וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הראשון ללימודים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

יותר משני מיליון תלמידים, יפתחו את שנת הלימודים תשע"ז. 77 שנים עברו מאז פלשה גרמניה הנאצית לפולין, בצעד שהחל את מלחמת העולם השנייה. 31 שנים מאז נמצאו שרידי הספינה טיטאניק ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

היום הראשון ללימודים

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
יותר משני מיליון תלמידים ישובו אל ספסל הלימודים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תפתח שנת הלימודים תשע"ז ברחבי הארץ. 2,232,172 תלמידים ישובו אל ספסל הלימודים, מתוכם 158,958 תלמידי כיתות א' שיחלו לראשונה את דרכם במערכת החינוך. 123,497 תלמידים יחלו השנה את כיתה י"ב ובכך את השנה האחרונה שלהם במערכת החינוך. לצד התלמידים, 180 אלף עובדי הוראה יפתחו גם הם את שנת הלימודים החדשה.

תחילתה של מלחמת העולם השנייה: גרמניה הנאצית פולשת לפולין

כניסת המשטרה הגרמנית לתוך טירול שבמערב אוסטריה במהלך האנשלוס, מרץ 1388. ShutterStock
פלשו במסגרת האידיאולוגיה שביקשה מרחב מחיה לגרמנים. כוחות נאצים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 77 שנים, בשנת 1939, פלשה גרמניה הנאצית לשטחה של פולין, מה שהיווה במידה רבה את יריית הפתיחה למלחמת העולם השנייה. הסיבה לפלישה הייתה האידיאולוגיה הנאצית שביקשה להרחיב את השליטה באירופה ולאפשר מרחב מחייה לנאצים. הצבא פלש לשטח השכנה מבלי להכריז מלחמה. התקיפה מהאוויר פגעה קשות בפולין. בריטניה וצרפת עמדו לצד פולין והכריזו מלחמה על גרמניה, אך לכך לא הייתה כל השפעה על צבא גרמניה ששעט לתוככי פולין. מנקודת הזמן הזו המלחמה בין הצדדים ובין יתר המדינות רק הסלימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

31 שנים למציאת שרידי הספינה טיטאניק

הצצה: כך תיראה ספינת הפאר טיטאניק 2. רויטרס
כ-1,500 בני אדם נספו באסון. הדמיית ספינת הטיאטניק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 31 שנים, בשנת 1985, נמצאו שרידי הספינה טיטאניק שטבעה ב-1912. מאז נמצאו השרידים, משלחות צלילה רבות מגיעות לאתר כדי לצפות בהם. כמו כן, שרידים רבים נלקחו להצגה במוזיאונים. הספינה טיטאניק טבעה כאשר הייתה בדרכה מבריטניה לניו יורק. זאת, עקב פגיעתה של הספינה בקרחון, מה שהוביל בסופו של דבר לשקיעתה. מדובר היה בהפלגת הבכורה של הספינה, שהצוות שהיה אמון על תכנונה ובנייתה היה סבור כי היא חסינה מפני טביעה. ואולם, ארבעה ימים בלבד לאחר צאתה, התנגשה הספינה בקרחון שיצר בה חתך שהוביל לשקיעתה. באסון נספו 1,517 בני אדם, מתוך כ-2,220 הנוסעים שהיו על הסיפון.

יום הולדת 70 לשלום חנוך

שלום חנוך בעצרת המחאה בכיכר רבין, יוקר המחייה, אוקטובר 2011. דרור עינב
אחד מהיוצרים המובילים בארץ. חנוך/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הזמר והיוצר שלום חונך את יום הולדתו ה-70. חנוך שנולד בקיבוץ משמרות שבצפון החל לנגן כבר בגיל צעיר. בצבא שירת בלהקת הנח"ל, שם תרם את קולו לקלאסיקות כדוגמת "אילו ציפורים", "ולס להגנת הצומח" ו"הללויה". לאחר שחרורו החל שיתופי פעולה עם זמרים ויוצרים מובילים בארץ. לאורך השנים ביסס את עצמו חנוך כאחד היוצרים הגדולים בארץ והשפיע על המוזיקה בישראל, הן בקריירת הסולו שלו והן במסגרת שיתופי הפעולה שחלק, כשהמוכר בהם הוא עם אריק איינשטיין.

יום כתיבת המכתבים הבינלאומי

מכתב. ShutterStock
המהפכה הדיגיטלית ביטלה לחלוטין את השימוש בדף, עט ומשלוח בדואר/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום כתיבת המכתבים הבינלאומי. מדובר ביום שנועד להחזיר עטרה ליושנה נוכח המהפכה הדיגיטלית שביטלה כמעט לחלוטין את התקשורת באמצעות כתיבת מכתבים. בעבר, אחת מדרכי התקשורת המקובלות היו כתיבת מכתבים ושליחתם בדואר. עתה, עם כניסתה של התקשורת הדיגיטלית ירדו משמעותית מספר המכתבים הנשלחים ביום. על כן, ביום כתיבת המכתבים הבינלאומי ממליצים לקת דף ועט ולכתוב מכתב לחבר, בן משפחה או מכר, ממש כפי שעשו בעבר. מכתב בדואר האלקטרוני כמובן לא נחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully