וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ביטל את סגירת הפנימייה הצבאית בחיפה; "אור עציון" תיסגר

שר הביטחון הפך את ההחלטה שהתקבלה בצה"ל בסוף השנה שעברה, והחליט כי הפנימייה תמשיך לפעול ואף תרחיב את שורותיה לציבור הדתי-ציוני. השר בנט על סגירת הפנימייה הדתית "אור עציון" שבדרום הארץ: "שגיאה ערכית קשה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: שר הביטחון ליברמן נפגש עם מתגייסים, לפני כחודש)

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט היום (חמישי) כי הפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי בחיפה תמשיך לפעול. בכך הפך ליברמן את ההחלטה שקיבל הרמטכ"ל גדי איזנקוט בסוף השנה שעברה. בניגוד לפנימיה בחיפה, הפנימייה הצבאית "אור עציון" שבאזור קריית מלאכי תיסגר לאחר שאחרון התלמידים בה יסיים את לימודיו. על פי החלטת שר הביטחון, הפנימייה בחיפה תגדיל את מספר תלמידיה ותוכל לקלוט גם תלמידים מהחינוך הציוני-דתי.

ההחלטה התקבלה בהתאם להמלצות שגיבש מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם בהסכמת הרמטכ"ל. עוד הוחלט כי הפנימיה בחיפה תועבר לאחריות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ותנוהל על ידי אזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
6,000 שקל להקדמת ניתוח: כך פעלה הרשת לקידום תורים בהדסה עין כרם
המקסיקנים זועמים על הנשיא שנפגש עם טראמפ: "טעות היסטורית"
טייסים ישראלים "הפילו" מטוסים זרים: נחשף תרגיל ישראל ופקיסטן בארה"ב

שר הביטחון ליברמן נפגש עם מתגייסים בלשכת הגיוס לראשונה מאז שנכנס לתפקידו. ניב אהרונסון
הפך את ההחלטה הקודמת. ליברמן/ניב אהרונסון

בחודש דצמבר אשתקד, אישר משה יעלון, שכיהן אז בתפקיד שר הביטחון, את ההחלטה של הרמטכ"ל לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות בארץ לאחר 62 שנות פעילות. איזנקוט החליט זאת בעקבות המלצת הצוותים שבחנו את העיסוק בשתי הפנימיות במסגרת התכנית הרב-שנתית של צה"ל.

בכל מחזור מסיימים 35 שוחרים את לימודיהם בפנימיה הצבאית "אור עציון" שבמועצה האזורית שפיר בדרום הארץ. הפנימיה הצבאית בחיפה סיימו עד כה בכל שנה בין 60 ל-70 שוחרים. שר הביטחון לשעבר יעלון אמר אז כי "ההחלטה לסגור את הפנימיות הצבאיות התקבלה בלב כבד", והוסיף כי כי "אין צורך שכבר בגילים 14-15 נערים ילבשו מדים ויהיו חלק ממסגרת שהיא צבאית במהותה. זה גיל מוקדם מדי וצעיר מדי".

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"צה"ל לא היה נראה אותו הדבר בלי פנימיית 'אור עציון'". נפתלי בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "ההחלטה לסגור את פנימיית אור עציון היא שגיאה ערכית קשה. תמוה שדווקא מוסד מרכזי של הציונית הדתית מיועד לסגירה בעת הזו". לדבריו, "צה"ל לא היה נראה אותו הדבר בלי הפנימייה, שהוציאה מתוכה שבעה מח"טים בתקופת 'צוק איתן' ועוד אינספור אישי ציבור ובוגרים שהגנו בגופם על מדינת ישראל. אני קורא לשר הביטחון להתעשת ולמנוע את סגירתו של מוסד מפואר זה".

מדובר בפעם השנייה השבוע שבה השרים בנט וליברמן מתכתשים מילולית. ביום שלישי העיר שר הביטחון לשר החינוך כי שמע שתיכון "שבח מופת" בתל אביב ייסגר, ובמקומו יוקם בית ספר לילדי פליטים. בנט דחה את הטענות של ליברמן ואמר כי לא מדובר בהחלטה של משרד החינוך, אלא בהחלטה של העירייה. "זו החלטה של ראש העיר תל אביב", אמר בנט לליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully