וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושים בתנועת הרכבות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

הרכבת תשוב לפעול כסדרה רק בשעה 19:00. הרצל שאול, אביו של חלל צה"ל אורון שאול, יובא למנוחות. 31 שנים לשקל החדש ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום בלי רכבות

עבודות התשתית ברכבת, בסמוך לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל,
העבודות בין תל אביב לחיפה שהופסקו ביום שישי יחודשו היום. מסילת הרכבת/דוברות רכבת ישראל

אתם צריכים לדעת שהיום במסגרת עבודות שיתקיימו בקווי הרכבת צפויים שיבושים וחלק נרחב מהקווים כלל לא יהיו פעילים. תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה בשני הכיוונים לא תהיה פעילה עד השעה 19:00. כלל הרכבות היוצאות מכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת בנימינה. הרכבות מכיוון דרום יתחילו ויסיימו את מסלולן בתחנת תל אביב סבידור מרכז. קו הוד השרון-חולון-באר שבע יפעל כרגיל. הקו שנוסע בין ירושלים להרצליה יסיים את נסיעתו בתחנת תל אביב ההגנה. בקטע המסילה שבין תל אביב לנתניה לא יפעלו הרכבות כלל. קו באר שבע-דימונה יפעל כרגיל. הסיבה לשינויים טמונה בהחלטת הממשלה, כמה רגעים לפני כניסת השבת ביום שישי, שלא לקיים את עבודות התשתית בשבת. בשל חוסר היכולת של עובדי רכבת ישראל להשיב את המצב לקדמותו וחובתם לסיים את העבודות שהחלו ביום שישי בבוקר, נאלצו ברכבת ישראל לערוך את העבודות החל מצאת השבת ובמהלך היום. החלטת הממשלה הובילה להפגנות מחאה רבות.

הלווייתו של הרצל שאול

זהבה והרצל שאול – הוריו של אורון שאול בביתם בפוריה עילית. ערן גילווארג
הרצל וזהבה שאול, ברקע תמונת בנם אורון/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום יובא למנוחות בבית העלמין בפוריה עילית הרצל שאול, אביו של החלל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה. הרצל שאול מת ביום שישי בבית החולים שיבא שבתל השומר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מאז מבצע צוק איתן לפני שנתיים, בו נפל בנו, לא הרבה הרצל לשוחח עם התקשורת. ואולם, בעת האחרונה הוא הצטרף למאבק המשפחתי להשבת גופתו של בנו לקבורה בישראל. הוא עלה לאוהל המחאה בירושלים, חרף מצבו הרפואי וקרא להשבת הגופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טקס התייחדות לחללי חיל הים

צוללת דולפין בחיל הים בחיפה. AP
קצין ביחידות הצוללות של חיל הים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס התייחדות לזכר חללי חיל הים באנדרטה לזכר הנופלים בגן "אלישבע" שבאשדוד. הטקס יתקיים בנוכחות סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, ומפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג. על האנדרטה באשדוד מונצחים שמותיהם של 421 חללים. היא הוקמה ב-1967 לזכר חללי המשחתת אח"י אילת שהוטבעה על ידי מצרים, אולם בשנת 1973 הוחלט להפוך את האנדרטה לשייכת לכל החיל.

31 שנים לשקל החדש

כסף עם מחשבון. ShutterStock
ב-1 בינואר 1986 נכנס רשמית למחזור. השקל החדש, במטבעות ובשטרות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 31 שנים הפך השקל החדש למטבע הרשמי של מדינת ישראל. המטבעות והשטרות נכנסו למחזור כחלק מתכנית הייצוב הכלכלית של 1985 שמטרתה הייתה להוריד את שיעור האינפלציה ולייצב את המשק. המעבר הסופי של שימוש בשקל חדש נקבע ל-1 בינואר 1986. השקל החדש החליף את קודמו, השקל, לפי שער המרה של אלף לאחד - כלומר, אלף שקלים הפכו לשקל חדש אחד. השקל החדש קיבל את הקיצור ש"ח. החל משנת 2008 הפך השקל החדש לבעל יכולת המרה למטבעות בינלאומיים.

יום הולדת 35 לביונסה

ביונסה. אינסטגרם, צילום מסך
מדסטניז צ'יילד לראש מצעדי הלהיטים. ביונסה/צילום מסך, אינסטגרם

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הזמרת ביונסה נואלס את יום הולדתה ה-35. ביונסה, שמוכרת בעיקר בשמה הפרטי, היא גם רקדנית ושחקנית. היא החלה את דרכה המוזיקלית כחלק מהלהקה דסטניז צ'יילד, אולם הפריצה הגדולה שלה החלה דווקא כשהלהקה התפרקה והיא פתחה בקריירת סולו. הצעד הזה הפך את ביונסה לאחת הזמרות המצליחות בעולם עם אלבומים ושירים שמגיעים תדיר לראשי המצעדים במדינות רבות. במהלך הקריירה שלה היא גרפה עשרות פרסים ואף הוכתרה כמה פעמים ברשימות נוצצות כמו "מאה האנשים המשפיעים" של טיים או "מאה הסלבריטאים החזקים" של פורבס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully