וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריפאה" חולים בסרטן: אימא תרזה הוכרזה קדושה על ידי הוותיקן

האפיפיור פרנציסקוס הוביל טקס בוותיקן בהשתתפות עשרות אלפים שבו הושלם תהליך הפיכתה של הנזירה הקתולית לקדושה. זאת לאחר שיוחסו לה שני מעשי נסים שקרו לאחר שמתה ב-1997

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(האפיפיור מכריז על אחות שהצילה יהודים בשואה קדושה)

האפיפיור פרנציסקוס הכריז היום (ראשון) על אימא תרזה כקדושה בטקס בכיכר סנט פיטר שבוותיקן בהשתתפותם של עשרות אלפי בני אדם. הנזירה, המפורסמת בשל פעילותה למען העניים בהודו, זוכה בכבוד זה לאחר שיוחסו לה שני מעשי נסים שבהם ריפאה אנשים חולים.

"לאחר דיונים ותפילות תכופות למען סיוע אלוהי, ובייעוצם של רבים מאחינו הבישופים, הכרזנו על תרזה המבורכת מכלכותה קדושה", אמר האפיפיור בפני הקהל הרב שהתגודד בוותיקן החל משעות הבוקר המוקדמות. גם בהודו התקיימה מסה המונית לזכרה.

אימא תרזה מתה ב-1997 בגיל 87 והוללה – צעד ראשון לקראת הפיכתה לקדושה – ב-2003. שנה קודם לכך קבע הוותיקן שאישה בהודו שסבלה מסרטן בקיבה החלימה בדרך נס לאחר שהתפללה אל אימא תרזה. בשנה שעברה סלל האפיפיור את דרכה אל התואר המכובד עת שייחס לה את ריפויו של גבר ברזילאי ב-2008, שסבל מגידולים במוחו והתפלל אליה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
ארדואן ואובמה נפגשו לראשונה מאז ניסיון ההפיכה: "השותפות חזקה"
בנלגדש: בכיר במפלגה האסלמסטית נתלה בגין פשעי מלחמה
לאחר שבועיים בלבד: סין סגרה את גשר הזכוכית הארוך בעולם למבקרים

טקס הפיכתה של אימא תרזה לקדושה בוותיקן, 4 בספטמבר 2016. רויטרס
האלפים הגיעו לכיכר סנט פיטר כבר בשעות הבוקר/רויטרס

אגנס ג'ונקסה בויאג'ו נולדה ב-1910 להורים אלבנים וגדלה בסקופיה, בירת מקדוניה של היום, שהייתה באותה תקופה חלק מהאימפריה העות'מאנית. בגיל 19 היא הצטרפה למסדר קתולי אירי וב-1929 נשלחה להודו שם היא זכתה לכינוי תרזה. ב-1946 היא עברה לכלכותה והקימה הוספיס ובית יתומים. ארבע שנים לאחר מכן, היא ייסדה את מסדר המיסיונרים של הצדקה שבו פועלות כיום 4,500 נזירות ברחבי העולם.

היא זכתה בפרס נובל לשלום ב-1979 ולשורת אותות כבוד נוספים, אך אימא תרזה לא הייתה חפה מביקורת. מתנגדיה האשימו אותה בקיצוניות דתית ובשיתוף פעולה עם רודנים תמורת כספים שקיבלה למסדר הצדקה שלה.

לרוב נדרשים כמה עשורים כדי להפוך לקדוש לאחר המוות, אולם הילולה קודם על ידי האפיפיור הקודם יחונן פאולוס השני. פרנציסקוס היה נלהב להשלים את תהליך במהלך "שנת הרחמים הקדושה של הכנסייה", שתימשך עד נובמבר.

אימא תרזה בכלכותה, הודו, 1997. רויטרס
ספגה ביקורת על שיתוף פעולה עם רודנים. אימא תרזה ב-1997/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully