וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכעיס איך דברים מתנהלים פה": תורים ארוכים של חיילים השתרכו בתחנות

אור רביד, אלי אשכנזי ושלומי גבאי

4.9.2016 / 10:30

השיבושים בקווי הרכבות החריפו את פקקי התנועה הקבועים ברחבי הארץ, מערך האוטובוסים תוגבר. הנוסעים בתחנות זועמים: "המצב פשוט מרגיז". התנועה בין תל אביב לחיפה תחודש בשעה 19:00

צילום: רוני כנפו, שלומי גבאי, מאצ'י הוף, יותם רונן, בני בן סימון, עריכה: ניר חן

עומסי התנועה הקבועים בכבישים בתחילת השבוע חריפים הבוקר (ראשון) מהרגיל בשל השיבושים הקשים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ.

ממוקד התנועה של המשטרה נמסר על עומסי תנועה בכבישים הבאים: בצפון, כביש 70 עמוס לדרום מיגור לעמקים, וכביש 722 לדרום, משדה יעקב לתשבי.

באזור תל אביב והמרכז עמוס בכביש 1 למערב, מחמד לאבו גוש. כביש 1 למערב, משפירים לקיבוץ גלויות. כביש 1 למזרח, מנווה אילן למוצא. כביש 2 לדרום, מחבצלת לחוף השרון. כביש 4 לצפון, מגן רווה לחולון. כביש 4 לצפון, מגנות לגבעת שמואל. כביש 4 לדרום, מגהה לגבעת שמואל. כביש 4 לדרום, מפרדסיה לבצרה. כביש 4 לדרום, מצומת רעננה צפון לצומת רעננה מרכז. כביש 5 למערב, ממורשה לכפר הירוק. כביש 38 לצפון, מבית שמש להר טוב. כביש 444 לדרום, מטירה לאייל. כביש 20 לצפון, ממבוא איילון לשלום.

עוד על משבר העבודות ברכבת:
"מוכרים אותנו לחרדים": מאות הפגינו במחאה על השבתת הרכבת
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"
ח"כ גפני מאשים: "כץ פעל לסבך את נתניהו עם החיילים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר אגד רון רטנר הסביר כי "אגד העמיד הבוקר יותר מ-140 אוטובוסים נוספים, בין היתר באמצעות חברת הבת 'אגד הסעים', כדי לסייע במשבר שנוצר. בקווי תל אביב-חיפה התווספו כ-70 אוטובוסים ונרשם גידול של כ-600% במספר הנוסעים בקו. צוותי התנועה של אגד בראשות ראש אגף התנועה, פרוסים בשטח ונותנים מענה לכל בעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מכעיס איך שהדברים מתנהלים במדינה"

תור של עשרות אנשים נראה הבוקר בתחנה מרכזית חוף הכרמל בחיפה, לפני התחנה לתל אביב. אוטובוסים רבים יצאו ברצף, לצד הסעות נפרדות לחיילים.

שחף קפולניק מרמת יוחנן, שעושה שנת שירות באשקלון, מקווה להגיע הבוקר בזמן לחניכים שלה. "הייתי אמורה לנסוע ברכבת", אמרה בתחנת הרכבת מרכזית חוף הכרמל בחיפה. "מקווה שלא אאחר יותר מדי. אני אמורה להגיע עד 12:00 לאשקלון כדי לנסוע עם החניכים שלי, אבל אני חוששת שאאחר. מכעיס איך שהדברים מתנהלים במדינה".

רונית מרחובות אמרה כי היא מתוסכלת. "אני בדרך הביתה. הייתי אמורה לנסוע ברכבת. נערכתי מראש. עושים לנו שטיפת מוח לנסוע ברכבת, והנה זה המצב. פשוט מרגיז".

תורים ארוכים בתחנת האוטובוס לתל אביב בתחנה המרכזית חוף הכרמל, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
תורים ארוכים בתחנה המרכזית חוף הכרמל בחיפה/שלומי גבאי
עומס בתחנת רכבת ארלוזורוב, תל אביב. 4 בספטמבר 2016. מגד גוזני
חיילים עולים להסעות ייעודיות בתחנת הרכבת ארלוזרוב שבתל אביב, הבוקר/מגד גוזני

רכבת ישראל הודיעה אתמול כי בעקבות ביטול העבודות יושבת הקו עד לשעה 19:00. זאת במטרה להשלים את העבודות, שהופסקו בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום שישי בצהריים ונועדו לשדרג את המסילה.

סוגיית העבודות בשבת גרמה למתיחות רבה במהלך סוף השבוע בין לשכת ראש הממשלה לסביבתו של שר התחבורה, ישראל כץ. ברקע נשמעים קולות מחאה מן האופוזיציה על "כניעה לחרדים" ועל הנזק החמור שייגרם לאזרחים בשל השבתת הרכבת.

תורים ארוכים בתחנת האוטובוס לתל אביב בתחנה המרכזית חוף הכרמל, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
מנסים להגיע לתל אביב. נוסעים בתחנה המרכזית חוף הכרמל בחיפה/שלומי גבאי
נוסעים ממתינים לאוטובוסים בתחנת חוף הכרמל בחיפה בשל השיבושים ברכבת 4 בספטמבר 2016. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה!
חידוש העבודות גרם לשיבושים נרחבים. תחנת חוף הכרמל בחיפה, לפנות בוקר/מערכת וואלה!, יפעת רוזנברג

המשטרה נערכת משעות הבוקר המוקדמות לתגבור כוחותיה בכבישים ברחבי הארץ בשל עומסי התנועה. על פי הודעת המשטרה, בכבישים הסמוכים לתחנות הרכבת בגוש דן תינתן עדיפות לנסיעת כלי תחבורה ציבורית בשל תגבור מערך האוטובוסים. המשטרה קראה לנהגים להימנע מנסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית באזור. בנוסף לכך, בשל העומסים הצפויים בנתיבי איילון בתל אביב, באזור תחנות ארלוזרוב וההגנה, המליצו במשטרה לנהגים להימנע מהגעה לאזור במידת האפשר.

תנועת הרכבות חודשה אמש תחת מגבלות נרחבות לאורך מסילת החוף, בין תחנות חיפה ותל אביב. התנועה תשוב לסדרה רק הערב בשעה 19:00. בשל כך רכבות המגיעות מצפון יסיימו את נסיעתן בתחנת בנימינה. בין תחנת בנימינה לבית יהושע תעמוד לרשות הנוסעים רכבת שתיסע על קו בנימינה בית-יהושע, בשני הכיוונים.

עומס בתחנת רכבת ארלוזורוב, תל אביב. 4 בספטמבר 2016. מגד גוזני
חיילים ממתינים להסעות לבסיסים. תחנת הרכבלת ארלוזרוב, הבוקר/מגד גוזני

רכבות המגיעות מדרום יסיימו את נסיעתן בתחנת סבידור. הרכבות מירושלים יסיימו את נסיעתן בתחנת ההגנה בתל אביב. קו הוד השרון-באר שבע עובד כרגיל. רכבת ישראל ממליצה לנוסעים להתעדכן במהלך היום בלוח הרכבות באפליקציה, באתר האינטרנט ובמוקד שירות הלקוחות שמפעילה החברה.

התחבורה הציבורית ומערך ההסעות לחיילים יתוגברו

בצה"ל נערכו לתגבור מערך ההסעות הקבוע לחיילים הפועל בימי ראשון. "ההחלטה התקבלה על מנת לתת מענה לחיילים, בנוסף לתחבורה הציבורית שבה זכאים החיילים לנסוע ללא עלות", נמסר אמש מדובר צה"ל. בין השעה 6:30 עד לשעה 12:00 יתוגברו הסעות החיילים היוצאות מהתחנות הבאות: תחנת חיפה-חוף הכרמל, בנימינה, חדרה-מערב, נתניה, בית יהושע, הרצליה ותל אביב סבידור-מרכז. בנוסף לכך, יתוגברו הקווים הנוסעים דרומה לבאר שבע ולעיר הבה"דים. בצה"ל יציבו נציגים בנקודות התגבור שיסייעו בהכוונת החיילים במקום.

הסעות חיילים בתחנה מרכזית חוף הכרמל חיפה, ספטמבר 2016. שלומי גבאי
חיילים עולים להסעות המיוחדות בתחנה מרכזית חוף הכרמל בחיפה/שלומי גבאי
עומס בתחנת רכבת ארלוזורוב, תל אביב. 4 בספטמבר 2016. מגד גוזני
עומס בתחנות הרכבת. תחנת ארלוזרוב, הבוקר/מגד גוזני

כמו כן, מערך התחבורה הציבורית ברחבי הארץ יתוגבר עד הערב ב-19:00. בנהריה, קו 274 של חברת "נתיב אקספרס" יתוגבר ומסלולו יוארך עד למרכזית חוף הכרמל. בעכו, קו 251 של נתיב אקספרס יתוגבר ומסלולו יוארך גם הוא עד למרכזית חוף הכרמל, אך חלק מהנסיעות יסתיימו במרכזית המפרץ. בחיפה יתוגברו הקווים 900 ו-910, ממרכזית חוף הכרמל לתל אביב, חדרה ונתניה.

כמו כן, יופעל קו נוסף – 907 – עד לתחנת ארלוזורוב שבתל אביב. בנתניה יתוגברו הקווים 601 ו-605 לתל אביב של נתיב אקספרס, ובנוסף ייפתח קו 651. בחדרה קו 700 של אגד מחדרה יתוגבר במסלולו לכיוון תל אביב, ובבנימינה קו 872 של אגד לתל אביב יתוגבר במידת הצורך.

"משחקים פוליטיים על גב הנוסעים"

אמש הפגינו מאות אזרחים בתחנת לב המפרץ בחיפה ותחנת רכבת מרכז בתל אביב, במחאה על השבתת קווי הרכבת. בתל אביב, נשאה דברים ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שמפלגתה הייתה מיוזמות ההפגנה. "לא זכורה לי כניעה מבישה כל כך, שהזיקה כל כך לרבים כל כך. עשרות אלפי אנשים משותקים מנסיעה, כמו פיונים על לוח המשחק של ביבי, כץ וליצמן".

לדברי זנדברג, "החדשות הטובות הן שאנחנו לא נשתוק, וקולו של הציבור שנשמע הערב מוכיח שלמשחק הקטן בין הימין לחרדים יש מחיר ציבורי כבד, מציבור ליברלי ענק שמאס בשטיקים ובטריקים ודורש תחבורה ציבורית שמתאימה לצרכיו ולא לאישורי הרבנים".

הפגנות מחוץ לתחנת רכבת תל אביב מרכז, 03 ספטמבר 2016. מגד גוזני
ההפגנה בתחנת רכבת מרכז בתל אביב, אמש/מגד גוזני

אחד הנוסעים בהסעות החלופיות שיוצאות מתל אביב, אלעד בן נתנאל מראשון לציון, סיפר כי הוא עושה את דרכו לפגישת מחזור בחיפה, והיה עליו ועל 30 איש נוספים למצוא דרך להגיע למפגש. "התחושות קשות מאוד", אמר אמש לוואלה! NEWS, "על גב הנוסעים עסוקים הפוליטיקאים במשחקים פוליטיים".

ליעד כהן, שעושה את דרכו לביתו בחיפה, שמח על שההשבתה לא מתרחשת בזמן שנת הלימודים האקדמית. "לא רוצה לחשוב על סיטואציה שאלפי סטודנטים היו מפסידים לימודים. שמים עלינו פס. אנחנו פיונים במשחק השחמט של ראש הממשלה, ומשמח לראות את מאות המפגינים שהגיעו לכאן".

הפגנות בתחנת רכבת לב המפרץ בחיפה נגד השבתת הרכבת, ספטמבר 2016. לורינה מרדכי, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתחנת הרכבת לב המפרץ, אמש/מערכת וואלה! NEWS, לורינה מרדכי

דודי מיבלום, פעיל סביבתי תושב חיפה, השתתף אמש בהפגנה בעירו. "נמאס לנו להיות שבויים של ביבי. מוכרים אותנו לקומץ חרדים שמנהלים את המדינה", אמר לוואלה! NEWS. צור, תושב קריית ביאליק המשרת בצה"ל, הגיע לתחנת לב המפרץ כדי לברר לגבי תנועת הרכבות בבוקר יום ראשון. "זה יגרום לי לקום שעתיים לפני הזמן", התלונן. "בכל פעם עושים לחיילים קטע אחר עם הרכבות". עדן, חיילת המתגוררת בקריית מוצקין הזהירה מפני "בלאגן נוראי". לדבריה, "חיילים יילחמו על כל מקום באוטובוס. אני חייבת להגיע לבסיס בפלמחים עד 10:00, ובחיים לא אצליח. זה מכעיס".

(עדכון ראשון: 6:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully