וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף דוב: מומחים מסכימים כי הפנדה כבר לא בסכנת הכחדה

לפי הערכות, אוכלוסיית החיה, שהפכה לסמל לשימור בעלי החיים, גדלה בכ-16% בעשור האחרון. לנוכח נתונים אלה החליט האיגוד לשימור הטבע ומשאביו לשדרג את מעמדה. בשורות רעות באגף קופי האדם: גורילות מזרחיות במרחק צעד מהכחדה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

פנדה ענקית, החיה שהפכה לסמל לתנועת שימור בעלי החיים, אינה נמצאת יותר בהכחדה. האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאביו (IUCN) הודיע היום (ראשון) כי לנוכח הערכות כי אוכלוסיית החיה גדלה ביותר מ-16% בעשור האחרון, יש להעלות את מעמדה, וכעת הוא מוגדר "פגיע".

הסיבות לחזרתה של הפנדה ברורות. תכנית השימור של הממשלה הסינית התמקדה בהחזרת בתי הגידול של החיות ליערות ושמרה על אספקה גדולה של במבוק. באיגוד מציינים כי בניגוד למיתוס, לפנדות אין כל בעיה להתרבות.

בהודעת האיגוד, הוזהר כי שינויי האקלים עשויים לצמצם יותר מ-35% מגידולי הבמבוק ב-80 השנים הבאות. לפיכך, העלייה בשיעור האוכלוסייה שנרשמה ב-20 שנים האחרונות עשוי להתהפך אלא אם כן יקומו מהלכים להגנת היערות.

לקריאה נוספת:
תיעוד: גורי פנדה מתגלגלים, משחקים ומתגרדים במרכז גידול בסין
כבר לא נערה: יום הולדת 18 לכוכבת גן החיות בוושינגטון
הפתעה בגן החיות בווינה: אימא פנדה הביאה לעולם תאומים

דוב הפנדה יאנג גואנג לאחר הגעתו לגן החיות של אדינבורו בסקוטלנד, 4 בדצמבר 2011. רויטרס
פנדה אוכלת במבוק/רויטרס

לפי נתונים סיניים רשמיים, בין 1998 ל-2002 חיו בעולם 1,596 פנדות בטבע. בין השנים 2011 ל-2014 נמצאו הוכחות לקיומן של 1,864. ד"ר רונלד סווייסגוד, יו"ר צוות המומחים העוסק בפנדה באיגוד, אמר כי "המצב הקיים הוא שכל המגמות חיוביות. נתוני הפנדה עולים ובית הגידול הקיים משתקם".

הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF), המשתמשת בדמות החיה בלוגו שלה, תיארה את ההודעה "חדשות מעודדות מאוד". אך בקרן ציינו כי יש לראות את ההתפתחות בהקשר רחב יותר, של שיעור הירידה הנאמד ב-52% באוכלוסיות של יונקים, ציפורים, זוחלים ודגים בין 1970 ל-2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

גורילות מזרחיות - צעד אחד מהכחדה

אך הבשורות הרעות יותר של האיגוד מגיעות מכיוון חיה אחרת – הגורילות המזרחיות. אלה נמצאות צעד אחד מהכחדה בשל עלייה בציד לא חוקי בקונגו, שהוביל לסכנה מידית. רק 5,000 גורילות מזרחיות נותרו על כדור הארץ, והן כעת עומדות בפני סכנת היעלמות מוחלטת, אמרו באיגוד.

כעת, ארבעה מתוך ששת סוגי ההומינואידים (קופי אדם) נמצאים בסכנה אנושה. אלה כוללים את הגורילה המזרחית, המערבית, האורנגאוטן הבורנאי והאורנגאוטן הסומטרי. לעומת זאת, שימפנזות ושימפנזות ננסיות מוגדרות בסכנה שאינה אנושה.

הרמבה, גורילה בן 17 מגן החיות בסינסינטי, ארצות הברית. רויטרס
נכנסה לרשימת הסכנה המידית, גורילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully