וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לקאמבק של סרקוזי: התביעה בצרפת ממליצה להעמידו לדין

5.9.2016 / 16:43

הרשויות טוענות כי הנשיא לשעבר, שאמור להתמודד על התפקיד בשנה הבאה, הפר את חוקי מימון הבחירות ב-2012. ההודעה צפויה לפגוע בסיכוייו, ועורך דינו טוען כי זאת החלטה פוליטית

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

התביעה בצרפת המליצה היום (שני) להעמיד לדין את הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי בגין הפרה של מגבלות מימון בחירות. ההמלצה מגיעה בתום חקירה ממושכת סביב הטענות שסרקוזי, שהוביל אז את מפלגת האיחוד למען תנועה עממית – כיום המפלגה הרפובליקאית, זייף חשבוניות כדי להסתיר הוצאות של 18 מיליון אירו בקמפיין ב-2012, שבו הפסיד לפרנסואה הולנד.

מדובר במכה לסיכוייו של סרקוזי להיבחר מחדש לתפקיד. בחודש שעבר הוא הודיע כי יתמודד בפריימריז על ראשות המפלגה הרפובליקאית השמרנית, שם מצפה לו קרב קשה מול ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה. ההחלטה הסופית בעניינו צפויה להתקבל בעוד כחודש, ימים ספורים לפני הפריימריז.

על אף שההודעה של התביעה אינה חד-משמעית, נטען כי סרקוזי אחראי להתנהלות צוות הקמפיין שלו וכי ישנן עדויות לכך שהוזהר מפני האפשרות של הוצאות יתר. ההכרעה עוברת לשופט מקומי ולרוב הם נוטים לקבל את המלצת התביעה.

הנשיא לשעבר טרם התייחס להודעה, אך עורך דינו טען כי היא נובעת ממניעים פוליטיים. "התביעה בפריז לא לקחה את הזמן הדרוש כדי לבחון את הדברים שהוגשו לה בכתב מטעם צוות ההגנה של ניקולא סרקוזי", מסר בהצהרה.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: למרות הפסיקה - ראשי הערים מסרבים לבטל את איסור הבורקיני
מחפש כהונה שנייה: סרקוזי הודיע שיתמודד בבחירות לנשיאות צרפת

ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר. יולי 2016. רויטרס
טרם הגיב להמלצה. סרקוזי, בחודש יולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully