וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט וחולדאי סיכמו: "בית ספר 'שבח מופת' לא ייסגר"

2.9.2016 / 13:00

לאחר הסערה שעוררה ההודעה על סגירת בית הספר והפיכתו לבית ספר לילדי מהגרים, הודיע שר החינוך כי הגיע לסיכום בנושא עם ראש עיריית תל אביב. לפי ההודעה, המוסד החינוכי ימשיך לפעול בהרכב האוכלוסייה הנוכחי, וצוות מקצועי של משרד החינוך והעירייה יקבע את הטיפול בנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(סערה בישיבת הממשלה בדיון על בית ספר "שבח מופת", השבוע)

שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיעו היום (שישי) כי בית הספר "שבח מופת" לא ייסגר. השניים סיכמו כי בית הספר ימשיך לפעול בהרכב האוכלוסייה הנוכחי, וכי יוקם צוות מקצועי בין משרד החינוך לבין עיריית תל אביב לטיפול בנושא.

"שר החינוך נפתלי בנט מחזיק בעמדה לפיה אסור בשום אופן שבית הספר שבח מופת ייסגר או שאופיו הייחודי ישתנה. בנט שוחח עם ראש העיר תל אביב יפו רון חולדאי בעניין, והשניים סיכמו כי בית הספר ימשיך להתקיים בהרכב אוכלוסייתו הנוכחי ולא ייסגר", נמסר. "הוחלט שיוקם צוות מקצועי בין משרד החינוך לבין עיריית תל אביב לטיפול בנושא".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) בירכה על ההחלטה. "על משרד החינוך ועיריית תל אביב לחשוב כיצד פותחים בתי ספר חדשים, לא כיצד סוגרים קיימים. הפתרון צריך להיות שילוב ילדי הפליטים בתוך התיכון הקיים ותיכונים נוספים, לא ריכוז במקום אחד", אמרה.

לקריאה נוספת:
אחרי העימות בישיבת הממשלה: נתניהו מתנגד לפתיחת "בי"ס למסתננים"
"לא פליטים, מסתננים": עימות בממשלה סביב בית ספר בדרום ת"א
ליברמן אסר על חיילים להתנדב עם פליטים: "שר יוצא נגד בני 3, לאן הגענו?"

בית הספר שבח מופת בתל אביב – בוקר פתיחת שנת הלימודים  - תשע"ז. מגד גוזני
פתיחת הלימודים בבית הספר שבח מופת/מגד גוזני

ועד ההורים של בית הספר השבית אתמול את פתיחת שנת הלימודים בשל ההודעה על כוונת עיריית תל אביב לסגור את בית הספר ולהפוך אותו לבית ספר לילדי מהגרים. הורים ותלמידים שהפגינו נגד ההחלטה נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "לא מפנים את ביתנו", "לא סוגרים בית ספר עם 100% בגרות".

חילופי מהלומות בין נתניהו לחולדאי

ההודעה על סגירת בית הספר גררה חילופי מהלומות תקשורתיות בין לשכת ראש הממשלה לעיריית תל אביב. שלשום מסר דובר ראש הממשלה רן ברץ כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא תומך בהמשך פעילותו של בית הספר במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו ולהפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים".

הוא הוסיף כי "ראש הממשלה תומך בהשארת בית הספר כפי שהוא – בית ספר מעולה, שהקימו עולים מברית המועצות לשעבר מתוך רצון לשפר את מערכת החינוך הישראלית בתחומים המדעים, המתמטיקה והאמנויות", אמר הדובר ברץ, והוסיף כי "לצד הישגיו המקצועיים, מורשתו של 'שבח מופת' נטועה בלב ההוויה הישראלית, כבית הספר ששבעה מתלמידיו נרצחו בפיגוע האכזרי בדולפינריום בשנת 2001".

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"אסור בשום אופן שאופי בית הספר ישתנה". בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

ההודעה גררה תגובה חריפה מצד עיריית תל אביב והעומד בראשה. "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה", נמסר מחולדאי. "על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו".

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. יוני 2016. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה מתנהג כאחרון הטוקבקיסטים". רון חולדאי/ראובן קסטרו

לשכת ראש הממשלה הגיבה בעקבות הדברים: "ראש העיר ועיריית תל אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם. בעקבות מדיניות ראש הממשלה נתניהו יצאו מישראל בהסכמה יותר מ-20 אלף מסתננים בעשר השנים האחרונות".

בישיבת הממשלה שנערכה השבוע התפרץ שר הביטחון אביגדור ליברמן לדבריו של בנט, ואמר כי שמע בכלי התקשורת על ההחלטה של עיריית תל אביב לסגור את בית הספר, שאותו הגדיר "ספינת דגל בקליטת עלייה", ולפתוח במקומו "בית ספר לילדי פליטים". השרים אופיר אקוניס ומירי רגב התפרצו גם הם לשיחה וקראו לליברמן לתקן את דבריו ולכנותם "מסתננים, לא פליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully