וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות בעיריית נתניה: ארבעה עוכבו לחקירה בחשד לעבירות שוחד

5.9.2016 / 10:20

המשטרה פשטה על משרדי העירייה בתום חקירה סמויה. הארבעה - שני עורכי דין, אדריכל וקבלן, חשודים גם בעבירות הלבנת הון. על פי החשד, גורמים בתחום הבנייה פעלו לקידום ענייניהם שלא כדין. הערכת גורמי חקירה: ראשת העיר פיירברג תיחקר באזהרה

צילום: שלומי גבאי

חוקרי יחידת להב 433 וחוקרי מס הכנסה מרכז ברשות המסים פשטו היום (שני) על משרדי עיריית נתניה, ערכו חיפושים בכמה משרדים, ועיכבו לחקירה ארבעה חשודים במעורבות בפרשת שחיתות - שני עורכי דין, אדריכל וקבלן. הארבעה חשודים בביצוע עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס במסגרת פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר וכדי לקדם את ענייניהם. גורמי חקירה מעריכים כי בכירים בעירייה, ובהם ראשת העיר מרים פיירברג, ייחקרו באזהרה.

במסגרת הפשיטה הגיעו הכוחות גם לבתי החשודים, והחרימו מסמכים וחומרים לצורכי חקירה. בהתאם להתפתחות החקירה, ואם ייעצרו החשודים, הם יובאו מחר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. ברשות המסים צופים כי ייחקרו מעורבים נוספים בפרשה.

הפשיטה נערכה בתום חקירה סמויה שניהלו המשטרה ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. לפי הודעת רשות המסים, בחקירה התבסס החשד לכך שגורמים העוסקים בתחום הבנייה פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהם פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: בכיר במועצה מקומית ג'וליס ירה למוות בקבלן שאיים עליו
"אנחנו צריכים להיות פה": כשאימא תרזה הצילה ילדים במלחמת לבנון
הנשיא לשעבר שמעון פרס עבר התקנת קוצב לב; צפוי להשתחרר מחר

המשטרה פשטה על משרדי עיריית נתניה, ארבעה חשודים עוכבו לחקירה. שלומי גבאי
המשטרה פשטה על המקום ועיכבה ארבעה חשודים. עיריית נתניה, היום/שלומי גבאי

בחודש שעבר העלה תחקיר של עיתון "הארץ" כי ראשת העיר פיירברג חתמה על היתרי בנייה לפרויקטים של בני משפחת תשובה, שבהם היו נכסים שלה ושל בנה. במקביל מציג התחקיר שורת עדויות, ולפיהן הבן, צפריר פיירברג, ובעלה של ראשת העיר, רוני אכר, מעורבים בנעשה בעירייה. לפי הממצאים אכר עוסק בפרויקט גדול של העירייה, ומקיים ישיבות בחברה עירונית ללא כל תפקיד רשמי. עוד עולה כי הבן פוקד פעמים רבות את אגף ההנדסה בעירייה, ואף קיבל שכר טרחה עבור ייעוץ בפרויקט נדל"ן

התחקיר אף מצא כי שישה פעילים במטה הבחירות של פיירברג מונו לתפקידים בעירייה, ששניים מהם כלל לא היו קיימים לפני הבחירות. עוד עלה כי עובדי עירייה עסקו בפעילות פוליטית, ופקחים עירוניים פקדו מצביעים לליכוד. עיריית נתניה, מרים פיירברג ובנה הכחישו את הטענות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרים פיירברג ראש עיריית נתניה. מגד גוזני
עשויה להיחקר באזהרה. ראשת העיר פיירברג/מגד גוזני

ב-2007 סגרה היחידה הארצית לחקירות הונאה ומפלג חקירות כלכליות את חקירתם בדבר חשדות לטובות הנאה שקיבלה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר. החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהוגשו למשטרה על ידי הרצל קרן, חבר מועצת העיר בנתניה. בחקירה לא מצאו השוטרים תשתית ראייתית מספקת, שתבסס את טענותיו של קרן. מהמשטרה נמסר, כי החוקרים לא מצאו סיבה מספקת לחקור את ראש העיר תחת אזהרה.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "בשעות הבוקר הגיעו אנשי המשטרה לעירייה לאסוף מסמכים. העירייה משתפת ותשתף פעולה באופן מלא עם גורמי האכיפה". עוד נמסר כי פעילות העירייה נמשכת כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully