וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה מקדמת את יוזמת השלום: סגן שר החוץ הרוסי נפגש עם נתניהו

5.9.2016 / 14:00

מיכאיל בוגדנוב הגיע לביקור מדיני בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לקדם פסגה ישראלית-פלסטינית במוסקבה. ראש הממשלה "שוקל את ההצעה ואת תזמון הפגישה", אולם לא נראה שיוכל להסכים לתנאי הפלסטינים

עריכה: שניר דבוש

(ריבלין, בחודש יוני: "היוזמה הצרפתית תדחוף את העמים לחיק הייאוש")

סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, הגיע הבוקר (שני) לביקור מדיני בישראל וברשות הפלסטינית, במטרה לקדם את היוזמה הרוסית לעריכת ועידת שלום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בוגדנוב נפגש עם נתניהו בלשכתו בירושלים והשניים דנו בסוגיה זו, כמו גם בנושאים אזוריים אחרים, בראשם המלחמה בסוריה והמעורבות הרוסית במדינה.

בירושלים וברמאללה מעריכים כי הסיכוי לכינוס הוועידה שמציעים הרוסים אינו גבוה, שכן אבו מאזן הציב תנאים לחידוש המשא ומתן, בהם שחרור אסירים פלסטינים שעל שחרורם הוסכם כבר בימי המשא ומתן הקודם בשנת 2014, וביסוס השיחות על קווי 1967 עם חילופי שטחים - שלא נראה כי נתניהו יכול לקבל בעת הזו.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם מדיני: נתניהו הבהיר לצרפת כי פסגת השלום בפריז עלולה להזיק
המאמץ הישראלי נכשל: האיחוד האירופי אימץ את היוזמה הצרפתית
ריבלין: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין, מוסקבה רוסיה. 7 ביוני 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"תמיד מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים". נתניהו ופוטין במוסקבה, יוני/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בהודעה מלשכתו של נתניהו נמסר כי במהלך הפגישה נתניהו "הציג את עמדתה של ישראל, לפיה הוא תמיד מוכן להיפגש ללא תנאים מוקדמים, ובהתאם לכך שוקל את הצעתו של נשיא רוסיה ואת התזמון של הפגישה המוצעת". טרם נמסרה כל התייחסות רשמית ליוזמה הרוסית מצד הרשות הפלסטינית.

בשבוע שעבר אישר חבר הועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, כי רוסיה מנהלת מגעים לכינוס פסגה ישראלית-פלסטינית במוסקבה, אולם טען: "אנחנו לא מעוניינים בפגישה לשם הפגישה או לשם יחסי הציבור, כפי שרוצה נתניהו". הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית מודאג מכך שנתניהו מנסה, לטענתו, ליצור מסגרת לתהליך השלום שתחליף את היוזמה הצרפתית, שלדעת הפלסטינים היא המתווה הנכון לסיום הסכסוך.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בפגישה עם ולדימיר פוטין. מוסקבה, 23 בינואר 2014. AP
"לא מעוניינים בפגישה לשם הפגישה". פוטין ואבו מאזן במוסקבה, 2014/AP

מג'דלאני, המקורב לאבו מאזן, אמר את הדברים יום לאחר פגישתו עם שגריר רוסיה ברשות הפלסטינית אלכסנדר רודאקוב ברמאללה. לפי דיווחים פלסטיניים, מג'דלאני מסר לשגריר כי ההנהגה הפלסטינית מוכנה לקיים פסגה עם ישראל, בתנאי שזו תמלא את התנאים שהתחייבה להם בסבב השיחות הקודם – שחרור הפעימה הרביעית של האסירים שנכלאו לפני הסכמי אוסלו, והכרזה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "ממשלת נתניהו והממשל האמריקני הם אלו שמציבים מכשולים ליוזמות בינלאומיות להחייאת המשא ומתן", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully