וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב רק מחמיר": מאות הפגינו בצרפת למען סגירת "ג'ונגל" המהגרים

נהגי משאיות, חקלאים, סוחרים ועובדי נמל חסמו את הכביש המוביל לעיר הנמל קאלה, בדרישה לסגור את המחנה שבו אלפים המנסים להגיע לבריטניה. סרקוזי קרא להקמת "מרכז סגור" לטיפול במבקשי המקלט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(אלפי מהגרים חולצו מול חופי לוב, בשבוע שעבר)

מאות נהגי משאיות, חקלאים בטרקטורים, אנשי נמל וסוחרים חסמו היום (שני) כביש ראשי בצפון צרפת בדרישה לסגור את מחנה המהגרים בעיר קאלה שמכונה "הג'ונגל". הרשויות המקומיות קראו לנוסעים להימנע מלהגיע לאזור במטרה לצמצם את ההפרעות שנגרמות כתוצאה מההפגנה שנועדה לשתק את התנועה בנתיב המוביל אל בריטניה דרך תעלת למנש ואל הנמל.

המתיחות בקאלה גברה לאחר שמספר המהגרים במחנה עם התנאים הירודים עלה ל-7,000 איש, שמנסים להגיע משם לבריטניה. הגידול באוכלוסיית "הג'ונגל" התרחש חרף הידוק הפיקוח על הגבולות וסגירת מחצית מהמחנה. "אנחנו חייבים לעשות את זה, אנחנו חייבים להסלים את המצב, כי כבר כמה חודשים שהמצב רק מחמיר", הסביר דויד סנייר, נשיא איגוד המובילים הלאומי של צרפת.

לדבריו, "בעבר היו רק ניסיונות לעלות על משאיות (שחצו את הגבול לבריטניה), אבל עכשיו יש בזיזה והרס, ושוד או השמדה של סחורה. הנהגים הולכים לעבודה בחשש, וההשלכות הכלכליות חמורות". אל המפגינים הצטרפה ראשת העיר נטשה בושר, שאמרה כי המחנה פוגע בעיר וגורם לשיבושים בנמל.

עוד בוואלה! NEWS:
שנה לתמונה שזעזעה את העולם - ואלפי פליטים ממשיכים לטבוע למוות
מרקל על משבר ההגירה באירופה: "התעלמנו מהבעיה במשך זמן רב מדי"
בצל הביקורת על התנאים: אוסטרליה תסגור מחנה פליטים שנוי במחלוקת

מחאה בקאלה נגד נוכחותם של מבקשי מקלט, צרפת, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
"כבר כמה חודשים שהמצב רק מחמיר". מפגינים בקאלה, היום/רויטרס

בשבוע שעבר, התחייב שר הפנים ברנאר קזנוב לפרק את שארית מחנה הפליטים. גורמי אופוזיציה בצרפת קראו לביטול ההסכם שנחתם בין בריטניה לצרפת בשנת 2003 – תחת הנהגתו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי – שלפיו ביקורת הגבולות תיעשה על אדמת צרפת. גם סרקוזי עצמו התחייב כי אם ייבחר לנשיאות, אחד מצעדיו הראשונים יהיה לפתוח את ההסכם עם ממשלת בריטניה ולהציע תנאים חדשים.

בריאיון לעיתון הצרפתי "לה וואה דו נור" קרא סרקוזי, שמעוניין להתמודד על כהונה נוספת, להקמת "מרכז סגור" מעבר לתעלת למאנש שבו יושמו כל מבקשי המקלט המבקשים להגיע לבריטניה. "מכיוון שמרבית הזרים מגיעים לקאלה בשביל לעבור לבריטניה, הייתי רוצה שחברינו הבריטיים ייקחו את האחריות על הטיפול בבקשות המקלט שלהם", אמר.

סרקוזי, טען כי הקמת מרכז קליטה סגור יהיה "הדרך היחידה" לפירוק מחנה הפליטים המאולתר בקאלה, שם חיים בין 7,000 ל-9,000 מבקשי מקלט. כמו כן, הוא קרא להקשחת התנאים לקבלת מקלט מדיני וליישום "מדיניות הגירה חדשה", הכוללת מניעת איחוד משפחות והפסקת הסיוע הרפואי הממשלתי לפליטים.

מחאה בקאלה נגד נוכחותם של מבקשי מקלט, צרפת, 5 בספטמבר 2016. רויטרס
"ההשלכות הכלכליות חמורות". מפגינים בקאלה, היום/רויטרס

גם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי קראה היום ליישום מערכת הגירה חדשה המאפשרת לממשלה בלונדון להקשיח את הקריטריונים לקבלת מקלט. מיי, שקראה להגביר את הביקורת בגבולות האיים הבריטיים, טענה כי "מערכת הגירה שעובדת למען בריטניה תבטיח כי הזכות להחליט מי נכנס למדינה נשארת בידי הממשלה". המצב בקאלה ומשבר הפליטים באירופה הייתה אחת מהסוגיות שהכריעו את משאל העם בבריטניה בנוגע לעזיבת האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully