וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הניה יחליף את משעל בהנהגת חמאס בשנה הקרובה"

גורמים בארגון אמרו ל"א-שרק אל-אווסאט" כי בקרב ההנהגה יש תמיכה ניכרת בסגנו של ראש הלשכה המדינית לקראת הבחירות החשאיות בנובמבר ובדצמבר. הניה יצא היום באופן חריג מעזה באישור מצרים

עריכה: אביב אירגז

(עצרת של חמאס ברפיח, בחודש שעבר)

בכיר חמאס איסמאעיל הניה צפוי להחליף בשנה הקרובה את חאלד משעל בתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון – כך אמרו היום (שני) גורמים בחמאס לעיתון "א-שרק אל-אווסאט". לדברי הגורמים, בקרב ההנהגה יש תמיכה ניכרת בהניה, המכהן כיום כסגנו של משעל, לקראת הבחירות שזו תקיים באופן חשאי בנובמבר ובדצמבר ללשכה המדינית ולמוסדות הארגון.

בחודשים האחרונים דווח כי בכירי חמאס החליטו שלא להאריך את כהונתו של משעל, שהיה האיש החזק בארגון מאז חיסלה ישראל את השייח אחמד יאסין ב-2004. "ישנו הסכם כמעט סגור של הנהגת הלשכה המדינית להסיר את שמות המועמדים האפשריים בבחירות, כמו מוסא אבו מרזוק, ולהותיר רק את מועמדותו של הניה", אמרו הגורמים. הם ציינו כי במסגרת המינוי אמור הניה לעזוב את רצועת עזה ולעבר עם משפחתו באופן קבוע לקטאר, שם ישב יחד עם הנהגת חו"ל של חמאס בדוחא.

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012 לייב. רויטרס
המנהיג וסגנו. הניה ומשעל בעצרת לציון 25 להקמת חמאס, 2012/רויטרס

הניה נחשב לאיש החזק של חמאס ברצועה, ראש הנהגת ה'פנים' של הארגון. מאז השתלטות חמאס על עזה בשנת 2007 הוא כיהן כראש הממשלה בעזה, עד שזו פוזרה במסגרת הרכבת ממשלת הפיוס עם פתח ב-2014. הוא גם ממעט לצאת משטח הרצועה, אולם היום עבר דרך מעבר רפיח למצרים בדרכו למכה שבערב הסעודית כדי לקיים את מצוות העלייה לרגל, החאג', לרגל חג הקורבן שנחוג השבוע.

הנסיעה החריגה היא הפעם הראשונה שמצרים מאפשרת את יציאתו של הניה מהרצועה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא המצרי עבד אל-פאתח א-סיסי לפני שלוש שנים. בתקופת כהונתו של האחרון הגיעו לשפל היחסים בין חמאס בעזה למצרים, שהאשימה את הארגון הפלסטיני במתן סיוע לתנועת "האחים המוסלמים" וכן לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מערב הסעודית הוא צפוי להמשיך לביקורים בקטאר ובטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully