וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוקר של חג": יותר משני מיליון תלמידים פתחו את שנת הלימודים תשע"ז

158,958 תלמידי כיתות א' החלו את שנתם הראשונה במערכת החינוך, בעוד 123,497 תלמידי י"ב יחתמו השנה 12 שנות לימוד. שנת הלימודים נפתחה כסדרה למעט בכמה בתי ספר. בנט: "מערכת החינוך אישית ומקצועית מתמיד". נתניהו לתלמידי טמרה: "תלמדו שנועדנו לחיות יחד"

צילום: מאצ'י הוף ויותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן.

2,232,172 תלמידים נכנסו הבוקר (חמישי) בשערי הגנים ובתי הספר ופתחו את שנת הלימודים החדשה תשע"ז. לצדם, כ-180 אלף עובדים החלו בהוראת הלימודים. שנת הלימודים נפתחת כסדרה למעט בכמה בתי ספר. מתוך כשני מיליון התלמידים, 158,958 הם תלמידי כיתות א', שמתחילים את דרכם לראשונה במערכת החינוך. 123,497 תלמידי י"ב חותמים השנה 12 שנות לימוד.

"אנחנו נרגשים לפתוח את שנת הלימודים תשע"ז", אמרה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן. "אני רוצה לאחל לתלמידי כיתות א' שנה של למידה חווייתית, ולתלמידי כיתות י"ב לאחל הצלחה". כהן הודתה למנהלים ולצוותים החינוכיים שעבדו כדי להבטיח שהתלמידים יפתחו את שנת הלימודים כסדרה.

"זהו בוקר של חג. שנת הלימודים החלה היום כסדרה", אמר הבוקר שר החינוך נפתלי בנט, שליווה גם את ילדיו לבתי הספר. "אנחנו ממתינים לכל ילדיי ישראל בזרועות פתוחות. מערכת החינוך היום היא אישית ומקצועית מתמיד. צמצמנו את מספר התלמידים בכיתה ל-28 בממוצע בלבד בכיתות א'-ב', והוספנו סייעת שנייה בכל גני הילדים, על מנת שכל ילד יזכה ליותר חום ואהבה. בקיץ האחרון עמלנו רבות על מנת להיות ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים, ואנו ערוכים היטב".

חוזרים לכיתות - סיקור מיוחד:
מה שמים בקלמר? ילדים שעולים לכיתה א' על הדברים החשובים באמת
ים רוצה להתחיל ללמוד: "למה אף אחד לא מוכן לעזור לנו?"
בנט: "השנה כל תלמידי ישראל ילמדו על גבורת יהודי אתיופיה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספר התלמידים שיפתחו את השנה החדשה לעומת השנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך הציב ארבע מטרות עבור מערכת החינוך השנה. האחת, קידום למידה משמעותית ואיכותית שתוביל להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות; השנייה, חיזוק החינוך לערכים יהודיים וציוניים; השלישית, קידום שוויון הזדמנויות בחינוך וצמצום פערים; ולבסוף, חיזוק התרבות הניהולית-הארגונית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

היכן לא נפתחו הלימודים?

במהלך הלילה ניסו לטפל בחדר המצב של משרד החינוך בירושלים בבעיות בבתי הספר השונים שמנעו את פתיחת שנת הלימודים. צוות משרד החינוך פעל בין היתר לפתרון סכסוכי עבודה בין צוותי מורים להנהלה; להתמודדות עם איומי השבתה מצד מורים והורים ברחבי הארץ; ולהסדרת הלימודים שלא נפתחו עקב עבודות תשתית או שיפוצים.

במחוז דרום, בשגב שלום כל התלמידים לא הגיעו ללימודים בשל התנגדות ההורים למנהלי בתי ספר ביישוב. בבית ספר נוסף ביישוב מאיימים ההורים בהשבתה מסיבה דומה. שביתת הורים מתקיימת גם בתיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר, משום שההורים דורשים להחליף את המנהלת.

שר החינוך נפתלי בנט ובני משפחתו – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. מירי שמעונוביץ, מערכת וואלה! NEWS
משפחת בנט פותחת את שנת הלימודים/מערכת וואלה! NEWS, מירי שמעונוביץ
שר החינוך נפתלי בנט ובני משפחתו – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. מירי שמעונוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שר החינוך נפתלי בנט ובני משפחתו – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז/מערכת וואלה! NEWS, מירי שמעונוביץ

במחוז ירושלים, בית הספר בית יעקב בנווה יעקב שבגבעת שאול ייפתחו רק ביום ראשון בגלל שיפוצים שלא נגמרו; בבית הספר מימון בעיר משביתים ההורים את הלימודים עקב הצבת מבנה נייד בבית הספר.

במחוז מרכז, ביישוב אליכין פתחו ההורים בשביתה משום של-16 תלמידים אין בית ספר ללמוד בו בשטח היישוב.

במחוז צפון ובמחוז חיפה, בבית הספר גיבורי ציון בקריית אתא החליטו ההורים להשבית את הלימודים לאחר שמשרד החינוך והרשות המקומית החליטו לא לאפשר רישום לכיתה א' במוסד בשל הכוונה לסגור את בית הספר. ההורים חסמו את שער בית הספר והוזמנה משטרה למקום. בבית הספר קורצ'ק בקרית מוצקין ייפתחו רק שלוש כיתות א' במקום ארבע. הורים מוחים ומאיימים בהשבתה. ביישוב דבוריה חלק מההורים של ילדי כיתות א' לא שלחו את ילדיהם ללימודים, בשל מחאה על קיום שיפוצים בבית הספר.

במחוז תל אביב, ועד ההורים הכריז על שביתה בבית הספר שבח מופת בעיר בצל המתיחות סביב הכוונה לשנות את ייעודו בשנה הבאה

בית ספר יד מרדכי בבת ים – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. ראובן קסטרו
"ערוכים ומוכנים לפתיחת שנת הלימודים". ילדים בבית הספר יד מרדכי בבת ים/ראובן קסטרו

"השנה, נמשיך ביישום של תכנית העבודה, תוך העמקה של התוכניות. בגילאים הצעירים נראה יותר יחס אישי ומתן מענים פרטניים לילדים בגן ובכיתות א'-ב'", אמרה אתמול מנכ"לית משרד החינוך. "בכיתות הגבוהות יותר נמשיך עם התאמת המערכת לאתגרי המאה ה-21. נעמיק את הערכות החלופיות, נשים דגש על עבודה של תלמידים בקבוצות. לצד אלה, נעמיק את תכניות הערכים ובהם המעורבות החברתית".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר בבתי הספר במועצה האזורית דרום הר חברון, וציין עמם את פתיחת שנת הלימודים. הוא ערך ביקור בבית הספר בעתניאל ובירך בו את תלמידי כיתות א'. השר ליברמן אמר לילדים המתרגשים כי זהו רגע שהם יזכרו כל חייהם כפי שגם הוא זוכר עד היום את פתיחת שנת הלימודים הראשונה שלו.

שר הביטחון בבתי ספר במועצה האזורית דרום הר חברון – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
ליברמן בבית ספר במועצה האזורית דרום הר חברון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במחוז צפון שבו ביקרו הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט נרשמה התרגשות רבה. אורנה שמחון, מנהלת המחוז, אמרה לוואלה! NEWS כי היום הוא יום מרגש ושמח לכל ילדי ישראל, "ובמיוחד לתלמידי מחוז צפון בשעה שראש הממשלה נתניהו ושר החינוך בנט בחרו לפתוח דווקא כאן".

לדבריה, "הביקור במגזר הערבי והיהודי מסמל יותר מכל את החיים המשותפים במחוז הצפון ובעיני זה סמל ומופת. אנחנו צריכים לחיות ביחד בארץ הזו ואנחנו במחוז עושים הכול כדי לחבר לבבות בין יהודים לערבים. אחד הנושאים שנעסוק בהם השנה הוא החינוך לדמוקרטיה וחיים משותפים וזה דגל שאנחנו גאים בו".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט מבקרים בטמרה בוקר פתיחת שנת הלימודים. אלי אשכנזי באמצעות וואווי, אלי אשכנזי
בנט ונתניהו בבית הספר טמרה העמק/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי באמצעות וואווי

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, סיפר כי זו זכות גדולה שראש הממשלה ושר החינוך מגיעים למועצה, שהיא מופת לחיים משותפים. "זו בחירה ערכית וחשובה", הוסיף. בתגובה לאמירתה של ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) כי ראש הממשלה אינו מוזמן לאף יישוב ערבי, אמר נור כי "זועבי מנותקת מהשטח. הדברים שהיא אמרה הם קשקוש. שנים ארוכות שמשפחת זועבי מחוברת למדינה, כדאי שגם היא תתחבר למציאות".

נאיל זועבי, מנהל בית הספר טמרה העמק, בירך את נתניהו על הגעתו ואמר: "לכבוד הוא לנו לגאווה שאתה בינינו. עצם הגעתך מחזק את רוחנו ומגביר את ערכי השייכות לקהילה למדינה ולדגל. בגלבוע יש חיי שותפות אמתית שיכולים להיות מודל לחיקוי. בואך מעיד על כוונות טובות ורצון לחיזוק ומינוף במגזר הערבי". זועבי הוסיף כי "אני אזרח ערבי גאה. אין לי ארץ אחרת ואין לי דגל אחר. יש הרבה כוונות טובות כלפי האזרחים הערבים. לצערי זה לפעמים כואב לאנשי דיבור ולא מעש. דרכם לא דרכנו. הם בחרו ביללנות ובפרובוקציות ואנחנו בחרנו בחיי שותפות".

נתניהו השיב לו: "נאיל זועבי, אני מצדיע לך. למטרות, למורים ולתלמידים הנהדרים, אומר שלום כתה א'". ראש הממשלה פנה לתלמידה וסיפר לה: "כשאני עליתי לכיתה א' התרגשתי מאוד. אני מצפה שתלמדו ותהיו ילדים טובים, תקשיבו להורים ולמחנכת. תלמדו לכתוב, לקרוא, תלמדו עברית, ערבית, אנגלית, מתמטיקה, מדע, היסטוריה, היסטוריה של העם היהודי את ההיסטוריה שלכם ותלמדו את האמת. האמת היא שנולדנו לחיות ביחד". נתניהו שאל: "מה אתם רוצים להיות? אני רוצה שתהיו רופאים, מדענים, סופרים וכל מה שתרצו. שתהיו אזרחים נאמנים ומשולבים במדינת ישראל. זו המדינה שלכם".

בנימין נתניהו ונפתלי בנט  - קבלת פנים לקראת פתיחת שנת הלימודים בטמרה. אלי אשכנזי באמצעות וואווי, אלי אשכנזי
בנימין נתניהו ונפתלי בנט - קבלת פנים לקראת פתיחת שנת הלימודים בטמרה/אלי אשכנזי, אלי אשכנזי באמצעות וואווי

שר החינוך בנט פתח את דבריו בבית הספר בשפה הערבית, ואמר: "תלמידים יקרים, מורים, מנהלים, אני מברך אתכם לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה", אמר. "יחד, נרשום הישגים פורצי דרך. שתהיה לנו שנה של הבנה, אהבה, תקווה והצלחה. חשוב לי לומר לכם כאן, אני שר החינוך של כולם, כל התלמידים - ילדיי".

הרב לאו ליווה את בנו לכיתה א': "עלינו להשקיע עוד ועוד בחינוך"

אחד מההורים הרבים שילוו הבוקר את ילדיהם לבתי הספר הוא הרב הראשי לישראל דוד לאו. בנו יהודה בן השש ילך בפעם הראשונה לכיתה א' בתלמוד תורה בירושלים. זו אינה הפעם הראשונה עבור הרב שבה הוא מלווה את אחד מילדיו ללימודים בכיתה א', אך לדבריו, בכל פעם זו התרגשות גדולה מחדש.

הרב הראשי לישראל דוד לאו עם בנו יהודה ובתו אלישבע. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה!
הרב הראשי לישראל דוד לאו עם בנו יהודה שמתחיל כיתה א' ובתו אלישבע שמתחילה כיתה ג'/מערכת וואלה!, באדיבות המצולמים

"שוחחתי אתמול עם כמה מנהלים ומורים ברחבי הארץ", אמר הרב, "ביקשתי לאחל לכל ההורים והתלמידים שיצליחו בשנה הקרובה בלימודיהם. אני קורא להורים לומר פרק תפילה בטרם ייצאו לבית הספר עם הילדים והילדות. 'כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכיך, השם ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם'".

הרב לאו הוסיף ואמר כי "חינוך הילדים בדרך ישראל ובחינוך למסורת ולתרבות, היא הערובה לקיום והמשך העם היהודי כעם הספר והמשך לדורות הקודמים, על כולנו להשקיע עוד ועוד בחינוך כי זו המשימה העליונה שלנו כהורים, ושלנו כמורים, לגדל ולחנך את ילדי ישראל באהבה".

בית ספר יד מרדכי בבת ים – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. ראובן קסטרו
נפרדים מההורים. בת ים/ראובן קסטרו

מועצת התלמידים החליטה לפתוח את שנת הלימודים בעיסוק בנושא "אהבת חינם" וקידום שיח של הומניזם, סולידריות וקבלת האחר. במהלך היום הראשון ללימודים יעברו נציגי המועצה בין מוסדות החינוך ויחלקו חומרי הסברה כדי להעלות את המודעות לנושא. משרד החינוך בירך על היוזמה.

"בחברה הישראלית מחלחלת אלימות מסוג חדש, אלימות ברשת", אמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, חנן יזדי. "אלימות זו באה בכל מיני צורות כמו תופעת 'השיימינג', השיח האלים והמסית, הבריונות ברשת ועוד תופעות שמעכירות את האווירה ומגבירות את השנאה. כשותפים במערכת החינוך עלינו למגר את התופעות הללו".

(עדכון ראשון: 6:00)

בית ספר יד מרדכי בבת ים – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז. ראובן קסטרו
בית ספר יד מרדכי בבת ים – בוקר פתיחת שנת הלימודים תשע"ז/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully