וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתעללות באברבנאל: "חולים נקשרו בניגוד לחוק, אחד הצית את עצמו"

משרד הבריאות חוקר שני אירועים שבהם נקשרו חולים בניגוד לחוק, אחד מהם במשך יותר משמונה שעות, תוך שהצוות במקום ניהל רישום כוזב ולפיו החולים נבדקו לפי הנהלים. במקרה אחר, אח סיפק תרופה לא נכונה על דעת עצמו. ביה"ח: "טיפלו בנושא בהליך משמעתי"

כתבת: גלי גינת, צילום: מאצ'י הוף ואבי כהן, עריכה: שניר דבוש ומתן חדד

(בווידאו: ריאיון עם בנה של לוקה בנפשה שטוען שבוצע בה ניסוי בלי ידיעת המשפחה, פברואר 2016)

משרד הבריאות חוקר חשדות שלפיהם מאושפזים בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" נקשרו בלי סיבה, תוך הפרה של הנהלים ובלי השגחה רפואית כפי שקבוע בחוק. החקירה מתמקדת בשני מקרים של שני חולים שנקשרו במחלקה סגורה ג' בבית החולים בסוף השנה שעברה ובתחילת השנה הנוכחית. הפרשה שנחשפה היום (שני) ב"ישראל היום".

הפרשה החלה בחקירה פנימית של בית החולים עצמו. המקרה הראשון שנחקר התרחש בדצמבר 2015, אז נקשר על פי החשד חולה במשך כארבע שעות בידיו וברגליו מבלי שהיתה הצדקה חוקית לקשירה. על פי החשד, הרופאה התורנית לא בדקה אותו בזמן שהיה קשור, כפי שמחייב החוק. גם הצוות הסיעודי לא ערך לחולה הקשור בדיקות רפואיות. אף שלא נבדק, הצוות הרפואי ניהל רישום כאילו החולה נבדק בכל חצי שעה.

בנוסף לכך, מהחקירה עולה כי האח האחראי במשמרת לא נתן לחולה הקשור תרופה שהיה צריך לתת על פי הוראת הרופאה, ובמקום זה נתן לו תרופה אחרת על דעת עצמו. עוד עולה מהחקירה כי בניגוד להוראות, הצוות השאיר לחולה סיגריה ומצית והוא עישן בזמן שהיה קשור. לאחר מכן הוא הצית את החדר ואת עצמו. צוותי כיבוי אש הוזעקו למקום. החולה לא נפגע מהאש.

עוד בוואלה! NEWS:
כך הוחתמה לוקה בנפשה על הסכמה לניסוי בגופה - ללא ידיעת משפחתה
מנהל אברבנאל לשעבר חשוד שקיים יחסי מין עם מטופלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשדות מיוחסים לשתי רופאות ושני אחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהחקירה של בית החולים שהועברה למשרד הבריאות עולה עוד כי בתחילת השנה נקשר חולה אחר למשך יותר משמונה שעות. גם במקרה הזה הוא לא נבדק על ידי הרופאה התורנית והצוות הסיעודי, אף שעל פי הרישום הוא נבדק לפי דרישות החוק.

החשדות מייחסות את המעשים לשתי רופאות בבית החולים, ד"ר מיה אוקון וד"ר לידיה שרבצ'נקו, ולשני אחים, טרנוב בוריס ויוליה קורנץ. עו"ד ערן קייזמן, שמייצג את טרנוב וקורנץ, אמר כי "העובדות הנטענות נגדם לא מדויקות והם פעלו בהתאם לכל ההוראות הרפואיות". עו"ד חדוה לוין, שמייצגת את הרופאות, אמרה כי השתיים דוחות את הטענות נגדן. "הן עבדו כרופאות מתמחות שהתרוצצו לתת מענה במחלקות העמוסות מאוד בחולים והסתמכו על דיווחי הצוות הסיעודי", מסרה עו"ד לוין.

הקלטה - בני משפחתה של לוקה בנפשה לצוות הרפואי באברבנאל: "ביצעתם בה ניסוי שלא בידיעתנו". ברני ארדוב
רישום כוזב ולפיו החולים נבדקו בזמן שהיו קשורים. אברבנאל/ברני ארדוב

ממשרד הבריאות נמסר כי הוחלט להגיש קובלנה נגד הצוות הסיעודי וכי טרם הסתיימה הבדיקה. "במסגרת בירור עובדות המקרה נערכו שיחות הבהרה לצוות הרפואי והסיעודי שהיה מעורב. לאחר השיחות הוחלט להגיש קובלנה נגד האח טרנוב בוריס והאחות יוליה קורנץ, וכן הועברה הערה לבית החולים בהתאם. תהליך הבדיקה טרם הסתיים", תגובת המשרד.

מבית החולים נמסר כי "מדובר באירועים חריגים יוצאי דופן שהתרחשו לפני יותר מחצי שנה, שההנהלה התייחסה אליהם בחומרה רבה וטיפלה באופן מיידי בהליך משמעתי, עם דיווח לנציבות שירות המדינה ולמשרד הבריאות. האירועים אינם משקפים את דרך פעילות בית החולים, ששם לו למטרה לצמצם את ההגבלה הפיזית של החולים. הנהלת הסיעוד פעלה באופן מיידי לביטול סמכויות הצוות הסיעודי המעורב והם הועברו מתפקידם, וכן רועננו נוהלי הגבלת מטופלים והתקיימו הדרכות לצוותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully