וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל על מפלגת מפלגתה בבחירות: "מאכזב, אך לא מתחרטת על החלטותיי"

קנצלרית גרמניה הודתה כי למדיניות הפליטים שלה הייתה השפעה על כישלונו של מפלגתה במדינת המחוז שלה, אך הבהירה כי היא עומדת מאחורי הצעדים שנקטה. מנהיגת הימין הקיצוני: "זאת סטירת לחי לגברת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה היום (שני) אכזבה מתוצאות הבחירות במדינת המחוז שלה, שם הגיעה מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) למקום השני עם 21% מהקולות. עם זאת, היא אמרה כי מדיניות הפליטים שלה היא הדרך הנכונה חרף האכזבה האלקטורלית.

מפלגתה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) של מרקל סיימה רק במקום השלישי במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה עם 19% מהקולות. מועמד המפלגה לורנץ קפייר הודה כי במערכת הבחירות "הייתה רק סוגיה אחת, והיא מדיניות הפליטים". הסוציאל-דמוקרטים, החברים בקואליציה הארצית של מרקל, זכו במקום הראשון לאחר שגרפו 31% מהקולות. המפלגה הניאו-נאצית, שחבריה כיהנו מאז שנת 2011 בפרלמנט האזורי, לא עברה הפעם את אחוז החסימה.

מרקל, השוהה בפסגת ה-G20 בסין, הכירה בכך שעמדותיה כלפי גל הפליטים ששטף את היבשת פגעו בתמיכה במפלגתה במדינה שבצפון גרמניה. "אני מאוד לא מרוצה מהתוצאות", אמרה הקנצלרית לכתבים. "בוודאי שיש לכך קשר כלשהו לסוגיית הפליטים. למרות זאת, אני סבורה שההחלטות שהתקבלו היו מוצדקות וכי עלינו להמשיך לפעול לפיהן".

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל על משבר ההגירה באירופה: "התעלמנו מהבעיה במשך זמן רב מדי"
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג
מהמקום שבו נולד האיחוד, מנהיגי אירופה מנסים להצילו מקריסה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במסיבת עיתונאים, ברלין, 28 ביולי 2016. רויטרס
לא מתחרטת על מדיניותה. מרקל/רויטרס

פראוקה פטרי, ראשת ה-AfD, אמרה בשיחה עם סוכנות הידיעות הגרמנית DPA כי הצלחת מפלגתה בבחירות היא תוצאה של "מדיניות ההגירה הקטסטרופלית" של מרקל. לדבריה, "זאת סטירת לחי לגברת מרקל. זאת סטירה עבור הקנצלרית במדינתה". לייף-אריק הולם, בכיר במפלגה, אמר היום כי מדובר ב"תוצאה מעוררת גאווה". לדבריו, "הדובדבן שבקצפת הוא העובדה שהשארנו את מפלגתה של אנגלה מרקל מאחורינו. אולי זאת תחילת הסוף של זמנה של מרקל כקנצלרית".

"אלטרנטיבה לגרמניה" הוקמה רק בשנת 2013, אולם צברה פופולריות רבה בשנים האחרונות, בעיקר על רקע משבר הפליטים במדינה. "מיליון פליטים הגיעו לכאן", הסביר לסוכנות הידיעות הצרפתית גמלאי תושב מקלנבורג-מערב פומרניה שהצביע AfD, "יש כסף עבורם, אבל אין כסף לתת פנסיות לתושבי המזרח, כפי שנותנים במערב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לייף-אריק הולם, בכיר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שוורין, בירת מקלנבורג-מערב פומרניה, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
"הסוף של זמנה של מרקל". הולם, מול בניין הפרלמנט האזורי, אתמול/רויטרס

המדינה, בצפון-מזרח גרמניה, מארחת מספר מועט יחסית של מבקשי מקלט ושל פליטים, בהתאם לתכנית הלאומית לפיזורם בהתאם לגודל האוכלוסייה ולהכנסה הממוצעת בכל אזור. בשנה שעברה, רק כ-25 אלף פליטים הועברו למקלנבורג-מערב פומרניה. מועמד לפרלמנט מטעם מפלגת הנוצרים הדמוקרטים הסביר כי למרות שרבים מהם עזבו את המדינה "לטובת מקומות שיש בהם עבודות, אנשים וחנויות, מדיניות ההגירה הציתה חוסר ביטחון בקרב האנשים".

תומך מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), שוורין, בירת מקלנבורג-מערב פומרניה, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
"יש כסף עבור הפליטים, אבל אין כסף לפנסיות". תומך AfD, אתמול/רויטרס

פיטר טאובר, מזכ"ל מפלגת הנוצרים הדמוקרטים, טען כי התוצאה היא "מרה", והוסיף כי כל המפלגות הדמוקרטיות הפסידו קולות ל-AfD. לדבריו, המפלגה החדשה "הפכה קיצוניות ימנית למשהו מקובל". הוא הוסיף: "ברור כי העבודה הטובה של הממשלה הקודמת לא הדאיגה את מרבית הבוחרים. רבים מהם רצו להפגין את מחאתם, במיוחד בנוגע למדיניות ההגירה הלאומית".

מנהיג הסוציאל-דמוקרטים זיגמר גבריאל קרא לאחר פרסום התוצאות למפלגות הגדולות "לשאול את עצמן איך אנחנו יכולים למנוע מאנשים לבחור ב-AfD". לדבריו, "העניין הוא שאנחנו חייבים להביא יותר ביטחון. לא רק ביטחון פנים או הגנה מפני פשיעה וטרור, אלא גם ביטחון סוציאלי".

"התוצאה תהדהד ברחבי גרמניה"

כתב "אל-ג'זירה" בשוורין, בירת מקלנבורג-מערב פומרניה, הסביר כי הבחירות במדינה הן הראשונות מתוך חמישה סבבים נוספים של בחירות אזוריות, עד לבחירות הלאומית בעוד כשנה. "התוצאה הזאת תהדהד ברחבי גרמניה", טען, "השאלה היא, האם הממשלה תקשיב לכך?". לדבריו, "הממשלה האזורית היא מראה של הממשלה הפדרלית של הסוציאל-דמוקרטית ושל הנוצרים הדמוקרטים, ושתי המפלגות הצדיקו עד כה את מדיניות הפליטים".

שלט נגד מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), ברלין, 3 בספטמבר 2016. רויטרס
"קיצוניות ימנית הפכה למשהו מקובל". שלט נגד AfD בהפגנה בברלין, השבוע/רויטרס

ג'ני היל, כתבת BBC בברלין, הסבירה כי "זאת השפלה עבור אנגלה מרקל, לא רק כי זה היה במגרש הביתי שלה. הבחירות האלה, שנחשבות למבחן חשוב לפני הבחירות הכלליות בשנה הבאה, היו בעיקר על מדיניות הפליטים. היא התעקשה כי 'וויר שאפן אס' – 'אנחנו יכולים לעשות את זה' – אבל המצביעים הגרמנים לא השתכנעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully