה: אבד הקשר עם כל שבעת הלכודים בחניון שקרס
צפו: כוחות חילוץ מיוחדים פועלים מתחת להריסות החניון בתל אביב
הפועל צילם את החניון שעות לפני הקריסה: "המשטח רעד כשעבדנו"

אסון ורסאי, חתונתם של אסף וקרן דרור אשר בחתונתם נחתה הריצפה ונהרגו 23 בני אדם, 24 במאי, 2001. AP
חורבות ורסאי לאחר הקריסה, מאי 2001/AP

לירון בן דוד, בת 41 מירושלים, סיפרה כי זו "טראומה שלא עוברת אף פעם". "הייתי בעבודה ושמעתי על הקריסה. כל מקרה כזה מחזיר אותי אחורה. אנחנו מצפים מהרשויות לדאוג לכל הדברים ולא להפקיר חיי אדם, אבל הנה, לא באמת לומדים. ראיתי את הריסות העפר והלכודים והכל חוזר. כל התמונות", אמרה.

בן דוד מאשימה את הרשויות שלא הפיקו לקחים מאסון ורסאי. "עצוב לי מאוד לשמוע שעדיין עם האסון שלנו ועם כל מה שקרה בעבר וההרוגים והפצועים, אנחנו עדיין חוזרים על אותן טעויות", אמרה. "אומרים 'פצוע בינוני', כל בינוני זה משהו שאי אפשר לתאר. אני נפצעתי בינוני ועד היום אני ב -15 שנה של ניתוחים. אסון ורסאי, כבר 15 שנה, עוד לא נגמר". היא הוסיפה כי הסחבת והעובדה שהמשפחות עדיין לא קיבלו פיצויים מקשות על ההחלמה מהטראומה: "לא נותנים לנו לסגור מעגל, אצלנו זה הפיצויים שאני צריכה בשביל לעבור ניתוח ועוד לא קיבלתי".

עו"ד אסף פוזנר, המייצג את התובעים מאסון ורסאי, אמר: "אני מאוד מקווה שהאנשים שנפגעו היום יקבלו פיצוי יותר מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צוותי חילוץ בזירת קריסת החניון ברמת החייל. תל אביב, 5 בספטמבר 2016. מגד גוזני
עבודות החילוץ בחניון בתל אביב, הערב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully